Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorkijker 500 liter DSR

Ik heb je dagboek helemaal gelezen (ben nieuw).
Ik zag dat je stipuitbraak hebt gehad.
Was dit met UV filter of was die toen niet actief?

Mooi dat het nu weer een stuk beter gaat.

Leuk te horen dat je het helemaal gelezen hebt. De stip uitbraak was voor het uv filter. Nu draai ik vast met een uv filter voor de zekerheid. Weet niet of het echt werkt maar heb hem liever draaien dan niet.
Ben zelf ook blij dat alles een stuk beter gaat.

Mvg maikel

Net gelijk maar eens mijn onderschrift veranderd, was in der loop der tijd aardig wat veranderd. Veel techniek vernieuwd en bijgekomen.
Zal binnenkort weer eens wat fotos plaatsen van het aquarium, stekkenbak wordt binnenkort ook omgetoverd tot een klein shallow reef.

Mvg maikel

c86c8b5d269ffe7a1a609429e8108560.jpg

Even een foto

Stekkenbak ook even onder handen genomen
714c957f9caafed8b8ffa6674f461b83.jpg

Voor
53777ea833db148ab38c8e9a976393c8.jpg

Nu

a9e4659049a18d997f2c0659404448db.jpg

De eerste foto is gemaakt op 9 juli 2016

Dankje, ben er ook tevreden mee. Nu op zoek naar mooie andere soorten Acros.
heb alleen wat last volgens mij van bryopsis, al veel geprobeerd maar lijkt niet minder te worden .

mvg Maikel

Iemand een idee welk soort dit koraal is ?

6f03d1ec0320e836621bee80592975d0.jpg

Hij lijkt een beetje rood met blauwe toppen

Mvg Maikel

Als het echt bryopsis is (er worden heel veel vergissingen gemaakt) dan heb ik het weg gekregen met natronloog. Echter blijven minimale stukjes (soort worteltjes in het steen) achter die snel weer uitgroeien. Hiervoor had ik een slak uit de Elysia familie ingezet, bijvoorbeeld de E. Crispata. Die heeft me van de laatste beetjes afgeholpen.

Een zeehaas wil het ook wel eens eten maar is niet precies genoeg en laat stukjes achter die weer uitgroeien.

Een combinatie van zeehaas, slak en natronloog zou ik proberen.

Dankje, ben er ook tevreden mee. Nu op zoek naar mooie andere soorten Acros.
heb alleen wat last volgens mij van bryopsis, al veel geprobeerd maar lijkt niet minder te worden .

mvg Maikel

Na een lange weg van bryopsis is er dan nu eindelijk een einde aan zicht. ik denk dat op dit moment zeker z'n 85% verdwenen in en de laatste punten zie ik ook al aardig minder aan het worden.

Laatste tijd vooral hier mee bezig geweest en bezig geweest met de doseer stoffen,na meten bleek ik een kh te hebben van 5.6. Dit heb ik langzaam weer verhoogd en hierop de doseer hoeveelheid aangepast.
verbruik van kh is niet erg veel maar toch z'n 0,8 per dag.

Vanavond maar weer eens een meet rondje doen om te kijken of alles in orde is.

Verder geen bijzonderheden. Koraal groeit goed en aardig snel vind ik. Vissen ook geen uitval meer gehad en zin er gezond en dik uit.

Ben nog steeds op zoek naar nog wat mooie acro stekken om het rif verder te vullen.

Verlanglijst is nog mijn lamp te vervangen voor een ati hybride en misschien een kalkreactor erbij

mvg maikel

Mooi dat je de bryopsis onder controle krijgt.
Hoe heb je dat eigenlijk voor elkaar gekregen.

Wat is eigenlijk de reden dat je een kalkreactor wil gaan nemen?

Na een lange weg van bryopsis is er dan nu eindelijk een einde aan zicht. ik denk dat op dit moment zeker z'n 85% verdwenen in en de laatste punten zie ik ook al aardig minder aan het worden.

Laatste tijd vooral hier mee bezig geweest en bezig geweest met de doseer stoffen,na meten bleek ik een kh te hebben van 5.6. Dit heb ik langzaam weer verhoogd en hierop de doseer hoeveelheid aangepast.
verbruik van kh is niet erg veel maar toch z'n 0,8 per dag.

Vanavond maar weer eens een meet rondje doen om te kijken of alles in orde is.

Verder geen bijzonderheden. Koraal groeit goed en aardig snel vind ik. Vissen ook geen uitval meer gehad en zin er gezond en dik uit.

Ben nog steeds op zoek naar nog wat mooie acro stekken om het rif verder te vullen.

Verlanglijst is nog mijn lamp te vervangen voor een ati hybride en misschien een kalkreactor erbij

mvg maikel

Beste bjorn

Na veel gebrobeert te hebben, zoals

De speciale slak 2 st
Zeehaas
dokters , vossenkop, diadeem egel.

eigenlijk geen een heeft hiervan geholpen. De slakken kruipen nog rond maar echt om de bryopsis heen. Hetgene dat uiteindelijk heeft geholpen is de fluconazol. Had het al enige tijd geleden gelezen ergens op een forum, maar wilde er nog niet aan beginnen. Tot niet zolang geleden hier op het forum ook een onderwerp met een link hiernaar werd geopend.

Op dit moment zit ik in de 7de dag van de kuur en gaat het goed. Geen problemen met koralen vissen en dergelijke. Poetsgarnaal laat nog steeds jonge los, slakken leggen eitjes alles eet en groeit. Als goed is moet het na 14 dagen volledig weg zijn.

mvg maikel

Dat spul heb ik inderdaad ook hier later gelezen en was echt onder de indruk.
Heel erg mooi dat het inderdaad echt zo goed werkt.
Zul je vast ongelooflijk blij mee zijn. Ik weet wat bryopsis is, heb het ook een keer gehad en man wat was ik blij dat ik ervan af was.

Maar nog even de kalkreactor waar je het over had, ga je die combineren met dsr of hoe ga je dat aanpakken?

Beste bjorn

Na veel gebrobeert te hebben, zoals

De speciale slak 2 st
Zeehaas
dokters , vossenkop, diadeem egel.

eigenlijk geen een heeft hiervan geholpen. De slakken kruipen nog rond maar echt om de bryopsis heen. Hetgene dat uiteindelijk heeft geholpen is de fluconazol. Had het al enige tijd geleden gelezen ergens op een forum, maar wilde er nog niet aan beginnen. Tot niet zolang geleden hier op het forum ook een onderwerp met een link hiernaar werd geopend.

Op dit moment zit ik in de 7de dag van de kuur en gaat het goed. Geen problemen met koralen vissen en dergelijke. Poetsgarnaal laat nog steeds jonge los, slakken leggen eitjes alles eet en groeit. Als goed is moet het na 14 dagen volledig weg zijn.

mvg maikel

Ja mega mooi spul, was even lastig maar als je het hebt dan is het top. Was echt bang alles kwijt te rake want het was echt wild gegroeid maar nu wordt ik elke dag vrolijker.

Kalkreactor ben ik nog niet echt uit maar heb het idee dat ik er langer mee doe. Heb nu soms het idee dat ik elke week oplossingen sta te maken. maar ik kan het verkeerd hebben. en ruimte voor grotere jerrycans heb ik niet dus dat wordt lastig.

maikel

Vandaag de waardes gemeten , geen schrikbarende dingen muv kh maar hier hebt ik de doseerpomp op aangepast

Temp 24,7
Mg 1800 ( vanwege de bryopsis )
Po4 0,03
No3 4
Ca test lukte niet van Colombo kwam uit op 1000+?
Salt 35
K 410
Kh 5

Verder niks te melden. Bryopsis is nu echt helemaal weg. Kleuren van de koralen komen steeds mooier uit. Waardes zijn onder controle.

Maikel

Vraagje mijn doseerpomp doseert 100 ml kh per dag, als ik deze zet op 3 x per dag verdeelt deze de 100 ml zelf of moet ik hem dan instellen op 33ml per keer ?

Mvg Maikel

Back
Bovenaan