U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dank jeFrode zei:Het blijft een inspirerend mooie bak Tanne. En helder ook, je bank en stoel zijn goed te zien![]()
Hoe bevalt de Balling-methode...? Ik heb er ook aan gedacht toen ik begin dit jaar een herstart maakte met steenkoralen in mijn bak...het is toen toch weer een kalkreactor geworden. Maar ik denk af en toe nog wel eens als ik een pH van 7.8 meet en een Ca2+ van krap 400 ...zou Balling niet beter zijn op mijn bakkie?!
Tanne zei:...
Waarom heb jij destijds voor de 'kalki' gekozen?
Het begint er op te lijkenmichael zei:Dat ziet er een stuk beter uit of niet dan?
Dank jeFrode zei:Ja, dat vraag ik me nu ook af![]()
Ach, ik had nog vrijwel alle CO2-apparatuur en het was op dat moment goedkoper dan een doseerpomp...ik heb nu wel een beetje spijt.
Behalve de steenkoralen heb ik ook een bos groene kalkwieren (Halimeda) groeien onder in de bak. Vind ik ook leuk, maar die leggen ook veel kalk vast...
Ik denk dat ik tzt ook over stap op Balling
...mooie overzichtsfoto's :goed:
Dat denk ik. Daarom ben ik ook wat bezorgd om nieuwe lipvissen...jawsee zei:Ikzelf heb geen last van hem,naar andere vissen kijkt hij niet om,misschien is dit bij jou omat ze met twee zijn,de mandarijn zien ze misschien als voedelconcurrent
2 x 150 W hqi blv 10.000 KStefan zei:Welke verlichting gebruik je nu Tanne ?
Thanx. Eiafzetting is volgens mij elke avond. Het kleinste exemplaar, dat inmiddels bijna zo groot is als de grote, is enkele dagen geleden 3 geworden. De grote wordt in maart 8.AquaThomas zei:ziet er weel prachtig uit
heb je nog veel ei afzetting van je pygo's?
Dank je RoyBoarder zei:Hé Tanne,
heel erg mooie foto's. Zijn die blauwoogjes makkelijker houdbaar dan de chromis viridis? Of merk je bij de blauwoogjes ook dat ze langzaam verdwijnen?
Gr. Roy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.