Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mefisto´s rif

Hele mooie variatie in koralen!!
Hoe heet die mooi roze? Met het gelige hartje? Eerste foto van de laatste reeks.

Dank allen voor de complimenten.
Eindelijk weer eens, ik zie dat de blauwe acro's van hier het goed doen, mooie flower daar achter in, mooie bak Michel.

gr. Marcel
De blauwe acro’s doen het idd goed.
Ook de Gomiopora gaat lekker.
Hele mooie variatie in koralen!!
Hoe heet die mooi roze? Met het gelige hartje? Eerste foto van de laatste reeks.
Ik hou ervan zo veel mogelijk in het nette Latijns te benoemen. Helaas weet ik hiervan de juiste naam niet:
Een Chalice huppeldepup.

Ziet er prachtig uit hoor.
Mag vaker een update doen. 😃
Wauw prachtige bak!
Staat er mooi bij man top
Staat er lekker bij!
Het is het resultaat van mijn versie van RRR:
- 3,5 jaar geduldig zijn (been there, done that sinds 2003);
- veel denken, weinig doen;
- niet overhaast reageren;
- weinig in de bak rommelen (behalve pestalgen weghalen).

Als ik soms lees wat ‘men’ allemaal uithaalt voor een mooie bak, veel tegenslag en zonder resultaat…😱
Dan is het eigenlijk een wonder wat een ‘mooie’ bak ik heb ‘zonder’ noemenswaardige inspanning.😮
Ik zou bijna jaloers worden op mezelf😇

Prachtig aquarium!

De blauwe acro’s doen het idd goed.
Ook de Gomiopora gaat lekker.

Ik hou ervan zo veel mogelijk in het nette Latijns te benoemen. Helaas weet ik hiervan de juiste naam niet:
Een Chalice huppeldepup.
Hahaha een mooie naam voor een mooi koraal. Wat staat hij er mooi vlezig bij. Ik heb ook een chalice, maar die is lang zo vol niet.

Heb je de japonicus niet meer?

• Like
Reactions: Wim
prachtige bak heb je geen last dat bv verschillende acro's elkaar netelen het lijkt wel of ze soms tegen elkaar staan en ook buttons met acro"s

Michel,

het staat ook allemaal mooi te wuiven in de stroming (y) .
Welke stromingspompen gebruik je?

Wat een prachtige koralen heb je staan en allemaal vel gekleurd en mooi open staand. Ook hele mooie foto's en filmpjes. Je hebt het pareltje van het forum thuis staan🤩.

Staat er heel erg mooi bij! Vooral je Chalice huppeldepup vind ik erg gaaf :ROFLMAO:

Tunze Turbellaria Stream 6255

Dat is een stevige knaap :) .
Wat is zijn max uitsturing bij u?

Die xenia op de achterwand vind ik ook wel mooi. Ik heb er even over nagedacht om deze op een apart eilandje bij te zetten, maar ben "bang" dat het door de hele bak gaat woekeren.

Als xenia het naar zijn zin heeft groeit het als kool , en laat het soms los om elders in je bak verder te groeien (eigen ervaring)

Als xenia het naar zijn zin heeft groeit het als kool , en laat het soms los om elders in je bak verder te groeien (eigen ervaring)
Vind xenia op zich best mooi , 't kleurtje en wapperen , maar bij mij slaat t echt niet aan .
En toch draai ik op wat hogere waardes qua nitraat en fosfaat...

Vind xenia op zich best mooi , 't kleurtje en wapperen , maar bij mij slaat t echt niet aan .
En toch draai ik op wat hogere waardes qua nitraat en fosfaat...
Nitraat en fosfaat staan bij mij op onmeetbaar met Salifert.

DÉ truc voor succesvol pompende Xenia: jodide (KI-oplossing). Net genoeg doseren dat de Salifert jodide-test een marginaal gele tint uitwijst.
Resultaat zie je in mijn bak.
Die xenia op de achterwand vind ik ook wel mooi. Ik heb er even over nagedacht om deze op een apart eilandje bij te zetten, maar ben "bang" dat het door de hele bak gaat woekeren.
Woekert idd best aardig. Kwestie van bijtijds een beetje bijhouden. Merendeel verdwijnt in de kliko, en soms naar een geïnteresseerde aquariaan.

Dat is een stevige knaap :) .
Wat is zijn max uitsturing bij u?
100%, op en en af.
Pendelt dus tussen 5.000 en 18.000 liter op en neer, per pomp.
Maar ze hangen recht tegenover elkaar, ze ‘slaan’ elkaar dus deels dood.
Meer effect zou ik realiseren door de pompen achterin de hoeken te hangen en schuin naar de voorruit te richten. Maar dat verdragen de Lobophyllia, Euphyllia, Nemenzophyllia, Catalaphyllia en Plyrogyra koralen niet.

Dat het stromingspatroon goed is ondervind ik wel wanneer ik het rif (en eronder) ‘schoon’ blaas met een stromingspomp. Er komt nauwelijks iets aan detritus vrij. Ook de bodem is relatief schoon, mijn zeekomkommertjes groeien amper.

Back
Bovenaan