Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mefisto´s rif

Dieren zien er erg goed en mooi uit, complimenten hoor:goed:

De roze Hystrix staat in veel licht waarschijnlijk?

Micheal:
Meer foto's volgen komend week-end (eerst proberen de badkamer te verbouwen:o )

Frode, Desertfox, AVO - Anton:
De Hysterische hysterix staat ook onder hysterisch veel licht. Ik zou er ook van verschieten.
Wij dachten dat onze ander, zeer grote, hysterix roze was, maar dat is nu een beetje vies roodbruin geworden in vergelijking met dit gevalletje. Denk dat we nu voor het eerst een koraaltje een bijnaam kunnen geven: PINK

Kayak.nl
Jaloers zijn hoeft niet, kom maar eens langs, breek ik een stukje voor je af van 2 à 3 cm. Dan een jaartje geduld hebben, hoef je niet meer jaloers te zijn:)

Jawsee:
Slikken of stikken, maar de temperatuur in onder de 28 gebleven.:goed:

ik ben nog steeds gek op de stellata, is helaas bij mij geheel kapot gegaan... hoewel het saai oogt, vind ik het één van de mooiste groeivormen...
andere koralen zien er ook erg goed uit!

Helaas, helaas is ons koppeltje Amblygobius phalaena de afgelopen 3 weken overleden. :(

Het zandhappen was geen probleem, dat deden ze perfect. Hele dag lekker mee bezig, witte zandbodem, geen onderstrooide dieren.:) :goed:

Het mee-eten met de pot ging hun helaas een stuk minder goed af. Ze reageerden enthousiast maar traag op het aangeboden voer :confused: (zowel vlokvoer als diepvriesvoer), terwijl het team aan overige vissen zich verwoed stortte op het aanbod.
Ook het in de bodem brengen van bijvoorbeeld artemia heeft niet geholpen.
Het enige waar ze echt iets mee deden was ... banaan ... maar ja de rest lust daar ook wel pap van dus uiteindelijk kregen ze ook hiervan te weinig binnen.

Blijkbaar vonden ze in de bodem niet voldoende voedseldiertjes, zodat hun dieet aangevuld moest worden met pot- en diepvriesvoer, waarvan ze vervolgens niet voldoende binnenkregen.
Ze zijn niet 1,2,3 verhongert, maar leuk om te zien was het ook niet:(

Hoi Mefisto,

Wat jammer van je happers, zijn altijd leuke diertjes.
Die van ons hebben er een gewoonte van gemaakt om s'nachts uit de bak te springen, meestal binnen een week na het inzetten.
Vermoed dat ze opgejaagd worden, dus proberen we het maar niet meer :(

Je bak staat er super mooi bij :goed: daar kunnen wij zeker nog wat van leren.
En wat is het geheim van je foto's? Zo scherp zijn die van ons nooit.

Groetjes, Marcel en Nathalie.

Hoi Michel en Ewa,

Was gezellig gister he :goed:
We komen ook snel bij jullie kijken hoor.
Hebben de oortjes al een vast plekje gekeregen?

Groetjes, Marcel en Nathalie.

Was veel te gezellig om weg te gaan, maar goed ...

Hier de huidige, belabberde toestand nadat ze gisteravond 2x zoetwaterspoeling en een zoutwaterjodiumbadje hebben gehad:o . Alles om die platwormen weg te pesten (niets gezien trouwens :goed: ).

Ze zullen even een dag of 2 nodig hebben om bij te komen, maar dat hebben we wel vaker zien gebeuren, dus alle vertrouwen:)

Bijlagen

• groenig oortje.jpg
    groenig oortje.jpg
    72 KB · Weergaven: 15
  • blauwig oortje.jpg
    blauwig oortje.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 13
Mooie bak....... mooie koralen.......mooie foto's!!:goed:

Wat een gigantische annemoonvis of zie ik het verkeerd :eek:.
Ziet er verder goed uit vooral de acro's zien er mooi uit (op de foto's) :goed:

Gr Thijs.

Thijs. zei:
Wat een gigantische annemoonvis of zie ik het verkeerd :eek:.
Amphiprion frenatus, onze 1ste vis, tweede week van de opstart, gelukkig (zeg ik achteraf) was de partner overleden de dag voordat we deze gingen ophalen.
Single zijn deze vissen te houden, als koppel beschouwen ze de hele bak als territorium. Je moet het zien als A. perculaX100 en vreten als een ongelikte beer (inclusief m'n vingers).

Mefisto zei:
Amphiprion frenatus, onze 1ste vis, tweede week van de opstart, gelukkig (zeg ik achteraf) was de partner overleden de dag voordat we deze gingen ophalen.
Single zijn deze vissen te houden, als koppel beschouwen ze de hele bak als territorium. Je moet het zien als A. perculaX100 en vreten als een ongelikte beer (inclusief m'n vingers).
maar je moet ze toch als koppel houden

Heb het filmpje gezien, idd een beestachtige vis :p

Maar het filmpje van Elmo was leuker.

Leuk filmpje. Ik vind het visje wel meevallen, gewoon een keizer vermomd als driebandertje ;).

mvg,
Ruud

bremmy zei:
maar je moet ze toch als koppel houden
Gelukkig moet dat niet. Stel je voor zeg... wat een percula'tje op 10 bij 20 cm doet, doet deze frenatus (als koppel) op minimaal 60 cm, da's dus de halve bak ...:(

Nee, ik ben blij met de situatie zoals die is, 1 grote vis als blikvanger die verder GEEN kwaad doet naar andere vissen EN geen schade aan de bak aanricht.:goed:

Paar foto'tjes van hoe de bak eruit ziet bij een waterwissel:)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 85
  • 2.jpg
    2.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 73
  • 3.jpg
    3.jpg
    121 KB · Weergaven: 37
Tjonge jonge jonge.... Dat ziet er eventjes mooi uit zeg!!! De bak is volgens mij mooier geworden na de keer dat ik op bezoek was. Misschien is het positieve straling?

Groetjes

echt mooie foto's:goed: en filmpje natuurlijk:goed: ziet er goed uit!!:goed:

Back
Bovenaan