Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Ik heb het Koraal uitgenomen
Ik zal je straks een foto sturen
Mag je zeggen hoe groot je de stek wil
Gr robert

De Filipijnen, leuk!
Staat ook nog op mijn 'to do' list.

In septermber eerst maar eens 24 dagen crossen door West USA, ook niet verkeerd :cool:

Mooie foto's en leuk dat je ook even in Thailand bent geweest. (ben ik ook al 2 keer geweest).
Alleen ik ben geen aquarium tegen gekomen maar wel erg leuk dat je nu daar een 'bekende' hebt!

Heb trouwens ook je boekje gelezen, erg informatief.
En erg kort eerlijk gezegd.. Mocht van mij nog wel wat uitgebreider allemaal :p

Bedankt voor de complimenten over 't boekje... Ik heb geprobeerd het juist 'compact' te houden, maar uiteraard sta ik open voor suggesties :)

Vanmorgen even de ruiten gepoetst. Zoals ik al schreef: Aquacompleet en buurman hebben prima werk geleverd, ik ben bijna vier weken niet thuis geweest...

Bijlagen

• overz161.jpg
    overz161.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 312
Ziet er mooi uit Tanne.
De walvishaai brengt bij mij ook weer mooie herinneringen boven van een paar jaar geleden in Mexico. Had het voorrecht een paar uur met een paar van deze reuzen te zwemmen en dat blijft een onvergetelijke ervaring!!!

Ey tanne,

ik vond het al stil :cool: Maar mooie rijs heb je gemaakt en mooie dingen heb je gezien! Gaaf dat je weer bij Chingchai bent geweest, ik hoop dat ik dat aquarium ooit een keer in het echt kan bewonderen.
ik heb wel is gelezen dat zijn opbouw uit kunststof stenen bestaat weet jij of dit klopt?

Gr. Jeroen

:)Heel mooi dat er zulke mensen zijn Tanne , anders kunnen we vakantie wel vergeten haha , het staat er grandioos bij gr jaap
Dit soort mensen zijn hun gewicht in goud waard! Ik ben er ook erg blij mee...

Ziet er mooi uit Tanne.
De walvishaai brengt bij mij ook weer mooie herinneringen boven van een paar jaar geleden in Mexico. Had het voorrecht een paar uur met een paar van deze reuzen te zwemmen en dat blijft een onvergetelijke ervaring!!!
Vorig jaar in Mexico was het weer helaas te slecht, we hebben ze dus gemist. De ervaring was nog indrukwekkender dan ik had gedacht, onvergetelijk inderdaad! Zolang het nog kan (geen kinderen...) ben ik er erg blij mee dat ik in de gelegenheid ben dit soort reizen te maken... :)

Ey tanne,

ik vond het al stil :cool: Maar mooie rijs heb je gemaakt en mooie dingen heb je gezien! Gaaf dat je weer bij Chingchai bent geweest, ik hoop dat ik dat aquarium ooit een keer in het echt kan bewonderen.
ik heb wel is gelezen dat zijn opbouw uit kunststof stenen bestaat weet jij of dit klopt?

Gr. Jeroen
Het was een geweldige reis Jeroen! Het aquarium van Chingchai is een belevenis op zich. Ik heb ook een paar korte filmpjes gemaakt, binnenkort zal ik ze aan elkaar monteren en uploaden. Inderdaad bestaat zijn opbouw uit kunststof, alleen hebben we het daar niet over gehad. Als ik het niet had geweten, had ik het niet geloofd: de opbouw ziet er beslist levensecht uit. Het is een slim opgezet geheel en de koralen zijn mooi ingegroeid.

Vorig jaar in Mexico was het weer helaas te slecht, we hebben ze dus gemist. De ervaring was nog indrukwekkender dan ik had gedacht, onvergetelijk inderdaad! Zolang het nog kan (geen kinderen...) ben ik er erg blij mee dat ik in de gelegenheid ben dit soort reizen te maken... :)

Hoi Tanne,

Ik reageer niet veel in dagboeken, maar volg er wel een aantal o.a. de jouwe. Ik zag je berichtje en vond even dat ik moest reageren om je een beetje gerust te stellen:).

Mijn vrouw en ik reizen ook graag, het liefst elk jaar ver weg. 6 jaar geleden is onze zoon geboren en de wens om te reizen is gebleven. Toen hij twee was, zijn we naar Australië geweest, twee jaar geleden Vietnam en afgelopen zomer Sri Lanka, gewoon ticket boeken en wegwezen. Het kan dus wel, het veranderd de manier van reizen alleen. Soms positief omdat je met een klein kind soms weer makkelijker contact maakt met de lokale bevolking en het iets rustiger aan doet. En sommige dingen moet je laten of doe je anders. Wij kiezen er bewust voor om niet naar Malaria gebied te gaan, bijvoorbeeld delen van de Filipijnen of Madagaskar die we graag willen bezoeken.

reizen met kinderen kan dus nog steeds.

groet Mark

Het was een geweldige reis Jeroen! Het aquarium van Chingchai is een belevenis op zich. Ik heb ook een paar korte filmpjes gemaakt, binnenkort zal ik ze aan elkaar monteren en uploaden. Inderdaad bestaat zijn opbouw uit kunststof, alleen hebben we het daar niet over gehad. Als ik het niet had geweten, had ik het niet geloofd: de opbouw ziet er beslist levensecht uit. Het is een slim opgezet geheel en de koralen zijn mooi ingegroeid.

Vraag me af waarom dit niet meer wordt gebruikt. Het ziet er inderdaad levensecht uit (op de foto's in ieder geval http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1692183&page=18). Ben ook wel benieuwd zijn bevindingen over de epoxy die hij gebruikt en dan met name op lange termijn en het aanbrengen uiteraard. Heb zelf reefcement gebruikt en dit brokkelt helemaal uit elkaar (mogelijk valt dit ook te verwijten aan mij manier van aanbrengen/gebruik:rolleyes:..) . In z'n topic staat dat het geweldig spul is die epoxy en reefbuilders deelt deze mening (http://reefbuilders.com/2012/05/07/alteco-epoputty-epoxy/). Ben dit spul ook nog niet tegen gekomen in de Nederlandse winkels.

Laatst bewerkt:
Prachtig tanne.
Je heb weer een van de plaatsen bezocht die ik ook wil gaan aandoen.
Als het zover is kom ik wel bij je voor tips.
Zeker strak ik mijn duik brevet heb gaat ik er helemaal voor.
Leuk dat arie en de buurman weer bereid waren je bak te "sitten" in je afwezigheid.

greetings, GlennF

reizen met kinderen kan dus nog steeds.

groet Mark
Dank je voor de geruststelling Mark...

Vraag me af waarom dit niet meer wordt gebruikt. Ben dit spul ook nog niet tegen gekomen in de Nederlandse winkels.
Dit 'rif' is custom-made. Arbeid kost in Thailand vrijwel niets, en de kennis en materialen zijn voorhanden. Er zijn in NL op zich mooie alternatieven beschikbaar, Real Reef Rock bijvoorbeeld.

Prachtig tanne.
Je heb weer een van de plaatsen bezocht die ik ook wil gaan aandoen.
Als het zover is kom ik wel bij je voor tips.
Zeker strak ik mijn duik brevet heb gaat ik er helemaal voor.
Leuk dat arie en de buurman weer bereid waren je bak te "sitten" in je afwezigheid.

greetings, GlennF
Dank je Glenn. Hieronder vast een kort youtube-filmpje met wat beelden die ik bij Chingchai gemaakt heb. Het duikfilmpje om in de stemming te komen volgt nog :). Mooi dat je je brevet hebt, gefeliciteerd!!

<object width="640" height="360">

<embed src="//www.youtube.com/v/ns8cp9chYxo?version=3&hl=nl_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

[video=youtube;srw1XCha7-k]https://www.youtube.com/watch?v=srw1XCha7-k&feature=youtu.be[/video]
En wat beelden van enkele duiken...

[video=youtube;srw1XCha7-k]https://www.youtube.com/watch?v=srw1XCha7-k&feature=youtu.be[/video]
En wat beelden van enkele duiken...
Schitterend. Wat een vissen bij elkaar. Ik ben 6 weken geleden naar Egypte geweest en dat was al erg mooi. Over 2 weken ga ik nog een x ernaar toe. Zal ook eens wat film en foto materiaal maken.

Prachtige mooie opnames Tanne, werkelijk schitterend om te zien topjes!!

Gr,

Martin.

Schitterend. Wat een vissen bij elkaar. Ik ben 6 weken geleden naar Egypte geweest en dat was al erg mooi. Over 2 weken ga ik nog een x ernaar toe. Zal ook eens wat film en foto materiaal maken.
Inderdaad, op sommige plekken zag je de koralen nauwelijks nog door de vissen... Egypte is ook echt schitterend, veel plezier, ik ben erg benieuwd naar je foto's en video's :)

Prachtige mooie opnames Tanne, werkelijk schitterend om te zien topjes!!

Gr,

Martin.
Dank je Martin :)

Mooi duikfilmpje Tanne! Hoe is het met je voet?

Groet,

Marcel
Marcel, na die ene avond was 't gauw weer over. Ik vond trouwens nog zo'n aangespoelde Plotosus lineatus, zie de foto. Voor wie 't gemist heeft: tijdens een avondwandeling over 't strand in de schemering voelde ik ineens een felle steek in m'n voet. Toen ik keek wat er aan de hand was, zag ik een aangespoelde (dode) Plotosus lineatus met een stekel aan m'n teen hangen. De pijn was erg fel, maar de pijn van het bad in heet water deed die pijn gauw vergeten... Hieronder zo'n visje. In m'n duikvideo zie je ze overigens ook voorbijkomen.

Bijlagen

• IMG_6520.jpg
    IMG_6520.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 136
De afgelopen week was druk, maar de bak heeft ook aandacht gehad. Naast het gebruikelijke onderhoud, heb ik de hand weten te leggen op twee erg leuke aanwinsten:

Allereerst een Archelia horrescens, met grote dank aan Robert (zeeaquarium Robert). Qua kleur niet bijzonder, maar qua groeivorm buitengewoon apart.

Dan nog een 'tuintje Goniopora's' van Ryan (Dreamcorals). Van de drie 'Goniopora's' is er echter maar 1 Goniopora en 2 Alveopora's.

Ik zal binnenkort foto's posten.

Zo, hier twee foto's. Een van het 'tuintje' en de Archelia op een kale plek: ik heb de hystrix weggesloopt, die was van binnen beschadigd, ik heb er nu een aantal stekjes van gemaakt. Uiteraard heb ik enkele stekjes teruggeplaatst.

En dan nog een overzichtje :)

Fijn weekend! :)

Bijlagen

• overz162.jpg
    overz162.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 155
  • acrhelia_gonio30.8.14.jpg
    acrhelia_gonio30.8.14.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 146
Zo, hier twee foto's. Een van het 'tuintje' en de Archelia op een kale plek: ik heb de hystrix weggesloopt, die was van binnen beschadigd, ik heb er nu een aantal stekjes van gemaakt. Uiteraard heb ik enkele stekjes teruggeplaatst.

Groei is vervelen hee.....:)
Als je niet op tijd snoeit, groeit de bak zichzelf "klem".

greetings, GlennF

Ik ben heel benieuwd hoe jouw tuin het gaat doen. Staat ook hoger in de bak dan de mijne zie ik.
Mijne staat meer op het grond niveau.
b0c92c44cd7fd0bfcf4f7181b59a8812.jpg

Dit was 5min geleden

Back
Bovenaan