zeeaquarium robert
Senior Forumlid
Ik heb het Koraal uitgenomen
Ik zal je straks een foto sturen
Mag je zeggen hoe groot je de stek wil
Gr robert
Ik zal je straks een foto sturen
Mag je zeggen hoe groot je de stek wil
Gr robert
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dit soort mensen zijn hun gewicht in goud waard! Ik ben er ook erg blij mee...Heel mooi dat er zulke mensen zijn Tanne , anders kunnen we vakantie wel vergeten haha , het staat er grandioos bij gr jaap
Vorig jaar in Mexico was het weer helaas te slecht, we hebben ze dus gemist. De ervaring was nog indrukwekkender dan ik had gedacht, onvergetelijk inderdaad! Zolang het nog kan (geen kinderen...) ben ik er erg blij mee dat ik in de gelegenheid ben dit soort reizen te maken...Ziet er mooi uit Tanne.
De walvishaai brengt bij mij ook weer mooie herinneringen boven van een paar jaar geleden in Mexico. Had het voorrecht een paar uur met een paar van deze reuzen te zwemmen en dat blijft een onvergetelijke ervaring!!!
Het was een geweldige reis Jeroen! Het aquarium van Chingchai is een belevenis op zich. Ik heb ook een paar korte filmpjes gemaakt, binnenkort zal ik ze aan elkaar monteren en uploaden. Inderdaad bestaat zijn opbouw uit kunststof, alleen hebben we het daar niet over gehad. Als ik het niet had geweten, had ik het niet geloofd: de opbouw ziet er beslist levensecht uit. Het is een slim opgezet geheel en de koralen zijn mooi ingegroeid.Ey tanne,
ik vond het al stilMaar mooie rijs heb je gemaakt en mooie dingen heb je gezien! Gaaf dat je weer bij Chingchai bent geweest, ik hoop dat ik dat aquarium ooit een keer in het echt kan bewonderen.
ik heb wel is gelezen dat zijn opbouw uit kunststof stenen bestaat weet jij of dit klopt?
Gr. Jeroen
Vorig jaar in Mexico was het weer helaas te slecht, we hebben ze dus gemist. De ervaring was nog indrukwekkender dan ik had gedacht, onvergetelijk inderdaad! Zolang het nog kan (geen kinderen...) ben ik er erg blij mee dat ik in de gelegenheid ben dit soort reizen te maken...![]()
Het was een geweldige reis Jeroen! Het aquarium van Chingchai is een belevenis op zich. Ik heb ook een paar korte filmpjes gemaakt, binnenkort zal ik ze aan elkaar monteren en uploaden. Inderdaad bestaat zijn opbouw uit kunststof, alleen hebben we het daar niet over gehad. Als ik het niet had geweten, had ik het niet geloofd: de opbouw ziet er beslist levensecht uit. Het is een slim opgezet geheel en de koralen zijn mooi ingegroeid.
Dank je voor de geruststelling Mark...reizen met kinderen kan dus nog steeds.
groet Mark
Dit 'rif' is custom-made. Arbeid kost in Thailand vrijwel niets, en de kennis en materialen zijn voorhanden. Er zijn in NL op zich mooie alternatieven beschikbaar, Real Reef Rock bijvoorbeeld.Vraag me af waarom dit niet meer wordt gebruikt. Ben dit spul ook nog niet tegen gekomen in de Nederlandse winkels.
Dank je Glenn. Hieronder vast een kort youtube-filmpje met wat beelden die ik bij Chingchai gemaakt heb. Het duikfilmpje om in de stemming te komen volgt nogPrachtig tanne.
Je heb weer een van de plaatsen bezocht die ik ook wil gaan aandoen.
Als het zover is kom ik wel bij je voor tips.
Zeker strak ik mijn duik brevet heb gaat ik er helemaal voor.
Leuk dat arie en de buurman weer bereid waren je bak te "sitten" in je afwezigheid.
greetings, GlennF
Schitterend. Wat een vissen bij elkaar. Ik ben 6 weken geleden naar Egypte geweest en dat was al erg mooi. Over 2 weken ga ik nog een x ernaar toe. Zal ook eens wat film en foto materiaal maken.[video=youtube;srw1XCha7-k]https://www.youtube.com/watch?v=srw1XCha7-k&feature=youtu.be[/video]
En wat beelden van enkele duiken...
Inderdaad, op sommige plekken zag je de koralen nauwelijks nog door de vissen... Egypte is ook echt schitterend, veel plezier, ik ben erg benieuwd naar je foto's en video'sSchitterend. Wat een vissen bij elkaar. Ik ben 6 weken geleden naar Egypte geweest en dat was al erg mooi. Over 2 weken ga ik nog een x ernaar toe. Zal ook eens wat film en foto materiaal maken.
Dank je MartinPrachtige mooie opnames Tanne, werkelijk schitterend om te zien topjes!!
Gr,
Martin.
Marcel, na die ene avond was 't gauw weer over. Ik vond trouwens nog zo'n aangespoelde Plotosus lineatus, zie de foto. Voor wie 't gemist heeft: tijdens een avondwandeling over 't strand in de schemering voelde ik ineens een felle steek in m'n voet. Toen ik keek wat er aan de hand was, zag ik een aangespoelde (dode) Plotosus lineatus met een stekel aan m'n teen hangen. De pijn was erg fel, maar de pijn van het bad in heet water deed die pijn gauw vergeten... Hieronder zo'n visje. In m'n duikvideo zie je ze overigens ook voorbijkomen.Mooi duikfilmpje Tanne! Hoe is het met je voet?
Groet,
Marcel
Zo, hier twee foto's. Een van het 'tuintje' en de Archelia op een kale plek: ik heb de hystrix weggesloopt, die was van binnen beschadigd, ik heb er nu een aantal stekjes van gemaakt. Uiteraard heb ik enkele stekjes teruggeplaatst.
En dan nog een overzichtje![]()
Fijn weekend!![]()
Ik ben heel benieuwd hoe jouw tuin het gaat doen. Staat ook hoger in de bak dan de mijne zie ik.Zo, hier twee foto's. Een van het 'tuintje' en de Archelia op een kale plek: ik heb de hystrix weggesloopt, die was van binnen beschadigd, ik heb er nu een aantal stekjes van gemaakt. Uiteraard heb ik enkele stekjes teruggeplaatst.
En dan nog een overzichtje![]()
Fijn weekend!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.