Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

mijn lange afstandsrelatie met Max.

Re: ‘mijn lange afstandsrelatie met Max’.

haha dat filmpje is goed!
goed scherp ook..

straks op nightvision zetten en dan s nachts op de back richten ;)
kijken wat er dan allemaal gebeurd..

Hey Anne,

Het is alweer duidelijk, ook op video gebied kan je je creativeit volledig uiten! Complimenten...!!!

Wat ik nog wilde vragen: Hoe is het nu met je rode pluisalg? Definitief op zijn retour, of???

Groetjes,
Ramon

Hoi Riviéra,

Ja, als ik nog aan gisteren terugdenk was het echt een topdag.

Het meest aardige vind ik dat de techniek zo geweldig is dat iedereen tot een resultaat kan komen.

Heb jij overigens al een bak, of ga je die krijgen?

Ja zeker....een nano bakje van 60x30x35...zit nu net 8 weken in de opstart, dus geduld, geduld en geduld:rolleyes:

chromissen zijn tof :D wij hadden er 3 maar de 2 kleinste waren binnen 3 weken dood en de grootste had elke dag ruzie met onze royal gramma en is uiteindelijk ook bezweken maar ze waren zo leuk...
Ha Liesje,

Het zijn inderdaad erg leuke visjes.

Misschien hebben ze het bij jou niet gered omdat het clubje te klein was...

Hey Anne,

Het is alweer duidelijk, ook op video gebied kan je je creativeit volledig uiten! Complimenten...!!!

Wat ik nog wilde vragen: Hoe is het nu met je rode pluisalg? Definitief op zijn retour, of???

Groetjes,
Ramon
Hey Ramon,

Lijkt me echt iets voor jou om aan de gang te gaan met video!
Ik lig bij voorbaat al slap van het lachen van je ideeën.

Aangaande de rode pluisalg, die is voor 95% verdwenen, hier en daar nog een plukje, maar niet noemenswaardig.
Ik merk de laatste weken dat hij enigszins de neiging heeft om de kop op te steken.
Dit heeft wellicht te maken met het feit dat ik nu 3 maal per dag voer in verband met de juffertjes.

Helemaal met zekerheid kan ik je niet vertellen waarom hij is weggegaan.
Mijns inziens zijn de hoeveelheid voedsel en de hoeveelheid licht van invloed. Ik merkte dat de rode pluisalg alleen daar groeide waar ook licht valt.
Mijn bak krijgt niet meer dan 7 uur kunstlicht per dag. De slakken die ik speciaal had aangeschaft hebben niet veel uit gehaald, veel gingen er dood. De slakken die ik origineel had meegekregen met het levende steen zijn sinds de komst van de nieuwe slakken helaas verdwenen.

Een groter probleem vormt momenteel de rode flap.
Daarom ben ik sinds een paar dagen begonnen met Coral snow van Korallen-zucht.
Wordt vervolgd.

Hoe staat het momenteel met jouw nieuwe bak? Heb je er weer een beetje aardigheid in?

Heey Annetje!

Jij hebt echt een mooie bak zeg!
En al die close-up foto's ! Echt prachtig!
Ik wilde dat ik een camera had die dat kon zeg! Zeker aangezien alles in mijn bakje juist zo klein is haha!

Maar ik denk dat je misschien moet kijken op de rug van de vervelling.. Misschien zit daar stiekem een ritssluiting verborgen?
Anders weet ik ook niet hoe ze er zo uitkunnen klimmen..
Bij mijn hermietkreeft dacht ik het zelfde.. Het 'voorlichaam' is dikker dan zijn 'achterlichaam'.. Toch heeft hij zijn 'voorlichaam' door de vervelling van zijn 'achterlichaam' weten te persen zonder dit te scheuren of breken.. Dus ik dacht... Ritssluiting? :p

Heey Annetje!

Jij hebt echt een mooie bak zeg!
En al die close-up foto's ! Echt prachtig!
Ik wilde dat ik een camera had die dat kon zeg! Zeker aangezien alles in mijn bakje juist zo klein is haha!

Maar ik denk dat je misschien moet kijken op de rug van de vervelling.. Misschien zit daar stiekem een ritssluiting verborgen?
Anders weet ik ook niet hoe ze er zo uitkunnen klimmen..
Bij mijn hermietkreeft dacht ik het zelfde.. Het 'voorlichaam' is dikker dan zijn 'achterlichaam'.. Toch heeft hij zijn 'voorlichaam' door de vervelling van zijn 'achterlichaam' weten te persen zonder dit te scheuren of breken.. Dus ik dacht... Ritssluiting? :p

Hoi Youri,

Dank voor je compliment over mijn bak.
Ik ben er zelf ook best wel tevreden mee,
met name het feit dat de bak steeds meer in evenwicht komt en blijft,
dat is al heel wat. :o
Maar of de echte kenners mijn bak mooi vinden betwijfel ik.
Nauwelijks een SPS koraal, vooral LPS en wat leders.:p

Dit heeft enerzijds met smaak van doen,
ik hou erg van het heen en weer zwieren van de koralen. :biggrin:

Anderzijds heeft het er domweg mee te maken dat SPS-koraal en ik tot nu toe niet zo’n goede combinatie blijken te zijn.:(

Een mens dient zijn beperkingen te kennen.
Maar toch zou dat mens zo graag haar hart willen volgen.
Zo aas ik al tijden op een pincetvisje, zou ik zoooo graag willen.:eek:
Maar ik weet dat ik doordat ik niet altijd bij Max ben er niet goed voor kan zorgen.
Niet dus.

Het bijzondere van een zeewaterbak vindt ik dat je nog ontdekkingen kunt doen.
Dat je iets kunt zien dat anderen nog niet hebben gezien.
Daar heb je helemaal geen grote bak voor nodig.
Ik denk wel eens, hoe kleiner de bak, hoe meer je ziet.;)

De illusie te hebben dat je iets nieuws kunt vinden en bovendien snel kunt delen met anderen geeft mij veel voldoening.
Want in de wereld van nu lijkt het erop of we alles al weten.
Of er niets meer uniek is.

Kijk maar eens goed in je bak....
Wellicht ontdek je het geheim van de ritssluiting.:cool:

Wat maakt het uit of de "kenners" je bak mooi vinden of niet. Het gaat erom dat jij je aquarium mooi vindt! En of dat nu met lps/leders is of met felle kleuren van sps maakt toch niet uit?

Groet,

Marcel

Zo is het Marcel,ik volg dit dagboek met veel plezier,veel mooie foto`s en goed beschreventopjes

Die kennis is trouwens erg goed bij jou aanwezig Annetje,ik denk dat je veel uurtjes in boeken en op het net doorbrengt om het aanwezige leven in je bak te kunnen begrijpen en benoemen.
Op deze wijze krijg je erg snel veel ervaring:)

Wat maakt het uit of de "kenners" je bak mooi vinden of niet. Het gaat erom dat jij je aquarium mooi vindt! En of dat nu met lps/leders is of met felle kleuren van sps maakt toch niet uit?

Groet,

Marcel

Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet uitmaakt of je lps of sps of leder koralen hebt!
De bak moet gewoon naar jouw eigen smaak zijn ingericht en je moet de dierenhouden die jij wilt houden.
En zolang je dat kan doen als dat ook goed is voor de dieren denk ik dat je gewoon een top bak hebt, misschien niet de top bak van een ander, want iedereen heeft een andere smaak en voorkeur, maar je hebt wel je eigen top bakkiej en daar gaat het om vind ik!
Verder ben ik het ook eens dat er veel kennis bij jou aanwezig is want ik had bijvoorbeeld nog nooit gehoord hoe het nou echt zit met die vervellingen en de enzymen! Want ja hoe graag ik ook zou willen dat ik de ritssluiting zou hebben ontdenkt bij zeedieren.. denk ik dat die ontdekking nooit zal worden gedaan haha:p

En wat de pincetvis betreft, ik zou die ook heel graag willen hebben maar mijn bakje is simpel weg te klein en ik heb denk ik persoonlijk ook niet genoeg ervaring ervoor. Maar als we alles zouden kunnen houden wat we willen is er ook geen uitdaging meer aan vind ik!
Het leuke van een zeeaquarium is, vind ik, dat je altijd iets hebt om naar te streven! Of je wilt je waardes goed hebben of je wilt een bepaald diertje kunnen houden en moet daar extra aandacht aangeven. Ik denk dat iedereen zelfs met de mooiste bakken altijd wel zoiets zal hebben dat ze stiekem toch wel nog dat ene diertje zouden willen hebben of iets net iets anders zouden willen hebben staan. En zonder dat denk ik dat er ook geen uitdaging meer aan zou zijn:)

Maar inderdaad is het wel belangrijk dat je je beperkingen kent, nu kan je misschien geen pincetvisje houden maar ik weet zeker dat als je hem echt graag wilt je hem ooit echt wel zal houden hoor! Zeker weten! :biggrin:

Groetjes Youri

Ik tel tot tien, wie niet weg is is gezien...

Een viertal koralen kiest de laatste weken elkaars nabijheid.
Zodra de dag aanbreekt vleien ze zich tegen elkander.

Dat gaat een beetje ver, zo verstopte de groene Trachyphyllia zich steeds verder onder de rokken van het fox koraal.

Op het laatst was alleen de onderrand nog zichtbaar.:confused:

Ik heb maar ingegrepen en het eigenwijze jong op wat meer afstand in het zand gelegd.
Het was hem kennelijk ook te veel geworden, hij zag er helemaal opgeblazen uit.:p

Bijlagen

• IMG_0644..jpg
    IMG_0644..jpg
    104,9 KB · Weergaven: 7
  • IMG_0646..jpg
    IMG_0646..jpg
    111,3 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0648..jpg
    IMG_0648..jpg
    84,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_0657..jpg
    IMG_0657..jpg
    119,7 KB · Weergaven: 5

Leuk gezien en gefotografeerd weer Annet (of is het nou Anne?)
Ook een supermooi filmpje op de vorige pagina trouwens, van een heel simpel alledaags voorvalletje!

Doet zo voort; doet zo voort.... action

Leuk gezien en gefotografeerd weer Annet (of is het nou Anne?)
Ook een supermooi filmpje op de vorige pagina trouwens, van een heel simpel alledaags voorvalletje!

Doet zo voort; doet zo voort.... action

Dat vraag ik me nu ook steeds af is het nu Anne of Annet of ben je gewoon klein:p?

En zoals anderen reeds vermeld hebben, wonderschone foto's maak je en een zeer grappig filmpje.

Grt. Mark.

Max in acute problemen!!!!

Van het ene op het andere moment is het meest dominante juffertje ernstig kortademing geworden.
Hij heeft een ademhalingsfrequentie van ongeveer 120 keer per minuut.
Hij ziet er hartstikke benauwd uit.

Op de foto's kun je zien dat het kieuw weefsel zichtbaar is,
tenminste ik ga er van uit dat dat het rode is dat ik zie.

Na ongeveer een kwartier ging de lobophyllia ineens poepen en samentrekken. Toeval?:confused::confused:

Gisteren 10% verversing gedaan met water van Neeltje Jans.
Waarden zaterdag gemeten; hierbij geen bijzonderheden.
De rest van de vissen en andere diertjes vertonen geen afwijkingen.

Ik heb het licht uitgedaan en de koeler een graad lager gezet (naar 25 graden celcius) zodat het water wat meer zuurstof kan bevatten.
Voor de rest afwachten maar, tenzij een van jullie een goed idee heeft.
Alle hulp is meer dan welkom.
Ik heb het gevoel dat dit niet goed gaat aflopen.

By the way; Annetje is gewoon een naam, maar het ligt dichter bij Anne dan bij Annet.:)

Bijlagen

• IMG_0869..jpg
    IMG_0869..jpg
    55 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0861..jpg
    IMG_0861..jpg
    56,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0869_2..jpg
    IMG_0869_2..jpg
    89,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0866..jpg
    IMG_0866..jpg
    51,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0876..jpg
    IMG_0876..jpg
    84,1 KB · Weergaven: 6

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Nou maakt een zwaluw nog geen zomer, maar wat ik vanochtend in de bak aantrof stemt hoopvol.

Alle zeven juffers zijn er nog, inclusief de patiënt.
Hij ziet er minder benauwd dan gisteren uit, zwemt weer bazig mee met de club.
Hij heeft zelfs weer gegeten, iets waar hij gisteren te benauwd voor was.

Omdat de lichten nog niet aan zijn heb ik hem nog niet in detail kunnen bekijken, maar er is weer hoop!
(klein juichje).

Wordt vervolgd.

Wederom mooie scherpe foto's, maar ik heb toch moeite om te ontdekken wat er mis zou zijn met het beestje. Ziet er op het oog gezond uit, maar natuurlijk kan je het gedrag dat je beschreef, niet aan een stilstaand beeld afzien.
Het rode wat jij beschrijft lijkt mij geen kieuwweefsel (leuk scrabbelwoord trouwens), maar meer kleur op of rond de borstvin (of ik moet iets anders zien dan jij bedoelt)

Anyway, I'll keep my fingers crossed An (:rolleyes:)

Wederom mooie scherpe foto's, maar ik heb toch moeite om te ontdekken wat er mis zou zijn met het beestje. Ziet er op het oog gezond uit, maar natuurlijk kan je het gedrag dat je beschreef, niet aan een stilstaand beeld afzien.
Het rode wat jij beschrijft lijkt mij geen kieuwweefsel (leuk scrabbelwoord trouwens), maar meer kleur op of rond de borstvin (of ik moet iets anders zien dan jij bedoelt)

Anyway, I'll keep my fingers crossed An (:rolleyes:)

Hoi Hans,

Je hebt gelijk. De kieuw ligt meer naar de mond toe.
Het rode wat je ziet ligt inderdaad aan de basis van de borstvin waar hij extreem mee zwaait.

Zou het een bloedvat of spierweefsel kunnen zijn?

Ik moet me toch eens gaan verdiepen in de anatomie van de vis.
Bij mijn andere juffers zie je het in ieder geval niet.
Voor de rest ziet hij er inderdaad op de foto helemaal niet verkeerd uit.

Enne, dat deze foto zo scherp is heeft alles te maken met het gedrag van de juffer, eindelijk
hangt hij eens even stil.

In gezonde toestand is een dergelijke foto zonder flits een stuk lastiger.

Ann (what's in a name).

Laatst bewerkt:

Boekenwormen en ander gespuis.

Ja, ik zit inderdaad graag met mijn neus in de zeewaterboeken.

Soms is het eenvoudiger een bepaalde vis dan een bepaald boek over die vis te vinden.
Als je onderstaand boek met als titel: ‘How to raise & train your Peppermint shrimp’ dan ook weet te bemachtigen voel je je koning te rijk.
Door garnalen ben ik namelijk momenteel gefascineerd.

In november 2009 kocht ik twee blauwe kappersgarnalen.
Ik wist dat ze als verlegen diertjes bekend stonden en heb ze niet meer terug gezien.
Tot... tot deze maand.
Ineens, na een maand of 8 hebben ze lef gekregen.
Samen treden ze steeds vaker in het openbaar op.

Het zijn dan wel geen pepermuntgarnalen maar wellicht kan ik ooit eens een stukje schrijven over het trainen van ander geleedpotig gespuis.

Fascinerend!

Bijlagen

• IMG_0879..jpg
    IMG_0879..jpg
    80,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0328..jpg
    IMG_0328..jpg
    73,8 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan