Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Veel succes tanne
Wordt een drukke tijd voor je
En hopelijk gaan al je dieren de verhuizing overleven
Gr robert

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Ik ga m'n best doen! Druk wordt het zeker, het is nu aftellen geblazen...

Bijlagen

• vissen7.12.14.jpg
    vissen7.12.14.jpg
    87,1 KB · Weergaven: 164
Van de week even bij Tanne langs geweest samen met Vincent.
Heb een geweldige avond gehad en heerlijk kunnen genieten van de koralen en vissen.

Wat mij opviel en zeker niet altijd terug te zien is op de foto's zijn de kolosale stukken koraal.
Vond vooral de vissenshow erg leuk om te zien en dat De multifasciata goed terecht is gekomen

Zal binnenkort even wat fototjes erop zetten die ik heb genomen.
Heb het geintje voorgelegd thuis (duiker) en werd uitgemaakt voor gek, gister bij aquacompleet toch even snel gekeken maar niks gevonden. Jullie hebben me bijna overgehaald :p

Van de week even bij Tanne langs geweest samen met Vincent.
Heb een geweldige avond gehad en heerlijk kunnen genieten van de koralen en vissen.

Wat mij opviel en zeker niet altijd terug te zien is op de foto's zijn de kolosale stukken koraal.
Vond vooral de vissenshow erg leuk om te zien en dat De multifasciata goed terecht is gekomen

Zal binnenkort even wat fototjes erop zetten die ik heb genomen.
Heb het geintje voorgelegd thuis (duiker) en werd uitgemaakt voor gek, gister bij aquacompleet toch even snel gekeken maar niks gevonden. Jullie hebben me bijna overgehaald :p
Bij sommige winkels hebben ze nóg mooiere dingen en ik vind 't heel mooi dat Vincent en ik je aan het denken hebben gezet. Ik vond 't erg gezellig dat je er was en ben erg benieuwd naar de foto's!

Ook van mijn kant wil ik je heel veel succes wensen met de verhuizing! Adviezen kan ik je niet geven (ben nog maar een beginner), maar het beste toewensen wel. :)
Dank je wel :)Nanorif in ghettostyle: Lege fles met een stukje steen met wat glasanemonen. Opgezet op 1 december, nu kijken hoe het zich ontwikkelt. Als het werkt wordt dit leuk experimenteermateriaal bij de lessen ecologie. Ik ben erg benieuwd!!

Als 't met verhuizen helemaal mis gaat, kan natuurlijk ook nog altijd dit: Nanorif in ghettostyle: Lege fles met een stukje steen met wat glasanemonen. Opgezet op 1 december, nu kijken hoe het zich ontwikkelt. Als het werkt wordt dit leuk experimenteermateriaal bij de lessen ecologie. Ik ben erg benieuwd!!

Bijlagen

• 10405651_774518419288381_1556214798419120976_n.jpg
    10405651_774518419288381_1556214798419120976_n.jpg
    16,7 KB · Weergaven: 132
Grappig Nanorifje. Wat is je plan voor de verzorging?
Geen ;)

Ik heb een streepje gezet ter hoogte van het waterniveau, verdampt water vul ik aan, verder niks. De ruimte waar deze fles staat ontvangt daglicht, overdag wordt het meestal zo'n 18 graden, 's nachts nog wat kouder. Tot nu toe gaat 't prima...

Als dit leuk werkt, ga ik er een practicum bij verzinnen. Nu doen we wel wat proefjes met 'flessenecosystemen' zoals op www.bottlebiology.org, maar dit leek me wel een interessante variant :)

Ik heb bijna twee jaar een populatie Tigriopus californicus in een flesje met 'groen water' in het raam bij ons biologiekabinet gehad. Afgelopen herfst lijkt de populatie te zijn uitgestorven. Deksel die er los op lag, was dichtgedraaid. Misschien daardoor. Maar ik laat het nog even staan. Water is nu een beetje troebel groenwit...

De sleutel is binnen en de werkzaamheden zijn begonnen. Wat er onder meer moet:
- schilderen van veel vierkante meters muur
- vervangen stroomvretende halogeenverlichting door led
- bouwen inbouwkast
- controleren allerlei electra
- kitrandjes in badkamer
- plaatsen aquarium...

De eerste paar punten schieten ondertussen redelijk op. Ik heb als experiment één van de 9 halogeenspotjes (50 Watt per stuk) vervangen door een 6,5 W led-spotje. Optisch geeft dat led-spotje dezelfde hoeveelheid licht en de spreiding was ook vergelijkbaar. Ik heb de dag erna de andere acht dus ook vervangen. Eenvoudige besparing lijkt me, en het geeft me ook wel een goed gevoel enigszins 'groen' bezig te zijn. De lichtkleur bevalt me ook uitstekend, iets minder warm dan halogeen, maar nog steeds erg mooi.

Wat de bak betreft: gisteren samen met een vriend ruimte in de bijkeuken gemaakt: een keukenkastje verwijderd, aanrechtblad ingekort en een radiator verwijderd. Morgen komt de aannemer het gat zagen...

De vloer in de bijkeuken loopt iets af naar een putje, ik moet hier nog iets op verzinnen voor het meubel van het aquarium.

Laatst bewerkt:
Goed bezig!
Paar jaar geleden heb ik ook 4x50 watt halogeen in de keuken vervangen voor 4 x3 watt led. Je moet een beetje zoeken, maar er zijn ook ledspots die behoorlijk warm van kleur zijn.

Succes met de verbouwingen en het schilderwerk. Ik 'leef' letterlijk met je mee, want hier moeten de muren van de benedenverdieping de komende week ook geschilderd ;)

De vloer in de bijkeuken loopt iets af naar een putje, ik moet hier nog iets op verzinnen voor het meubel van het aquarium.

Zo iets???

713a3b33931818011f2d64f7c84565f2.jpg

21d244feba3ed6849160a86b22be47cb.jpg

Dus mag nu ook officieel feliciteren met jullie nieuw woning:) Vele gelukkige jaren dan in dit huis toegewenst! Veel te doen is niet erg toch als alles samen, alleen maar leuk toch, eigen "nestje" gezellig maken...:biggrin: Succes er mee!
groeten, Lara

Even heel snel, de aannemer komt er aan en ik moet nog naar 't andere huis toe: Dit is hoe de muur in kwestie er gisteravond uit zag...

Bijlagen

• IMG_7191.JPG
    IMG_7191.JPG
    71,8 KB · Weergaven: 151
  • IMG_7190.JPG
    IMG_7190.JPG
    82,6 KB · Weergaven: 179
We zijn weer een stapje verder...

Bijlagen

• 10475523_781811875225702_2488177783628431144_n.jpg
    10475523_781811875225702_2488177783628431144_n.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 196
Kijk is aan dat is alvast voor mekaar alles goed verlopen met zagen.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan