Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re: Update NIEUWE BAK

Ronald zei:
Voer jij je balipoliepen?
Niet gericht. Maar ze staan op een plek waar de stroming zó staat, dat ze bij elke voerbeurt wel wat krijgen. Het veldje groeit goed. Ik strooi er zeer grof koraalgrind tussen, wat dan begroeit met de poliepen. Ze groeien zelfs tegen de ruiten als ik er niets aan doe. Als ik ze niet goed in de gaten houd, zou 't een plaag kunnen worden. De pygo lust ze niet.

Weer een nieuw plaatje gemaakt. Op de foto niet echt goed te zien, maar de bak ziet er in 't echt veel schoner uit sinds ik de RD gebruik. De afschuimer verwijdert ook veel meer troep.

overz60.jpg

Hallo tannu
ten eerste complimenten voor je mooie bak
maar als ik me niet vergis heb ik ergens in het begin gelezen dat je van 10000 kelvin lampen naar 14000 kelvin lampen wou overstappen is dit ondertussen al gebeurd zo ja wat zijn jou ondervindingen
heb zelf namelijk 250 watt en 10000 kelvin maar ben aan het twijfelen om 14000 kelvin te nemen :)

Momenteel werk ik met Aqualine Buschke 10.000 K lampen. Deze moeten binnenkort vervangen worden. Ik heb 14.000 K overwogen, maar gezien het feit dat ik verwacht dat de groeisnelheid afneemt, heb ik besloten voor BLV lampen van 10.000 K te kiezen.

Eerst -als alles volgens plan gaat- komend weekend een leuke uitbreiding van 't visbestand...

De BLV's volgen eind deze maand of anders volgende maand.

Hoe groot is je vissen bestand momenteel??????????????
groetjes leo :confused:

Hoi Leo,

Momenteel zo'n 3 grote en nog zo'n 30 kleintjes. Ik kan verklappen dat 't om een doktersvis gaat...

spannend tanne nieuwe dokter zou wel weer een speciale en moeilijk houdbaar soort zijn

groetjes michael

Laatst bewerkt door een moderator:

Soms zit 't mee, soms zit 't tegen. Ik zou de betreffende vis in Hannover gaan halen, en wilde aanvankelijk vliegen. Zondag zou De Dag zijn. Gelukkig kon ik met Pierre afspreken samen te rijden. Ben daar heel blij mee, wel zo gezellig, en anders had ik een ticket gekocht waar ik achteraf niets aan gehad zou hebben: Vanavond werd ik door de Duitser in kwestie gebeld dat beide visjes overleden waren... Nu maar afwachten wanneer hij ze weer heeft. :(

Zonde :( Laat maar weten wanneer je weer een kans hebt! Om welke soort ging het of blijft dat een verassing?

CrocoDillon zei:
Zonde :( Laat maar weten wanneer je weer een kans hebt! Om welke soort ging het of blijft dat een verassing?
't Ging om een gemmatum... :(

Het ging????????

mzzl, Jan

Jan_C. zei:
Het ging????????

mzzl, Jan
Yep... Zie mijn reactie #271. Deze vis wil ik heel graag hebben... Iets meer dan 'n jaar geleden heb ik besloten dat ik deze investering wil doen... Meerdere malen heb ik naast 't net gevist. Vorig jaar was er bij dezelfde importeur eentje, maar die heb ik niet gekocht omdat ik twee weken erna naar Bali zou gaan. Daarna had hij een hele tijd geen gemmatums, nu had hij er twee. Deze twee had ik beide gereserveerd. Ik zou ze zondag samen met Pierre gaan halen. Gister kreeg ik dus te horen dat ze -(mede) dankzij een aantal Picasso's in hetzelfde systeem- aan stip zijn doodgegaan.

Wel zwemt er daar nog een €2000,- kostende Centropyge debelius, maar dat is me even iets te gek ;)

In oktober nieuwe kansen, waarschijnlijk heeft hij dan weer gemmatums...

Tanu zei:
Wel zwemt er daar nog een €2000,- kostende Centropyge debelius, maar dat is me even iets te gek ;)

In oktober nieuwe kansen, waarschijnlijk heeft hij dan weer gemmatums...
Gewoon doen die Centropyge debelius :rolleyes: , en in Oktober die gemmatums ;) Succes iig

Dennis zei:
Gemma's die dood gaan aan stip? :confused: :p ;)
Tja... Ik heb zelfs wel eens een plaatje van een gele dokter gezien die... Maar goed, stress door import en dan in een systeem met meerdere picasso's...

Ik weet 't niet, de man die ik aan de telefoon had klonk eerlijk. Maar zo lang ik ze niet zelf gezien heb, is natuurlijk alles mogelijk...

Alweer bijna twee jaar geleden heb ik een mooi nakweekstuk blaasjeskoraal, Plerogyra sinuosa te pakken kunnen krijgen. Enige tijd geleden viel me al op, dat er IN het levende weefsel een tweede skeletje gevormd werd. Het skeletje werd groter en groter en zakte steeds verder naar beneden. Enkele dagen geleden zag 't er naar uit alsof de verbinding tussen het moederdier en het 'jong' bijna zou breken. Omdat ik bang was dat het 'jong' tussen de stenen zou spoelen, heb ik 'm met een schaar losgeknipt.

Hier 't moederdier, onderan is de wond van 't knippen nog zichtbaar:

Het nakweek-dier heb ik op een steentje vastgezet. Mijn pygo kijkt niet om naar het blaasjeskoraal, maar zodra er een wondje aan zat... Het dochterdier heb ik tijdelijk in 'n apart bakje geplaatst. Inmiddels staat hij rechtsonder op de bodem van de bak. Het wondje is genezen en het koraaltje is veilig voor de pygo!

Hier het nakweek-blaasjeskoraal in 't bakje:

Tot slot nog 'n nieuwe overzichtsfoto, als je goed kijkt zie je dat het stekje blaasjes inmiddels op de bodem staat! Op de uitstroom links van 't midden heb ik wat Xenia vastgezet zodat hij binnenkort onzichtbaar is, ik heb 'n hekel aan zichtbare techniek in de bak.

't Blaasjeskoraal doet het nog steeds goed.

Verder heb ik deze week mijn AM 10.000 K hqi's vervangen, ik heb nu BLV Hitlite 10.000 K erboven. Net iets witter licht (ja, ook witter dan een nieuwe AM, ik heb 't vergeleken!) en ik zie dat de kleuren van de koralen wat intenser worden. Dat laatste kan natuurlijk ook komen door de lampwissel op zich, de AM's waren alweer 'n jaartje oud.

Zojuist een paar foto's door het wateroppervlak gemaakt.. Best leuk!

Met het koraal op de tweede foto heb ik een probleempje: tussen de takken van dit nogal breekbare koraal groeien een aantal Valonia-knikkers. Overblijfsel uit de periode dat mijn afschuimer wat minder draaide. Inmiddels zijn de Valonia's in de hele bak langzaam op hun retour. Wat te doen met de Valonia's in deze Acro? Wie?

[url="http://www.zeewaterforum.org/forums/editpost.php?do=editpost&p=67802#"]
[/url]

Back
Bovenaan