Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

Ik neem aan dat de dan zelfs de ml moet aanpassen naar idd 3xdaags 33ml.

Even een vraag, de bak draait goed net op vakantie geweest en alles is goed gegaan. Alleen van een paar koralen beginnen de topjes een beetje kaal te worden en te bealgen.

6e2cc8af7228f6075793cb44755199b5.jpg
30847c8821fbc031b1758633dac3b727.jpg

Op de foto is het te zien.

Las dat het kan als kh te hoog is maar die staat strak op 8

Lampen zijn nu 2 maanden oud

Montipora plaat groen is nu ook grijs bruin aan worden en flink aan het bealgen terwijl deze echt groen groen was

Mvg Maikel

wat is je NO3 en PO4. Ik heb iets soortgelijks gehad. Bij mij was de PO4 onmeetbaar terwijl de NO3 inmiddels toren hoog was. Dit gaf precies het effect op de koralen die jij nu ook hebt... het is maar een idee.

mvg Peter.

Ik ga het even meten. Wel net me K gemeten en die bleek 192 te zijn, ! Misschien is doet een oorzaak. Gelijk maar langzaam aan het omhoog brengen

Mvg Maikel

Kalium is inderdaad erg laag. Nog niet eens de helft van de ideale waarde. Ik zou de rest ook maar eens gaan meten. Ik denk dat je de oorzaak wel kunt achterhalen. Wat is er anders geweest tijdens je vakantie? Hierbij denk ik aan de verzorging van de bak en het gebruik van sporenelementen die je normaal gesproken misschien gebruikt en tijdens een vakantie misschien niet.

Ben zelf ook maar net begonnen met de DSR dus effe volgen leer ik gelijk extra mee

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nog steeds blijven er een aantal koralen met weefsel verlies aan de toppen en een paar begint het weefels bij de voet terug te trekken.
Pas een test rapport terug gehad van triton.

Hieruit bleek Sr 5 te zijn I 0,02 en P04 was 0,15.
Zelf het nitraat getest en die was 20.

Kan dit een reden zijn van het weefsel verlies bij de voet en toppen ? Omdat dit normaal gesproken alleen is bij een te laag ?

verder waren alles waardes goed.

MvG Maikel

IMG_4050.jpg

IMG_4049.jpgFoto zijn niet zo best maar hier zie je wel wat er is iemand een idee aangezien de rest van de waars goed was

hallo allemaal,

Na een hele tijd druk bezig zijn geweest wil ik het weer oppakken om het dagboek bij te houden. De bak draait redelijk. Een aantal koralen gaan top en een aantal verliezen weefsel en worden wit. Niet van beneden naar boven of anders soms maar ook in het midden. Ik dacht misschien plaagdieren maar deze zie ik niet.

Verder vandaag een hanna checken gehaald en tot mijn schrik is mij PO4 0,82. Deze is veel te hoog zou dit ook een rede kunnen zijn? Bleekt koraal ook door een te hoog fosfaat ?

MvG Maikel

Even een test rondje gedaan

Salt 33%
MG 1320
CA 450
NO3 50+
Po4 0,63 Hanna
Io2 0,08
Fe 0,05
K 425
KH 9

Back