Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

hansenrenaat zei:
hoi,
super bedankt voor de mooie leders die we bij je hebben gekocht!!!
echt blij mee!!!

als je weet iets moois hebt laat maar even weten, ik heb erg veel intresse
super mooie bak heb je!!!!

was gezellig en bedankt voor de uitleg en service
doei hans
Graag gedaan en bedankt voor het compliment! het was inderdaad wel ff gezellig:goed: Heel véél plezier met de leders en ik hoop ze ooit nog eens te zien!

Nog even een korte update. Ik heb de afgelopen week opruiming gehouden in mijn bak. Ik heb een aantal dieren van de hand gedaan. Een aantal leders die te groot zijn geworden heb ik verkocht. Ook mijn Palythoa met groen hart heb ik weg gedaan. Ook zijn er nog een paar stekken verkocht. Al met al een hele opruiming. Door deze opruiming heb ik nu meer ruimte voor andere dieren. Mijn fungia bijvoorbeeld, komt nu beter tot zijn recht. Tevens heb ik eindelijk een mooie doopvont gekocht. Ik heb er nu een mooi plekje voor. Ik zal morgen eens een fotootje plaatsen van mijn nieuwe aanwinst.

Nog wat nieuwe aanwinsten van heden avond. Ik ben helemaal happy :)... Eindelijk van die rottige tijdschakelklokken af!

Nu alleen nog een handleiding van de AM T Computer :confused:

Bijlagen

• IMG_7307.JPG
    IMG_7307.JPG
    427,5 KB · Weergaven: 14
Ik had ook nog wat foto's klaar staan. Helaas niet allemaal even scherp.

Bijlagen

• _MG_7255.JPG
    _MG_7255.JPG
    565,5 KB · Weergaven: 22
  • _MG_7211.JPG
    _MG_7211.JPG
    350,2 KB · Weergaven: 8
  • _MG_7202.JPG
    _MG_7202.JPG
    293,9 KB · Weergaven: 10
  • _MG_7201.JPG
    _MG_7201.JPG
    323,1 KB · Weergaven: 8
  • _MG_7292.JPG
    _MG_7292.JPG
    369,9 KB · Weergaven: 8
en nog deze:

Bijlagen

• _MG_7254.JPG
    _MG_7254.JPG
    410,2 KB · Weergaven: 11
  • _MG_7280.JPG
    _MG_7280.JPG
    320,9 KB · Weergaven: 12
  • _MG_7247.JPG
    _MG_7247.JPG
    457,7 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Vandaag m'n licht computer en temperatuur computer geïnstalleerd en weggewerkt. Ik ben even aan het stoeien geweest met de maanlicht functie van het ding. Heb hierbij m'n LED verlichting gemold. Deze had ik in het dimmende stopcontact gestopt van de lichtcomputer. Resultaat, de LED verlichting is voorgoed gedimd. De LED's brande nog wel, maar leveren maar een klein percentage licht, ook in een normaal stopcontact. Eén LED is zelfs van blauw naar groen omgeslagen. Ik heb er nu een 12 volt halogeen lampje bovenhangen, maar zo te zien is dit tijdelijk. Het is nu laatste kwartier van de maan geweest, en we kruipen naar nieuwe maan. De verlichting zal vanaf nu alleen maar afnemen. De hoeveelheid licht in mijn bak is nu al te veel, laatstaan als er volle maan is = volledig vermogen van de lamp ongedimt. Dit moeten we anders doen... Misschien een lichtere lamp.

Ik ben het beu!!!

Het zit me op het moment niet echt mee. Na het stuk gaan van mijn kalkreactor (gebroken as), heeft het twee weken geduurd voordat ik het reserver onderdeel eindelijk in mijn bezit had. Na veel vijven en zessen gisteren het asje en nieuw rotor geïnstalleerd in de aquabee pomp die mijn deltec kalkreactor aandrijft. Pomp aangesloten, maar er gebeurde helemaal niets in de reactor. Normaliter zorgt de pomp er voor dat het media, Rowalith C, door de reactorkamer wervelt en het op die manier in contact brengt met het zure water. Pompje weer uit elkaar gehaald (kwartslag draaien en open trekken) om te zien of er iets mis was. Niets bijzonders gezien en wederom het pompje terug in elkaar gezet en opnieuw aangesloten. Wederom geen resultaat. Wel hoorde ik het pompje brommen. Uiteindelijk heb ik het pompje draaiende gekregen. Verschillende keren gecontroleerd of het nog draaide en tot op gisterenavond nog geen probleem. Vanavond kijk ik nogmaals naar de reactor en wat zie ik; reactor staat stil en pompje vertoont ernstige misvorming door smelten......:mad: :eek: Ik ben het ff helemaal beu.:mad:

Ik ben benieuwd hoelang dit nu weer gaat duren voordat het allemaal opgelost is... Wordt vervolgd ben ik bang.

Balen Edwin......zou voor un nieuw pomje gaan :) !!

mvg Manuel!!

manuel69 zei:
Balen Edwin......zou voor un nieuw pomje gaan :) !!

mvg Manuel!!
Ik zit nog met een garantie discussie. Reactor is nog geen jaar oud....

Dan is er weinig discussie nodig denk :rolleyes: !! Moet binnen enkele minuten geregeld zijn toch?
Edwin.Dekker zei:
Ik zit nog met een garantie discussie. Reactor is nog geen jaar oud....

Eindelijk! m'n kalkreactor draait weer. Heb vandaag van mijn leverancier een nieuwe pomp gekregen. Alles netjes afgehandeld. Gelijk nog even een waterwissel uitgevoerd en getest. KH stond op 8,3 en CA op 410. Kan dus met een gerust hart de reactor weer zijn gang laten gaan. Ben blij dat nu alles weer draait. Nu morgen middag de stroom er weer voor twee uur vanaf i.v.m. werkzaamheden aan het net. We kunnen dus de aggregaat weer uit de schuur halen.

Nog weer wat tegenslag :mad: ;
Ik denk toch dat het gerommel en/of het ontbreken van de kalkreactie gedurende de twee weken, zijn tol heeft geeist. Ik zie momenteel op mijn groene caliendrum witte poliep loze toppen. Ik hoop dat dit nog goed gaat komen....

Bijlagen

• _MG_7309.JPG
    _MG_7309.JPG
    491 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Vandaag even m'n water getest, met het volgende resultaat:

• NO2 0
  • NO3 <10
  • PO4 0
  • PH 8
  • KH 9,9
  • CA 400
  • MG 1380
  • Zout 1025
Op zich niet slecht. Eindelijk is m'n nitraat ook aan het zakken. Ik weet hij mag nog lager, maar we zijn van een eind gekomen. Tevens vandaag m'n stromings pompen een grondige beurt gegeven. Dat scheelt zichtbaar een hoop. Ik had het gevoel dat met name m'n tunze 6000L niet veel meer deed. Na een grondige kuis beurt zie en voel ik heel duidelijk het verschil.

V.w.b. de caliendrum, ik heb in Re#333 nog even een foto toegevoegd. Het is helaas niet helemaal goed zichtbaar. HQI is nu uit, zal morgen eens proberen een betere foto te maken.

Laatst bewerkt:
Mathijs zei:
Hopelijk hersteld je Calendrium snel!
Je waardes zijn nu OK dus dat zal wel weer goedkomen.
Ik hoop het, ik weet niet of ik de oorzaak hiervan moet zoeken in mijn waterwaardes. Ik besef dat het gebrek aan de kalkreactor, wellicht voor meer instabiliteit in mijn pH, KH en CA heeft gezorgt. Echter heb ik ze met de hand op peil gehouden. Wat ik niet begrijp is dat er vele bakken probleemloos draaien zonder reactor, en ik na twee weken zonder al in de problemen kom.....
Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs!

Dit is een betere foto van de Caliendrum waarvan de toppen geen poliepen meer laten zien en wit verkleurd.

Bijlagen

• _MG_7320.JPG
    _MG_7320.JPG
    741,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ook ik heb dit eens gehad met mijn Caliendrum, reden niet gekend (ik dacht te lang bloot gestaan bij waterwissel), maar heeft zich terug hersteld.

Back
Bovenaan