Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Groei is vervelen hee.....:)
Als je niet op tijd snoeit, groeit de bak zichzelf "klem".

greetings, GlennF
Inderdaad irritant die groei... Wel een luxe-probleem natuurlijk :)

Ik ben heel benieuwd hoe jouw tuin het gaat doen. Staat ook hoger in de bak dan de mijne zie ik.
Mijne staat meer op het grond niveau.

Dit was 5min geleden
Brian, de jouwe staat er schitterend bij!

Verder ontving ik vandaag een Hanna Checker (Phosphate 713). Ik vind ook de betere testsets voor fosfaat in de lage gebieden zeer slecht afleesbaar. Mijn eerste indruk van de checker is positief; ook als de eerder genoemde foutmarge van 0,04 mg/l aanwezig is, is het resultaat veel consistenter dan van de andere methodes.

Bijlagen

• checker.jpg
    checker.jpg
    57,5 KB · Weergaven: 141
En nu we toch bezig zijn... De bak gaat waarschijnlijk binnen een paar maanden leeg.mecrymecrymecry

Reden: we gaan verhuizen. We hebben nog niks gekocht, wel één en ander op 't oog. Afhankelijk van de mogelijkheden die de nieuwe woning zal bieden, zal een nieuwe bak besteld worden. Dat er een nieuwe bak komt is één ding dat zeker is. Uiteraard gaat de inhoud ook mee, maar het ontmantelen van de huidige bak is iets waar ik niet naar uitkijk...

Ik snap het maar bij martinv ziet het er gelikt uit zal bij jou ook wel worden ben benieuwd.

hoe staat het er eigenlijk voor met die aparte oortjes van dreamcorals?

En nu we toch bezig zijn... De bak gaat waarschijnlijk binnen een paar maanden leeg.mecrymecrymecry

Reden: we gaan verhuizen. We hebben nog niks gekocht, wel één en ander op 't oog. Afhankelijk van de mogelijkheden die de nieuwe woning zal bieden, zal een nieuwe bak besteld worden. Dat er een nieuwe bak komt is één ding dat zeker is. Uiteraard gaat de inhoud ook mee, maar het ontmantelen van de huidige bak is iets waar ik niet naar uitkijk...

Tanne Alles een keer nieuw dat doe je niet zo vaak in je leven, dat heeft toch ook wel weer iets!!

Ik heb het zelf ook meegemaakt, maar als alles dan weer klaar is ben je blij dat je het gedaan heb. Ik zou niet weer terug willen :p!!

Gr,

Martin.

Spannend Tanne. Geen leuk vooruitzicht om een goed draaiend systeem af te breken...maar beter dan...eh, nou ja, je begrijpt vast wat ik bedoel ;)

Dat wordt zeker spannend Tanne. Hopelijk gaat dat allemaal goed. Als je tegen die tijd hulp nodig hebt met de bak dan geef je maar een gil. Je weet hoeveel emmers er in mijn auto kunnen :-)

Spannende tijden tanne. In meerdere opzichten.
Heb het ook al een x gedaan verhuizen. Maar uiteindelijk besloten de bak en inhoud te verkopen. De techniek heb ik wel meegenomen. Maar goed in jouw geval gaat die vlieger niet op.
Mocht je hulp nodig hebben. Bied ik mijn service aan. Wat het ook is.

Brian

Altijd leuk weer wat nieuws maar het afbreken van iets waar je zolang naar toe heb gewerkt blijft zonde.

Heel veel succes en ook van deze kant als je hulp nodig heb weet je me te vinde.

Groetjes wesley

Hi tanne

ook ik wil je graag helpen bij de verhuizing
ik hoor het wel , mocht je hulp willen
bij deze

groetjes Wijnand

Oei oei oei, nooit leuk om een goed werkend geheel af te breken! Zit er ook middenin.....
Ben wel benieuwd naar de nieuwe plannen dus zodra de mogelijkheden in het jullie nieuwe onderkomen bekend zijn lezen we het hier wel denk ik! Maar dat de nieuwe bak een heel mooi tuintje gaat worden, das een ding wat zeker is!! ;-)

Spannend Tanne! Als het zover is mogen je Carmabi's wel hier logeren... :p
Voor die tijd nog even met de hooligan langskomen om de bak nog een keer te zien. :)

Groet,

Marcel

Hoop dat jullie snel iets moois kunnen vinden om alle plannen uit te kunnen voeren.
Maar voor je een definietief besluit neemt: eerst de buren checken ivm vakanties he.;):confused:

Allemaal enorm bedankt voor de leuke en positieve reacties! Inmiddels zijn we een stapje verder, we zijn in onderhandeling. :)

Als dit eenmaal rond is, de volgende stap: lokatie bepalen van de nieuwe bak in de nieuwe huiskamer en bestellen van de nieuwe bak. Moeilijkheidsfactor: de woning is meer dan 100 jaar oud, de vloer is niet berekend op een dergelijke belasting. Kruipruimte moeilijk toegankelijk, dus waarschijnlijk zal er een gat in de vloer gezaagd moeten gaan worden en een klein funderinkje geplaatst moeten gaan worden...

......Als er toch een gat in die mooie parketvloer gezaagd moet worden doe het dan op de plek waar de bak komt te staan dan is ie daarna onzichtbaar.... en eindelijk je eigen aquarium hok en geen gezeur meer onder die bak....

En nog gefeliciteerdfeeste

Allemaal enorm bedankt voor de leuke en positieve reacties! Inmiddels zijn we een stapje verder, we zijn in onderhandeling. :)

Als dit eenmaal rond is, de volgende stap: lokatie bepalen van de nieuwe bak in de nieuwe huiskamer en bestellen van de nieuwe bak. Moeilijkheidsfactor: de woning is meer dan 100 jaar oud, de vloer is niet berekend op een dergelijke belasting. Kruipruimte moeilijk toegankelijk, dus waarschijnlijk zal er een gat in de vloer gezaagd moeten gaan worden en een klein funderinkje geplaatst moeten gaan worden...

Jeejtje! Ben je een maandje weg met vakantie en dan gebeurt hier zoiets...:eek:
Nou, alles in een: een jammer en spannend en leuk...
Idd zonde voor zoiets als jouw bak Tanne, geen woorden zijn goed genoeg...
Maar als anders niet kan en als iets positief zoeken in elke situatie dan is het weer hartstikke leuk om iets nieuws te beginnen, dan mag je in eens weer veel dromen... en een nieuwe woning is ook erg leuk vind ik! Ik ben erg benieuwd naar dat nieuw/oud huisje. Misschien een foto'tje hier mag ook?;)

......Als er toch een gat in die mooie parketvloer gezaagd moet worden doe het dan op de plek waar de bak komt te staan dan is ie daarna onzichtbaar.... en eindelijk je eigen aquarium hok en geen gezeur meer onder die bak....

En nog gefeliciteerdfeeste
Dank je :) Inderdaad is het plan op die plek een gat te (laten) zagen. Nu nog de maten van de nieuwe bak bepalen... Het hoeft niet veel groter voor mij, de vraag is nu wat een mooie maat zal zijn. Kubus past niet goed op die plek (in de looproute) maar verder staan wat mij betreft de opties open :)

Jeejtje! Ben je een maandje weg met vakantie en dan gebeurt hier zoiets...:eek:
Nou, alles in een: een jammer en spannend en leuk...
Idd zonde voor zoiets als jouw bak Tanne, geen woorden zijn goed genoeg...
Maar als anders niet kan en als iets positief zoeken in elke situatie dan is het weer hartstikke leuk om iets nieuws te beginnen, dan mag je in eens weer veel dromen... en een nieuwe woning is ook erg leuk vind ik! Ik ben erg benieuwd naar dat nieuw/oud huisje. Misschien een foto'tje hier mag ook?;)
Je moet gewoon niet zo lang weg gaan Lara ;) Foto hier komt zodra we het eens zijn met de verkoper :)

Ik zag op reefbuilders dat je nieuwe sump al wordt gebouwd :p
Die dingen heten niet voor niets dream-box... Het wordt gewoon weer een glazen sump. Ik vind de dreamboxen schitterend maar -voor mij- hun geld niet waard. Ik investeer dan liever in iets als een extra mooi afgewerkt aquariummeubel.

Spannend! Je hebt het eerder gedaan en afbreken is een ramp, maar biedt natuurlijk wel weer nieuwe mogelijkheden :biggrin:.
Ik weet er helaas alles van.. het maken van nieuwe plannen is ook wel weer erg leuk... :cool:
Succes!

Back
Bovenaan