Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

Licht is echt een stuk feller. Koralen kleuren nog beter en de spreiding is top over de gehele lengte.

Armatuur is 35 breed en de bak 60. Gelukkig is mijn rif heel centraal omdat het een doorkijker is dus alles is mooi belicht

Nu aan de grote klus beginnen om de brug in te bouwen. Kijk er erg tegen op om het te doen. Maar het resultaat zal er wezen

Maikel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Koraal groeit echt als een gek.
Ik wil graag die boog plakken tussen de 2 rechter pilaren met stone fix. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Bak voor de helft leeg laten lopen en dan plakken? Is binnen 15 a 30 minuten hard, kan dit met de koralen ?? De paarse plaat zal boven water komen.

Maikel

Koraal groeit echt als een gek.
Ik wil graag die boog plakken tussen de 2 rechter pilaren met stone fix. Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Bak voor de helft leeg laten lopen en dan plakken? Is binnen 15 a 30 minuten hard, kan dit met de koralen ?? De paarse plaat zal boven water komen.

Maikel

Dat vraagt om een foto sessie......

Levendsteen is poreus, dus het zal op den duur bezwijken op de hechtvlakken of op het steen zelf.
Het plakken van een boog zonder bewapening zal altijd een uitdaging blijven.
Imo zal het op den duur altijd gaan breken.

Beter is de boog buiten de bak uit 1 stuk (met bewapening) te maken en daarna op de opbouw te fixeren.

Happy Reefing, GlennF.

De steen staat na een hele dag klussen is het gelukt :) zag alleen dat onder mijn monti plaat alg groeide maar weet miet welke iemand een idee?
872698f7169811cbd1345f3ffd1bdea5.jpg

Iemand een idee ? Wie het eet? Met turbo sowieso niet en dokter ook niet

Inmiddels eet me dokter er van :)

Verder bezig met een nieuw project :) vandaag druk bezig met pvc

602cd8a280a9e930ab51cb1f415446e8.jpg

Wat problemen met de opvoer! Deze is te sterk en trekt de sump leeg en laat de bak bijna overstromen,

Heb nu een bypass naar de nieuwe bak, dan een bypass naar het eerst vak en dan de kammen van de overloop vergroot door er een paar uit te halen , hoop dat het op deze manier gaat werken .

Iemand nog tips ,
Pomp is 11000 liter

Na alles geprobeerd te hebben lukt het niet opvoer vak is waarschijnlijk te klein :( balen pomp bewaar ik voor ooit een grotere vak :)

Nu opzoek naar een kleine opvoer dan maar met 2 pompen werken is waarschijnlijk nog voordeliger met stroom

En het is uiteindelijk allemaal gelukt. Voor de bak een extra pomp eheim compact 1000 en me oude pomp overgezet naar de 32 mam leiding. Ik schrok van de stroming.

Deze stond eerst op een 20 mm maar gaf echt bijna geen stroming, maar nu het water schiet door de sump heen echt een wereld van verschil

ce1c7aa4742a9eedd551b356ced767d2.jpg

Eind resultaat

Nu alleen nog de micro bubbels weg krijgen en dan draait alles top, het zou als stekkenbak moeten dienen maar is inmiddels een soort 2 de aquarium geworden :)

Bubbels in de kleine bal zijn volledig weg nu alleen de grote bak, raar want het staat op een systeem maar zal wel wegtrekken.
Koralen staan er goed bij.

Binnenkort het zand vervangen door een iets grovere korrel nu te veel last van dwarrelend zand.

Vandaag alleen telefoontje van me vriendin dat het water echt tot de rand Stond dus kraan even volledig open en straks als thuis ben maar een alles goed doornemen gaat dus nog niet zonder slag op stoot sinds ik de pomp op een bredere leiding heb gezet

Maikel

Iemand een idee, opvoer pompen staan in de zelfde bak.
Grote bak zit echt mega veel bubbels komen uit de opvoer buis en in de kleine bak niks. Wat kan jet zijn

Bak draait opzich wel lekker , vandaag alleen een anemoonvis dood! Huid zag er slecht uit maar geen oorzaak gevonden.

Verder is zoals in een andere topic is beschreven me verlichting stuk dis draai nu al een week met weinig licht. Koraal iets minder van kleur enige voordeel dat alle algeb verdwenen zijn.

Maikel

Bak draait opzich wel lekker , vandaag alleen een anemoonvis dood! Huid zag er slecht uit maar geen oorzaak gevonden.

Verder is zoals in een andere topic is beschreven me verlichting stuk dis draai nu al een week met weinig licht. Koraal iets minder van kleur enige voordeel dat alle algeb verdwenen zijn.

Maikel

Pas op met inbrengen nieuwe vissen..
Een anemoon vis die doodgaat is niet alledaags.. Misschien Brooklynella hostilis. Zeer besmettelijk en kan je hele bestand vis wegvagen.

Algen of koralen een keus of balanceren?

Lees in mijn dagboek hoe ik daarmee omgaat.

Aanpak algengroei in de opstart - 1mei2016
http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?p=1272360

Happy Reefing, GlennF.

Na het lezen van de symptomen weer ik nu zeker dat het dit is. De anemoon vis hangt op het zand en zwemt niet. Dit is echt van de een op de andere dag gekomen. Dacht eerst dat het kwam doordat ze in het hamerkoraal doken.

Sinds vandaag in de tweede bak een bos cheato wier gedaan om het fosfaat natuurlijk te bestrijden. En het ziet er nog leuk uit. Hoop dat het gaat groeien en er veel leven in komt

Maikel

Back
Bovenaan