Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Leuk filmpje gemaakt Edwin;

Net wat Hans zegt,het val mij ook reuze mee.Wat mij wel opgevallen is dat je behoorlijke stroming in je bak hebt,of lijkt dat zo?

Grt,

Martin.
 
Edwin mooi filmpje hoor!

En inderdaad wat Hans ook al zei ik had het veel erger verwacht.
Bak staat gewoon mooi op kleur en groei zit er voldoende in.

Goed je weer terug te zien.
 
Het lijkt er op dat de HD er toch op staat. Ik kan de HD versie alleen niet echt lekker vloeiend afspelen. Kan iemand me vertellen of de HD versie normaal doorloopt?
 
Edwin,ook hier stottert het filmpje maar dat kan er ook aan liggen dat de zoon is aan het downloaden.

Bak ziet er zeker niet slecht uit he:)
Het lijkt er op dat de HD er toch op staat. Ik kan de HD versie alleen niet echt lekker vloeiend afspelen. Kan iemand me vertellen of de HD versie normaal doorloopt?
 
Hoe weet ik of ik de HD versie aan het bekijken ben :eek: :eek:?
Want zowel het filmpje hier in het bericht als op you tube bekeken, lopen bij mij gewoon door en maken het filmpje dan ook aangenaam om naar te kijken hoor.
 
Hoe weet ik of ik de HD versie aan het bekijken ben :eek: :eek:?
Want zowel het filmpje hier in het bericht als op you tube bekeken, lopen bij mij gewoon door en maken het filmpje dan ook aangenaam om naar te kijken hoor.

Speciaal voor jou Marjan ;)
 

Bijlagen

  • youtube.jpg
    youtube.jpg
    18,5 KB · Weergaven: 400
Edwin,ook hier stottert het filmpje maar dat kan er ook aan liggen dat de zoon is aan het downloaden.

Bak ziet er zeker niet slecht uit he:)

Hoi Luc,
Ik heb hier 120 MBit, dus kan het haast niet aan de bandbreedte liggen. Downloads hier zijn al klaar :biggrin::biggrin:
Ik moet als ik het aan durf maar weer eens jouw kant op komen, om het acro bestand weer eens op te vijzelen...
 
Even mijn lijstje met dieren bijgewerkt:

1 Paguristes cadenati - Roodpoot heremietkreeft
4 Chromis viridis - Groene Juffer
1 Gramma loreto - Koningsgramma
2 Amphiprion ocellaris - Driebands anemoonvis
1 Paracanthurus hepatus - Picasso doktersvis
1 Labroides dimidiatus - Poetsvis
1 Acanthurus triostegus - Gebande doktersvis
1 Amblyeleotris steinitzi - Steinitz gobie
1 Symbiose pistoolgarnaal - Alpheus sp.
1 Halichoeres chrysus - Citroenlipvis
4 Pseudanthias dispar - Sikkel vlagbaars
 
Laatst bewerkt:
He Miranda! Overzichtsfoto komt wel. Moet nog steeds de tijd en zin vinden om weer ff voor de bak te gaan staan. Momenteel mijn rechterhand op meerdere plekken open/kapot door het zeewater. Het geneest ook niet echt lekker. Voor nu alleen maar uit de bak blijven met mijn handen. Dus weinig onderhoud. Heb zelfs weer een algenmagneet van stal gehaald, om de ramen een beetje schoon te houden. Ik moet wel heel nodig mijn Ricordea bestand snoeien, want dat loopt serieus uit de klauwen. Dit is nog wel een klus waar ik tegen op zie, want ze laten zo slecht los....:mad:
Als je m'n filmpje kijkt heb je overigens ook een aardig overzicht.
 
So far so good! Geen gekke bijverschijnselen gezien van de Mycosidol kuur. Ik zie de flap verdwijnen en heb het idee dat mijn stenen ook schoner zijn geworden..... In ieder geval geen uitval of wat dan ook.
 
Minder goed nieuws vanaf mijn kant. Heb een bacteriële infectie opgelopen, waarschijnlijk door het aquarium. Momenteel zwaar aan de kuur. Heb etterende wonden aan mijn handen en ik zit van boven naar beneden onder de uitslag. Voorlopig verplicht met mijn handen uit de bak blijven.... Die ramen zien er niet uit!!!! AAaaargghh :mad:
 
Edwin Beterschap!
Mocht je hood aan de man hebben /hulp nodig hebben, weet je mijn telefoon nummer en ik kom je helpen!
 
Edwin, dat zijn geen fijne berichten.
Wat Edwin hierboven schrijft geldt ook voor mij hè; geen probleem om op en neer te rijden...
Beterschap man!
 
Edwin, wat een ellende ik weet wat het is ,moet zelf ook nog steeds opletten en nadat ik in het aqua ben geweest mijn handen insmeren .
In jou situatie kan je het beste de eerste tijd met handschoenen gaan werken.
Maar je had toch een bacterie dodend middel voor de alg gebruikt ?
Kan dit niet de oorzaak zijn?

ik hoop dat het snel geneest en je weer volop kan genieten van je bak.

Groeten : cor
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Misschien dat ik nog wel een beroep op jullie ga doen ;). Ik ben ondertussen een kuur verder en heb aan de prednison gezeten. Niets mocht er baten. Gisteren eindelijk naar de dermatoloog geweest. Het ziet er nu naar uit dat ik aquariumgranuloom te pakken heb (ik wist niet eens dat het bestond). Echt niet fijn en ik wil iedereen er voor waarschuwen! pas op met wondjes aan je handen als je de bak in gaat.
Voor nu wederom aan een andere kuur en er zijn gisteren stukjes huid weggesneden ten behoeve van het op kweek zetten. Voorlopig ben ik er in iedergeval nog niet van af en zal ik absoluut niet meer in mijn bak komen.
Cor ik legde gisteren ook het verband met de Mycosidol omdat ik nu wat gerichter kon zoeken. Het aquariumgranuloom wordt veroorzaakt door de Mycobacteriummarine tuberculosis bacterie. Die naam heeft wel wat van elkaar weg, als zeg ik het zelf.... Ik ga het bij de dermatoloog neerleggen, dus wie weet!
 
Bovenaan