Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Marc's Reefer 250

Marc.B

ZeewaterForum lid
Hoi allemaal,
Ik heb eigenlijk al meer dan een jaar mijn huidige aquarium, een Red Sea Reefer 250, en ben stiekem al vaker op het forum te vinden om dingen te lezen (of te vragen of antwoorden). Ik ga dan nu toch eindelijk een dagboek beginnen.
Om mezelf maar even voor te stellen, ik ben Marc en ben nog een student in Delft. Ik heb eerder al eens een zoutwater aquarium gehad bij mijn ouders thuis tot een verhuizing, maar het begon weer te kriebelen en in mijn studentenkamer in Delft toch maar opnieuw begonnen.
IMG_9919.jpgIMG_9849.jpgIMG_9323.jpg

Ik heb veel dingen tweedehands op het forum kunnen vinden en dat heeft heel veel geholpen. Ik begon ook heel lang met maar een lamp De opstart begon met niet al te veel tegenslagen, alleen veel cyano en de standaard algen. Toen mijn waterwaardes stabiel bleven gingen slakken als schoonmaakploeg erin en een tweetal weekjes later mijn eerste koppel anemoonvissen en twee poetsgarnalen. Daarna was mijn enige (grote) issue dat ik altijd een Picasso, een Desjardini (gestreepte zeilvindokter) en een gele doktervisje in mijn aquarium wou hebben (wetende dat ik later de Picasso en zeilvindokter weg moest doen). Mij werd gewaarschuwd dat de gele dokter van prijs omhoog aan het schieten was dus ik had maar snel het drietal aangeschaft nadat mijn bak 6 weken draaide (en dus net stabiel was). Helaas had stip de koppel anemoonvisjes, Picasso en de Desjardini het leven gekost. Mijn gele dokter bleef wel gezond, maar ik besloot toen maar om de uv lamp aan te schaffen. Mijn gele dokter is nog steeds de trotse baas van de bak. Ik besloot ook om geen nieuwe doktersvissen te nemen.
IMG_1011.jpg