Weer even een update van mijn dagboek.
Inmiddels heb ik weer een bodem in mijn bak liggen. Ik moet zeggen dat dat er weer lekker fris uit ziet.
Verder gaat het goed met de nieuwe dokter(tje). Hij is al aardig geaccepteerd door de andere twee. Hij eet goed, graast de hele dag door en eet ook met de pot mee. De pitvis gaat ook zo zijn eigen gang, maar heb ik nog niet kunnen betrappen op het pakken van aangeboden voedsel.
Eén ding waar ik niet vrolijk van wordt is, een paar dagen geleden stoote ik per ongeluk mijn groene calendrium van zijn steen. Nu stond hij al los, dus er was weinig voor nodig. Nu heb ik ondertussen drie pogingen ondernomen deze opnieuw op een steen te fixeren, maar helaas ik krijg het niet voor elkaar. Ik sta ook met kromme tenen, iedere keer als ik ermee aan de slag ga. De punten brokkelen onder mijn handen weg. Ik durf simpel weg geen druk uit te oefenen. Ik gebruik hiervoor de twee componenten epoxy van Deltec.
Resultaat is dat de calendrium nu al een aantal dagen op de bodem staat, en gebukt gaat onder mijn pogingen het vast te zetten en wellicht te weinig licht. Ik hoop toch dat ik binnenkort weer de moed heb om nog een poging te wagen en dat het dan ook lukt.......
Wordt vervolgd.