Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

Re: Zeepaardjes (reidi) hebben gejongd

Hee Glenn dan denk ik iets in de trend van "kweeklaboratorium Glenn"

had je mijn berichtje nog gelezen op mijn topic?

Vandaag 13 dode larfjes.... snap er niks van zou ik het miss te donker houden?

Voer is er genoeg en ik schep er per dag ook nog zo'n 4/5 bekers water uit dat dan weer aangevuld word vanuit de moederbak het enige wat ik nog kan bedenken is de borreltijd van de nauplis korter maken is nu 36 omdat 24 niet het gewenste resultaat gaf.te weinig uitkomst met 36 veel en veel meer.

Hoop niet dat het een trend word om er elke dag 13 uit te moeten scheppen.

Nog een paar suggesties:

Glenn'skweekhuis

Glenn's kweekfarm.

kweken met Glenn

100%nakweek

etc etc

Succes met je titel en nakweek natuurlijk!!

Gr Frank

de namen zijn in ieder geval universeel. nu alleen nog weten als het mogelijk is de topic naam te veranderen.

13 dode larven zijn er best veel, in mijn geval lag het bijna altijd aan de voer concentratie, tot 4 dagen zijn ze heel gevoelig en moet een overvloed van brachio hebben. De brachio mag nooit opraken in deze periode. na 10 dagen mag de voer minder worden, maar mag zeker niet te lang afwezig zijn.

post eens een foto van je huidige opstelling dan kunnen we de situatie beoordelen.

Hey Glenn,

Je bedoelt een foto van het bakje?

Zal het straks een posten op mijn topic heb nog steeds elke dag wel een paar uitvallers.Je kunt het verschil wel zien welke er wel eten en welke niet degene die uitvallen zijn echt superklein nog.

Ze zijn nu 8 dagen en 9 dagen oud.

Vandaag met alle spoed nog eitjes moeten halen heb nu uiteindelijk de zakjes van sera ben benieuwd of dat iets is hoor er niet al te beste verhalen over maar beter iets dan niets!

Gr Frank

Ik ben benieuw, heb vandaag een blik SERA Artemia van 425gram gehaald.
Prijs van 71 euro valt wel mee voor die hoeveelheid. Die kant en klare zakjes zijn inderdaad erg duur in gebruik.

ik heb nog een zak van HS liggen met ongeveer 200 gram over, echter gezien mijn slechte ervaring met paardjes de laatste tijd verdenk ik die artemia van HS.
Mijn sabea's doen het prima mett HS, dus dat kan wel gebruikt worden daarvoor.

:goed: Wat een doorzettingsvermogen ondanks zoveel tegenslag. Erg gaaf hoor wat je allemaal aan t doen bent, respect! :goed:

Hopelijk lukt t je snel je paardjes kweek ook stabiel te krijgen net als je anemoontjes :)

gr bauk

he bauk, bedankt hoor
6 is een magisch getal. ik had mijn eerste gelukte kweek ook 6 visjes.
Momenteel heb ik 6 paardjes die ouder zijn dan 4 weken. ik ben dus door de bariëre van 3 weken heen. Hopelijk gaat de volgende kweek beter.

Ik heb een nieuw probleem ontdekt bij de Comes paardjes. Bij 2 weken als ze net 1,8-2cm zijn, gaan ze masaal dood en de kop t/m de hals is dan bleker dan de rest van het lichaam. Nu blijkt dat als ik terug kijkt naar de kweek van de reidi's dat deze ook rond de 1,8-2cm waren toen ze masaal dood gingen. ik vermoed nu dat het zou kunnen dat ze wat tekort komen, of dat ze te hard gegroeid zijn en dus letterlijk uit hun lijf gegroeid zijn. Kinderen die in de groeispurt zitten kunnen last krijgen van pijn in hun spieren omdat ze te hard groeien. Mogelijk is dit ook van toepassing op de paardjes die te snel en te hard groeien door een overschot aan voer. De paardje ik ik nu ouder dan 4 weken heb zijn langzaam en gestaagd gegroeid.
idee om verder uit te werken, door de paardje NIET 24u per dag te laten zwemmen in het voer maar net genoeg te doseren.

bauk zei:
:goed: Wat een doorzettingsvermogen ondanks zoveel tegenslag. Erg gaaf hoor wat je allemaal aan t doen bent, respect! :goed:

Hopelijk lukt t je snel je paardjes kweek ook stabiel te krijgen net als je anemoontjes :)

gr bauk

Glenn,

Super hoor hoe je bezig bent met al deze dieren.
Kom graag weer eens bij je kijken naar al dit broedsel.
Hulde
Maar voor die 212 kleine jongens en meisjes heb ik geen anemoonen meer hoor.
Ben er doorheen voer mijn laatste anemoon nu dagelijks stukken vis om hem weer aan het delen te krijgen.
Dan kan je weer wat aquarianen doorsturen.

Hoor wel of het binnekort eens schikt.

Gr Dennis

hoi dennis,
je bent altijd welkom voor een bakkie hoor. Wie weet steek ik jou ook aan. :)
ik heb inderdaad bert(ear)en joost(jve) geattendeerd op jou posting maar zal nu ff een pauze voor je anemonen inlassen haha...

he jan, bedankt voor de service!

Laatst bewerkt:
weer naaldjes

Heb sinds 2 weken en golden retriever puppy in huis. (is nu 10 weken). Man...man...man wat een beest zeg...elke ochtend om 7:00 opstaan om hem uit te wandelen en dan nog een 5-7 keer in de dag... en dan nog om 24:00u ff naar buiten. Doe ik dat niet dan kan ik dus de heledag de vloer dweilen. Maar echt een lief beest.... iedereen is dol op hem en hij is net een magneet... iedereen wilt hem wel aaien.

Net toen ik dacht ik ga nu naar bed want ik bent bekaf, loop ik langs mijn paardenbak en zie een paar naaldjes zwemmen. Bij nader ondezoek bleken het dus een 50tal te zijn. an ik weer niet gaan slapen want moest toch ff de naaldje uitvangen en in de voer zetten.

geeuw.......... ga nu toch maar slapen.

artemia naupli uitkomst procentage's

bevindigen van gebruikte Artemia naupli:
ik heb met die alles in één pakjes sera hele slechte ervaring !
mijn overjarige HS (2004) heeft nog een 10 keer betere uitkomst procentage.
De blik SERA van 425 gram stemt ook niet hoopvol. Want na 24 uur bar weinig uit.
sommige merken komen pas na 36 uur op gang, andere komen nooit...
- OSI komt langzaam uit, tussen 32 en 42 uur kom het meeste uit.
- De overjarige HS is tussen 24 en 36 uur.
- Hobby komt gewoon niet uit want de geleverde eitjes waren al voor 90% beschadigd.
- Sera nog in evaluatie.....resultaat volgt.

Ben benieuwd, ik heb inmiddels 3 potjes artemia mix van hobby "versleten" op een tegen valler of 2/3 flesjes de rest toch wel 90% procent na 36 uur maar deze waren hier in de buurt helaas niet meer te verkrijgen.

Ga de volgende x toch weer voor hobbymix en flikker die sera zakjes door de plee;)

Gr Frank

Dat is triest te lezen glenn:(

Volgende keer beter.

Succes en kom inderdaad snel eens langs
GlennF zei:
helaas vanmorgen alle naaldjes dood op de grond.
reden: net iets teveel fyto......dom....dom....dom.

Glenn, ik heb zelf ook een blik van Sera en ik ben er erg tevreden over.
Bij mij komt de eerste na 24 uit.

Ik wil een zeef voor de brachionus en copepoden bestellen.
Hoe
veel mu en hoe groot moet de zeef zijn?

Back
Bovenaan