Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re:Update Nieuwe Bak

Vandaag een paar nieuwe foto's gemaakt, zodat de ontwikkeling van de verschillende koralen te volgen is.

alveo18.6.04.jpg

Alveopora uit Duitsland

acro18.6.04.jpg

Acropora van de Molukken, als mini-stekje ooit bij Aqua Compleet vandaan.

acroB18.6.04.jpg

Acro van Fiji

overz56.jpg

Paar koraaltjes verplaatst :)

Nog maar kort geleden heb ik twee Centropyge argi losgelaten. Al enkele keren zag ik dat ze in de schemeringsfase allerlei paringsrituelen uitvoerden.

Doordat alleen het blauwe licht aan was heb ik helaas moeten flitsen, vandaar dat de foto's niet geweldig zijn van kwaliteit. Maar toch aardig te zien :)

argi4.7.04a.jpg

argi4.7.04b.jpg

Zoals je ons anderhalve geleden hebt beschreven zien ze er inderdaad prachtig uit, inclusief het geluksrandje dat de vinnen omzoomt ;)

Mefisto,

Wat me pas opviel sinds ik de foto's van de argi goed bekeek, is dat één van de exemplaren mooie blauwe lijntjes in de staartvin heeft!

Zojuist twee nieuwe foto's gemaakt. Een nieuwe overzichtsfoto en een foto van de voorraad stekjes. Ik vind 't altijd mooi om te zien dat dieren 't zo goed doen, dat ze zich voortplanten, of dat ze zo goed groeien dat ze gestekt moeten worden.

overz57.jpg

stekken7.7.04.jpg

[quote author=ArjenT link=board=76;threadid=8180;start=225#msg85624 date=1089228581]
Kom je toevallig nog in de buurt van 's-Heerenberg eerdaags??? ::) ;D
[/quote]
Had dat eerder gezegd! Vorig weekend was ik nog in Arnhem en Duiven! Komend weekend is Katwijk aan de beurt ;)

Sh*t!! :( Als je weer eens in de buurt komt geef dan een gil!! Ik wil tegen die graag wat stekkies van je overnemen!

Heb je nog stekjes over dan Tanne?

De bak staat trouwens, het osmoseapparaat draait overuren ;D

Het blijft een t#@$ingklus, zo'n aquarium verhuizen. Het lijkt wel hoe groter hoe zwaarder die krengen worden ;D

Groeten, uit het altijd zonnige Katwijk del Sol

Martin

Martin,

Da's goed nieuws! Es kijken wat we voor moois kunnen bouwen zaterdag ;)

Uiteraard gaat de digi camera mee :)

En inderdaad zijn er nog altijd stekken over...

Re: Update NIEUWE BAK

Na drie weken vakantie een foto van mijn bak:
overz58.jpg

De kleuren zijn nog niet zo als toen ik wegging, maar da's niet zo gek: ik heb de verzorgster niet 'op het scherpst van de snede' laten werken, maar alles safe gehouden om eventuele problemen voor te zijn. Alle groeipunten zijn er nog, en de koralen zijn lekker gegroeid. Ik denk dat ik over een week of wat de kleurtjes weer zo heb, als VOOR ik wegging. Tijdens mijn afwezigheid is de temperatuur niet boven de 29 graden gekomen, aldus mijn thermometertje :)

Ben ERG blij dat ik dus kennelijk zonder grote problemen dik 3 weken op vakantie kan ;)

Hoi Tanne,

Goede vakantie gehad? Vast wel, de foto's zien er leuk uit.

Wat bedoel je overigens met de verzorger op het scherpst van de snede laten werken?

Gr. Martin

Vakantie was fantastisch, en heb ook aardig wat duiken gemaakt. Heb dus weer wat inspiratie opgedaan ;)

Op 't scherpst van de snede laten werken: de meeste aquaria worden op een dusdanige manier gehouden, dat een druppeltje van 't een of ander meer of minder weinig uitmaakt. Zelf houd ik mijn waterwaarden m.b.v. Wodka op een dusdanig laag niveau, dat een ml meer of minder wodka een wereld van verschil uit kan maken. De verzorgster van mijn bak heeft een goede kijk heeft op de bak. Maar ze is niet zó geoefend dat ze zulke minieme verschillen die qua uiteindelijke uitwerking een wereld van verschil maken waar kan nemen. Ik heb haar dus laten 'onderdoseren' met de wodka. Ook heb ik enkele toevoegingen wat minder laten doseren. Snappie ;)

Onderdoseren ??

Wel vreemd dat wel die hele nieuwe fles wodka leeg was he?

:D

Eén glaasje voor de bak, twee voor moeders :p

Heel slim

Heel slim van jou Tanne:)

Door de verzorger niet te veel stoffen in jou bak te laten doen is hij door de vakantie heengekomen,zonder dat de dieren een tekort gehad hebben. Daar kan elke vakantie ganger die een verzorger aansteld wat van leren

Ik was het gezoem van enkele Eheims, een Tunze Turbelle, nog 'n klein pompje en 'n Oceanrunner 3500 zat. Daarbij slurpte deze batterij aan pompen in verhouding nogal wat electriciteit. Ook stoorde ik me aan de spaghetti aan kabels die van al deze pompen liep.

Ik heb een Red Dragon 10.000 (10.000 liter per uur, maximaal 98 watt!) aangeschaft en aangesloten om deze problemen te ondervangen. Toegegeven: veel minder gezoem. Bijkomend voordeel is dat er VEEL meer water langs de afschuimer stroomt, het zou mij niet verbazen als die daardoor effectiever gaat werken. Wel moet ik nu iets doen aan het geluid van stromend water in de sump, deze is duidelijk (nog) niet berekend op zoveel geweld :)

Hier een plaatje van de Red Dragon :)

reddragon.jpg

Ook nog 'n Acro erbij gekocht... Ik moet alleen nog 'n mooi plekje voor 'm vinden :)

acro29.8.04.jpg

En hier nog 'n plaatje van één van de Emblemaria's die er ondertussen alweer zo'n 2 maanden in zitten:

emblemaria25.8.04.jpg

Mooie acro! Succes met een plekje vinden ;)

Die onderste foto is een beetje te donker voor mij, ik herken er weinig in...

De Red Dragon is echt een monster :D

Dat acro-tje heeft meer groeipunten dan vlees!! Schitterend stukkie. Hoe heb je de stroming van de red dragon precies verdeelt?? Neem aan dat je niet 10000liter door 1 stuk pvc je bak in laat donderen!!!

ArjenT zei:
Hoe heb je de stroming van de red dragon precies verdeelt?? Neem aan dat je niet 10000liter door 1 stuk pvc je bak in laat donderen!!!
Ik ben nog niet helemaal tevreden, maar... Er zat al -vast in de bak- een terugstroompijp van 16 mm doorsnede. Die heb ik gebruikt. Daarnaast nog een terugstroom van 32 die ik naar 25 mm versmald heb. Ik zal nog een beetje moeten puzzelen om 't helemaal naar m'n zin te krijgen. 10.000 liter klinkt als meer dan 't is, het heeft niet een heel heftig effect in de bak, het zand blijft nog liggen ;)

Back
Bovenaan