U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Komt goed Jeroen en dank voor het compliment. Zodra je je schrijf- en fotopostwerk weer hebt gedaan lees ik ook bij jou weer bij..Jeroen T zei:Hallo Hans,
Na een week of twee heb ik e.e.a. weer even bij gelezen. Een hele mooie ontwikkeling gemaakt, ziet er allemaal heel mooi uit. Ik zal vandaag mijn dagboek weer eens bijwerken en je zult enkele paralellen zien.
Blijf foto's plaatsen
vanvelzen zei:Volgens mij heb je gelijk Frode..
Na weer heel wat op Google gezeten te hebben vond ik één plaatje waar hij erg op lijkt en daarbij staat de naam Nardoa novaecaledoniae vermeldt.
Ben allang blij want welke sp. Nardoa het ook is; ze zijn iig stukken beter houdbaar dan de Fromia's...
Mooi dat blauw ( foto 1 )Hans !!vanvelzen zei:zomaar wat foto's
Marjan, ik moet helaas twee keer "weet niet" antwoorden. De winkelier kon me niet meer vertellen over de oortjes dan dat het "gewone" rode oortjes zouden zijn. Idd, op de close-up foto lijken ze wel gemarmerd, maar dat zie je minder in real-life. Zal er eens wat datbases op na pluizen...MarjanH zei:Hans, ik zie een aantal zeer mooie oortjes op de foto's, heb je enig idee welk soort dat is op derde foto? Lijkt wel wat op de gemarmerde oortjes en ik vind ze erg mooi :goed: .
Kan je ook wat meer vertellen over die aparte zeester? Is deze goed houdbaar of toch wel erg moeilijk?
Dit si exact het plan Manuel, ik heb nu 8 visjes en daar blijft het voorlopig bij. Ga nu (zo snel als de portemonnee het toelaat) vooral aan mijn koralenbestand werken.manuel69 zei:Hoi Hans je bent al mooie koralen aan het verzamelen...maak je niet te druk om de stroming,als je dieren gaan groeien zul je straks eerder stroming tekort komen en zal je zand vanzelf blijven liggen!!
Kzou de bak nu rustig gaan vullen met koralen (verbruikers) later pas vis bij plaatsen (vervuilers)!!
oke hans we gaan het zien hevanvelzen zei:Gisteravond met Gerardus op bezoek geweest bij Edwin Dekker. Zeer gastvrij ontvangen met lekkere koffie en een warme appelbol uit de oven.
Na een wat ongelukkig weekend stond zijn bak er niet optimaal bij (dat vond Edwin zelf althans) maar voor mij was er genoeg moois om naar te kijken. Prachtige verzameling Koraal op een strakke opbouw, mooie vissen in goede conditie etc. Natuurlijk wat stekken meegenomen waaronder oranje Montipora plaat en een Hydnophora. Ben alweer vergeten wat de namen van de andere waren, maar dat komt nog wel goed.
Zal proberen binnenkort wat foto's te plaatsen met mijn ienie-mienie cameraatje (nog een doel om voor te sparen).
Dank Edwin voor de gezellige ontvangst!
Hou ik je aan Michel; stuur je nog wel een pb'tje...djpinscher zei:oke hans we gaan het zien he
ik wil wel een paar fotos voor je maken ik heb net een mooie camara gekochten volgende week heb ik een weekje vrij
![]()
Grtz Michel
jij ook weervanvelzen zei:Hou ik je aan Michel; stuur je nog wel een pb'tje...
vanvelzen zei:Mijn paddestoel heeft blijkbaar toch behoorlijk last van de glasanemonen die vanonder zijn voet groeien. Ik heb die ettertjes nu al een paar keer ingespoten met Joe's Juice en hopelijk blijven ze nu weg.
Echter.... Mijn paddestoel wordt nu zwart aan zijn voet en ik ben bang dat ie dat niet overleeft. (zie binnen rode cirkel)
Is het nu verstandig om hem af te snijden net boven het zwart en opnieuw op een ander steentje te bevestigingen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.