Re: The Great White
We hebben allemaal (volgens mij hoor, ik in ieder geval en ik weet zeker meerderen) weleens zo'n periode van een dip. En die diepe dip doet ons allemaal weleens denken dat we maar beter kunnen gaan stoppen. Vaak door een combinatie van er geen plezier meer in hebben, er geen ontspannen gevoel meer bij kunnen hebben, drukte etc etc. Maar soms ook omdat het aquarium met zijn inhoud in de ogen van de desbetreffende aquariaan een beetje alledaags / gewoontjes begint te lijken.
Dat is nou zo'n periode die je eigenlijk gewoon 'effe' door moet en waarbij je je alleen even moet bezighouden met hoogst noodzakelijke qua onderhoud (raampjes schoonmaken, verversen, visjes voeren), maar voor de rest gewoon even de boel de boel laten.
En dan na een tijdje ga je gewoon eens bij jezelf te rade: wat heb ik, wat wil ik, wat mis ik en wat zie ik allemaal op de forums of het internet wat me nou echt aanspreekt...ga dan ook langs bij mensen met aquariums die je echt aanspreken of een paar winkels langs met bijzonder aanbod.
Ik weet zeker dat je daarna óf je eigen aquarium weer helemaal gaat waarderen óf mogelijk e.e.a. qua inhoud over een andere boeg gaat gooien, maar vast en zeker het plezier en de ontspanning die je voorheen wel had weer terug vind en niet gaat stoppen.