Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

Ongeveer 5 dagen, maat dit is het enigste koraal die het heeft d'r rest groeit goed bij de voet en rest. Het zijn vooral de twee kleine takken vooraan op de foto lijkt het midden ook te bleken maar dat licht aan de foto.

Mvg Maikel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bleken/weefsel verlies is niet veranderd inde laatste dagen.

Vandaag heel de sump gepoetst en wat koralen die losstonden geplakt. Ze hebben allemaal een mooie voet op de stek stern gemAakt.

Buttons staan alleen in dus verhuist naar stekken bak en daar stonden ze gelijk weer open, heel vreemd maar oorzaak zou ik niet weten.

Wier blijft echt groeien en groeien.

Binnen kort maar weer eens een vis proberen en hopen dat de parasiet verdwenen is :)

Mvg Maikel

Me buttons doen het niet goed, een paar staan top en een paar staan ineens in ?! Als ik xe in de stekken bak zet komen ze wel uit. Ik heb niks qua licht veranderd of positie?

3d984ef1a918d8b74b18c34eb692cecd.jpg

Eerst

5c85f7716c2f41764ee75c1d4ecf1cef.jpg

Nu

4ba93f35d98e72c2afea12ef5443de20.jpg

Nu andere was ee. Foutje

Ongeveer 5 dagen, maat dit is het enigste koraal die het heeft d'r rest groeit goed bij de voet en rest. Het zijn vooral de twee kleine takken vooraan op de foto lijkt het midden ook te bleken maar dat licht aan de foto.

Mvg Maikel

Als de rest het prima doet , dan zit het gewoon in het koraaltje zelf.
Je moet je hele schema nooit omgooien om 1 koraaltje maar letten op het geheel.
Zet een aantal egels in tegen de algen.
Die kan je later eventueel doorverkopen aan een ander met algen problemen, want het zijn reuze nuttige dieren en helpen de bak enorm opknappen.

Zet wel al je stekje vast, omdat dit net buldozers zijn.

Happy Reefing, GlennF.

Me buttons doen het niet goed, een paar staan top en een paar staan ineens in ?! Als ik xe in de stekken bak zet komen ze wel uit. Ik heb niks qua licht veranderd of positie?

Vergelijk je nutriens en verlichting tussen de bakken. Probeer iets meer amino maar vermijd de bruine aanslag.
Heb je geen visje die de button pest?

Happy Reefing, GlennF.

Zal proberen. Licht is sowieso op stekken bak led maar de andere bak hebben ze het lang goed gedaan en niks veranderd qua licht. Wel merk ik dat er veel ganzenvoetjes bij zitten.

Lees veel dat die ook kunnen irriteren maar is dat zo?

Mvg Maikel

Verder niks gevonden! Wel dat alles in de stekkenbak nu super uitstaat en in de gewone bak nog steeds instaat.

Laatst weer een mooie Acro gekocht beetje pastel blauw met lila punten :)

Nu alleen nog op zoek naar een Acro formosa groen en een groene Florida deze zijn beide door het defect licht gaan hemelen :(

Mvg Maikel

Ik hou het nu allemaal
In de gaten en als ik Weert wat het probleem is zal ik het posten.

Wel zag ik ook dat bij het doseren van kh, de vloeistof bijna op melk lijkt ?! Is dit normaal het trekt snel weg in de sump maar je zit het duidelijk mengen. Kan dit ook de witte waas zijn in de gehele bak

Maikel

Ik hou het nu allemaal
In de gaten en als ik Weert wat het probleem is zal ik het posten.

Wel zag ik ook dat bij het doseren van kh, de vloeistof bijna op melk lijkt ?! Is dit normaal het trekt snel weg in de sump maar je zit het duidelijk mengen. Kan dit ook de witte waas zijn in de gehele bak

Maikel

Doseren van kh het liefst verdelen over verschillende dagdelen. Doseren in een stromingrijke plek en nooit tegelijk met calcium doseren. t liefst een uurtje tussen laten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ik doseer het allemaal met een flinke tussenpauze.

Vandaag de doseercontaners weer gevuld en het Zand vernieuwd met een iets grotere korrel.
Had te veel last van het opstuiven van het zand. Bak ziet er nu gelijk weer een stuk frisser uit, buttons gaan in de stekken bak trouwens nog steeds goed.

Sinds kort ook de fruit loops in de collectie :)

Fruitloops buttons, foto foto... Die staan ook al zo lang op mijn verlanglijstje. Waar heb je die gekocht?

Fruitloops buttons, foto foto... Die staan ook al zo lang op mijn verlanglijstje. Waar heb je die gekocht?

Zal snel foto's maken en als het er meer worden en ik ga stekken laat ik het weten

Mvg Maikel

Groei van de koralen zit er nog steeds goed in en kleuren ook.

Alleen blijft het probleem van de micro bellen spelen. Na alle verbindingen nog gelijmt te hebben en met tape echt dicht heb gemaakt. Blijft er uit de opvoer nog een dikke straal bellen komen.

En op de boog( nieuwe stenen ) zitten allemaal dikke grote bellen op. Lijkt op flap bellen maar de paarse laag is er niet ?!

Maikel

9b923557fc254f8f5628e966ae350a20.jpg

Oogt heel blauw maar zo wel goed te zien dat de brug aardig begint vol te groeien

Back
Bovenaan