Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

heel goed :p Maar je zou eens contact moeten leggen met Marjan, die is zich al een tijdje aan het verdiepen in de meer bijzondere leders enzo qua kleuren, wellicht kunnen jullie elkaar helpen! Zag vandaag bij Marek (dabrowski) 2 grote hengelaarsvissen zitten. Dat is ook mega apart zeg!! misschien is dat wel iets voor je, zo'n heeele aparte vis ofzo. Speciaalbakkie ervoor met wat grote jongens erbij en uren kijkplezier gegarandeerd!

Hengelaarvissen zijn inderdaad heel bijzonder...maar ik denk dat ze door de heren Sohal en Conspicilum geen hengeltje meer uitgooien van de stress als ze in mijn bak vissen.....;).

;););).......dat heb je goed geregeld maar normaal gesproken ben ik niet zo makkelijk op andere gedachten te brengen als iemand zegt "niet zeuren maar doorgaan".....want vaak ben ik degene die dat zegt....dat gezeik altijd van sommige mensen...pff Hahaha.

We hebben allemaal (volgens mij hoor, ik in ieder geval en ik weet zeker meerderen) weleens zo'n periode van een dip. En die diepe dip doet ons allemaal weleens denken dat we maar beter kunnen gaan stoppen. Vaak door een combinatie van er geen plezier meer in hebben, er geen ontspannen gevoel meer bij kunnen hebben, drukte etc etc. Maar soms ook omdat het aquarium met zijn inhoud in de ogen van de desbetreffende aquariaan een beetje alledaags / gewoontjes begint te lijken.

Dat is nou zo'n periode die je eigenlijk gewoon 'effe' door moet en waarbij je je alleen even moet bezighouden met hoogst noodzakelijke qua onderhoud (raampjes schoonmaken, verversen, visjes voeren), maar voor de rest gewoon even de boel de boel laten.

En dan na een tijdje ga je gewoon eens bij jezelf te rade: wat heb ik, wat wil ik, wat mis ik en wat zie ik allemaal op de forums of het internet wat me nou echt aanspreekt...ga dan ook langs bij mensen met aquariums die je echt aanspreken of een paar winkels langs met bijzonder aanbod.

Ik weet zeker dat je daarna óf je eigen aquarium weer helemaal gaat waarderen óf mogelijk e.e.a. qua inhoud over een andere boeg gaat gooien, maar vast en zeker het plezier en de ontspanning die je voorheen wel had weer terug vind en niet gaat stoppen.

Poeh, als een stom toeval krijg ik sinds donderdag pb's van mensen die mijn bak willen overnemen. Heb het even voor me uitgeschoven maar heb het hier thuis gisteren over gehad. Het zijn de gesprekken die iedereen denk ik heeft die gaat stoppen. Bij sommige is het helaas geen keuze en moeten ze wel. Ik heb gelukkig nog een keuze maar ook dat blijft erg lastig, temeer omdat ik me ben gaan hechten aan de vissen. Oke, klinkt misschien gek voor sommige maar het is nu eenmaal zo :o. Minste wat ik kan doen is dus zorgen dat er serieuze mensen zich melden die zich het lot van de beesjes aantrekken.
Ieder geval, ik ga inderdaad stoppen met deze bak. Het blijft een prachtige hobby als je ook echt de rust kan vinden om er van te genieten en dat heb ik minder dan gehoopt voor zo'n grote bak. Ook de zorg en de tijd die daarbij komt kijken is een slechte combi deze periode. Ik weet zeker dat de meeste mensen die hier over de vloer komen me voor gek verklaren maar zij hebben makkelijk praten :)....

Voorlopig blijf ik wel op het forum actief en wie weet Powat.

Robin

Nou mensen, na een tijdje weer een post.....The Great White krijgt een andere eigenaar. Het duurde even (en ik heb nou niet heel fanatiek een koper gezocht) maar vond het belangrijker dat er zich een echte liefhebber meldde. En dat is gebeurd. Laatste weekend van augustus wordt hij opgehaald in twee delen (klinkt als "eerst de voorruit en de sump, daarna de rest :biggrin:). Vrijdag de levende have en zondag de "hardware". En wat ik echt fantastisch vind; de vissen krijgen een plaatsje ergens in een dierentuin in de Benelux waar ze lekker verder kunnen groeien. Ik wil perse al die prachtbeesten niet los verkopen vanwege alle stress dus we (de nieuwe eigenaar en ik) schenken ze maar. Geeft mij een beter gevoel.

Tot het laatste moment heb ik nog wel mijn twijfels gehad om te stoppen maar het is goed zo.....overigens, ik zal voorlopig nog wel blijven rondkijken hier dus wie weet......

Robin

....de bak is leeg....wat een raar gezicht. Een laagje water en zand is achtergebleven. Alle bewoners zijn ondergebracht in XXXXL verblijven dus dat stemt mij goed. Toch het minste wat ik voor ze kon doen vind ik. Maar goed, morgen The great white nog helemaal leeg scheppen, techniek zo schoon mogelijk te maken en zondag krijgt hij een nieuwe standplaats. Dan zal hij weer als eye-catcher dienen bij een mede forummer en mede liefhebber. Ik heb zeker genoten van deze prachtige hobby maar net niet genoeg om er heel veel tijd in te kunnen stoppen. Ik zal zeker het forum blijven bezoeken de komende tijd en wie weet kom ik een keer in de verleiding van een witte red sea max.....maar nu even niet, eerst dit weer een plaatsje geven.....is een raar gevoel... :rolleyes:

Iedergeval, allemaal bedankt voor het lezen van The Great White en wie weet tot ziens :biggrin:!

Robin

Kan dat gevoel volledig volgen. Ik heb een 4 tal jaar geleden door omstandigheden ook mijn aqua leeggemaakt. Voelde me echt miserabel met het leegmaken en op het moment dat het aqua de deur uit ging.
Maar het blijft toch sluimeren:biggrin: Je had een prachtige bak.

nog veel succes verder

Nico

Dank je Nico :biggrin:

heeey Robin, ten eerste echt respect voor het vinden van zo'n goed tehuis voor je dieren! welke dierentuin zitten ze? Kan ik als ik er een keer ben (heb je he met zo'n peuter, kom er nog wel eens :rolleyes:) tenminste ff naar ze zwaaien en wat namedropping bij ze doen (weet je wel dat ik jullie eerste baasje ken?)

Maar zonder gekheid, ik blijf het doodzonde vinden dat je gestopt bent maar ook hier alle respect voor je keuze. Ik hoop oprecht dat je hier blijft rondhangen en terugkomt met een minstens net zo mooie bak. Je bent een aanwinst voor de hobby met de juiste passie en liefde voor je dieren!

Dank je wel Miranda, vind het toch het fijnst als de dieren het naar de zin hebben. War ook scheelt; ik heb de bak met gerust hart overgedaan aan een forum-genoot en ik hoop echt dat hij tijd/zin kan vinden om ook een dagboek te openen.

De bak is inmiddels opgehaald en staat bij de nieuwe eigenaar. Was even sjouwen maar hij is keurig heel gebleven. En er rest nu een lege plek in de huiskamer...ik plak zo nog wat foto's op de muur van een Navarchus, Rifwachter, etc...dit alles ter therapie :biggrin:.

Robin

heey robin

je krijgt de groeten van de sohal:p hij heeft het naar z,n zin
zo nu en dan krijgt hij het in z,n bol schiet dan de hele bak door
had verwacht dat het een beetje knokken werd met de rest van de dokters vooral me japonicus dat was DE baas inde bak maar knokken werd het niet meer wat elkaar op naaien zeg maar... maar nu is er weer rust in de bak
en de sohal eet daadwerkelijk uit de hand!
ik ben super blij met deze vis en vindt het serieus eerlijk vanje dat je meer aan de vis dacht dan aan geld ik zou het zelfde doen!!! met de rifwachter gaat het ook goed!!
maar waarom nam die dierentuin deze 2 vissen niet dan als ik vragen mag?
grt

Hoi Danny, goed te lezen dat ze het goed naar de zin hebben. Heel belangrijk. Deze twee paste niet in het gebied/continent waarin ze voor de rest van de vissen wel onderdak konden vinden, vandaar.

Robin

Daar ben ik weer even.....na ruim 4 maanden bakloos. Plaats in de huiskamer is ingenomen door een......kerstboom :o.
Sindsdien veel reacties gehad van mensen die over de vloer zijn geweest. Vonden het allemaal zonde en jammer...Tja, af en toe mis ik het wel, zeker. Maar gelukkig bestaat er nog een fantastisch fenomeen als internet zodat ik nog hier kan rondkijken. Vind het ook fanatastisch om te zien hoe Pierreco de bak er bij heeft staan, super!

Ik heb in de planning om over twee weken "mijn" vissen te gaan bezoeken in de dierentuin. Zou toch wat zijn als ik ze nog ergens zou kunnen vinden. Mijn vrouw grapte al "als je nou daar voor de ruit gaat staan met dat bekertje waar je mee voerde..." wie weet, dat gaat dan gegarandeerd op youtube, zie het al voor me. En anders plak ik een stukje sla tegen 't raam. ;)

Robin

Back
Bovenaan