Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

De inbouwbak van Hans

Zojuist dan toch de versteviging aangebracht van mijn aquariumtafel middels een extra steun in het midden die weer eenvoudig weg te halen is mocht de sump er ooit uit moeten.

Dank Pa, kan ik weer rustig slapen!

Bijlagen

• Weer lekker slapen.....jpg
    Weer lekker slapen.....jpg
    35,5 KB · Weergaven: 46
vanvelzen zei:
Vannacht weer eens wezen turen in mijn bak met een zaklamp.

Ik vond tientallen kleine witte wormachtige beestjes die in het licht van mijn zaklamp zo ongeveer tegen mijn voorruit zeer druk in de rondte aan het zwemmen waren. Ook waren ze behoorlijk aggressief naar elkaar toe. Soms ging er één op mijn voorruit zitten en ik heb er één fotootje van kunnen maken.
Geen beste kwaliteit want nacht en een zaklamp in de ene en een camera in de andere hand...

De lengte varieert van zo'n 1 t/m 4 cm. Weet iemand wat dit zijn?

Ik kwam laatst at vergelijkbaars tegen, kijk even in mijn dagboek

vanvelzen zei:
Zojuist dan toch de versteviging aangebracht van mijn aquariumtafel middels een extra steun in het midden die weer eenvoudig weg te halen is mocht de sump er ooit uit moeten.

Ziet er mooi uit !!! Gaat ie verder goed ?? Zijn de algen al aan het minderen???

Geduld is nu de gouden regel !!!

Grt, Marco

marco-w zei:
Ziet er mooi uit !!! Gaat ie verder goed ?? Zijn de algen al aan het minderen???

Geduld is nu de gouden regel !!!
Hoi Marco,
Gaat volgens mij volgens het boekje... Stabiele waarden en een voorbeeldige mat. Heb inmiddels wat schoonmakers aan het werk zoals je ws hebt gelezen, maar ik moet ze nog wel helpen hoor. Afgelopen zaterdag maar veel zelf gemaaid en geknipt.

Kom maar eens kijken; je hebt me nummer. Kom ik eens bij jou kijken zodra ik stekken nodig heb... ;)

vanvelzen zei:

ziet er goed hij die midden steun :goed: ;)

vanvelzen zei:
Dank Michel,
jij was de eerste die mij erop wees en je had gelijk!
ach ja het viel mij gelijk op he

en ik vindt gewoon dat je voor save moet gaan ;)

Ik blijf je volgen :)

Misschien kom ik wel eens langs om een kijkje te nemen :)

Je woont in de buurt he ( Leiden Rulz )

su6 Verder !!!!

Geeft wel een goed gevoel zo 'n extra pootje eronder hé Hans.:)
Ben benieuwd of je algen al gaan slinken.

Gr.Ger

Gerardus zei:
Ben benieuwd of je algen al gaan slinken.

Gr.Ger
Nog niet echt Gerard... Ik snoei me gek maar kan niet overal bij.. Heb wel een maaiploeg aan het werk maar het werk groeit ze (letterlijk) boven het hoofd. Behalve de dieren op de foto ook nog 4 heremietjes en nog een egel..

Bijlagen

• Maaiploeg aan het werk.jpg
    Maaiploeg aan het werk.jpg
    82,7 KB · Weergaven: 69
Het missende onderdeel van mijn pompje voor het Fosfaatfilter zat vandaag bij de post dus zojuist gelijk maar geïnstalleerd. Wel wat laat (mijn fosfaat zit al een tijdje op nul; zit ws nu allemaal in mijn algen) maar beter dan nooit

Drukke week achter de rug; ben blij dat het dan nu dan toch weekend is. Zojuist een beetje schoongemaakt; zo'n 80L water vervangen en weer mijn waardes gemeten en het ziet er allemaal prachtig stabiel uit.

Zit er nu toch over te denken om binnenkort een salarias en wat leders te gaan halen.

Bijlagen

• waterwaardes.jpg
    waterwaardes.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 37
Heb dat inderdaad gisteren gedaan Marco...

Heb nu drie lederkoralen aangeschaft: 2 paddestoeltjes en een Keniaboom. Op de steen van de laatste is nog een tweede koraal meegelift, genaamd Cespitularia (oftewel blauwe Xenia) waarvan ik inmiddels via internet begrepen heb dat ie moeilijk te houden gaat zijn. Afwachten dan maar; ik heb hem iig een plek gegeven met niet al te veel stroming.

Verder nog twee vissen gekocht: een salarias en een vossekop ter completering van mijn maaiploeg. Beiden plukken al voorzichtig wat lange algen dus de eerste tekenen zijn goed...

dat komt wel goed zo te zien:)

leders zijn concurrenten voor de algen en de maaiploeg doet ook zijn werk. zal niet lang meer duren voordat de boel verdwenen is

Het gaat inderdaad goed Franko,

mijn vossekop gaat in elk geval de nacht in met een volle maag (zoals zelfs op de foto is te zien...)

Ook de Salarias heeft de algen gevonden (en dat is niet al te moeilijk momenteel in mijn bak) en knabbelt er lustig op los op zijn eigen specifieke wijze. Heb alleen nog geen goede foto maar dat zal nog wel komen.

Bijlagen

• paradijs.jpg
    paradijs.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 47
Van de koralen staat momenteel 1 paddestoel nog helemaal in; de andere staat al mooi open. Ook de keniaboom staat er mooi bij.
De Cespitularia heeft een moeilijke dag achter de rug en heeft gisteren de hele dag er een beetje slapjes bijgehangen. Vandaag van mijn vrouw begrepen (ben zelf twee daagjes op reis) dat hij een beetje opkrabbelt... Ben benieuwd wanneer ik thuiskom morgen!

vanvelzen zei:
Van de koralen staat momenteel 1 paddestoel nog helemaal in; de andere staat al mooi open. Ook de keniaboom staat er mooi bij.
De Cespitularia heeft een moeilijke dag achter de rug en heeft gisteren de hele dag er een beetje slapjes bijgehangen. Vandaag van mijn vrouw begrepen (ben zelf twee daagjes op reis) dat hij een beetje opkrabbelt... Ben benieuwd wanneer ik thuiskom morgen!
HA hans

nou het kan best wel ff duren hoor ik heb er ook 1 in staan meer dan een week en die wil ook nog niet open
dus je zal ff geduld nodig hebben of geluk :)

Ps je mag wel oppassen met je lipvis als hij zo dik word pas hij niet meer door je grotjes heen :eek:

wat wil je het met zo'n voetbalveldje :p

SU6 !

djpinscher zei:
HA hans

nou het kan best wel ff duren hoor ik heb er ook 1 in staan meer dan een week en die wil ook nog niet open
dus je zal ff geduld nodig hebben of geluk :)

Ps je mag wel oppassen met je lipvis als hij zo dik word pas hij niet meer door je grotjes heen :eek:

wat wil je het met zo'n voetbalveldje :p

SU6 !
ik bedoel vossekop ;)

Back
Bovenaan