JimBeam
Senior Forumlid
Dit wordt de tweede poging tot een mooi huiskamer rif.
Bij de eerste start wist ik volledig van niks. We zette een aquarium neer, water en stenen erin en klaar.
Alle techniek heb ik toen minstens twee of drie keer gekocht. Eerst goedkoop, daarna goed.
Nadat de bak strandde op (naar ik aanneem) mijn onervarenheid hebben we de boel opgedoekt.
Dit keer duren de voorbereidingen wat langer dan de eerste keer, ook omdat we eerst wat verbouwingen wilden voltooien die lastig zijn als het aquarium eenmaal staat.
We zijn inmiddels ruim een half jaar aan het voorbereiden en er komt nog geen water aan te pas.
Wel heb ik dit keer alles in één keer goed gekocht (hopen we) en een nieuw aquarium laten bouwen naar eigen inzicht.
Een overzicht van de techniek tot nu toe:
Bak: 100x60x60
Sump: 80x40x40
Stroming: twee keer tunze 6055 plus multicontroller
Opvoer: Red Dragon 8000ltr
Afschuimer: Bubble king 180-mini
Verlichting: Ati Sunpower 6x39w
De opvoer is wat heftig voor zo'n klein bakje maar de sump staat een verdieping lager.
Die sump is ook de reden dat ik dit dagboek vast gestart ben.
Met de BBK en RD erin is hij al behoorlijk krap.
Ik overweeg dus om het tussenschot eruit te halen.
Ik kan eigenlijk geen reden bedenken om het niet te doen.
Maar graag hoor ik van jullie wat je ervan denkt
Bij de eerste start wist ik volledig van niks. We zette een aquarium neer, water en stenen erin en klaar.
Alle techniek heb ik toen minstens twee of drie keer gekocht. Eerst goedkoop, daarna goed.
Nadat de bak strandde op (naar ik aanneem) mijn onervarenheid hebben we de boel opgedoekt.
Dit keer duren de voorbereidingen wat langer dan de eerste keer, ook omdat we eerst wat verbouwingen wilden voltooien die lastig zijn als het aquarium eenmaal staat.
We zijn inmiddels ruim een half jaar aan het voorbereiden en er komt nog geen water aan te pas.
Wel heb ik dit keer alles in één keer goed gekocht (hopen we) en een nieuw aquarium laten bouwen naar eigen inzicht.
Een overzicht van de techniek tot nu toe:
Bak: 100x60x60
Sump: 80x40x40
Stroming: twee keer tunze 6055 plus multicontroller
Opvoer: Red Dragon 8000ltr
Afschuimer: Bubble king 180-mini
Verlichting: Ati Sunpower 6x39w
De opvoer is wat heftig voor zo'n klein bakje maar de sump staat een verdieping lager.
Die sump is ook de reden dat ik dit dagboek vast gestart ben.
Met de BBK en RD erin is hij al behoorlijk krap.
Ik overweeg dus om het tussenschot eruit te halen.
Ik kan eigenlijk geen reden bedenken om het niet te doen.
Maar graag hoor ik van jullie wat je ervan denkt