retgals
ZeewaterForum lid
De bak bleef troebel en gisteravond kreeg ik de kans om mijn bak te verversen met deels ingedraaid zeewater uit een goed draaiende bak. Ik heb daarom eerst zoveel mogelijk van de draadalg verwijderd en vervolgens ongeveer 30% nieuw zeewater toegevoegd waarvan een deel al uit een bestaand goed draaiend zeeaquarium. De bak is vandaag weer bijna net zo helder als bij de start. Vandaag opnieuw de waarden gemeten:
Temp, 24,5
Zout, 1022,5
Nitraat, 25
Nitriet, 0,1
Fosfaat, 0,02
Zoutwaaarde moet nog iets omhoog dus ik heb nu een emmer water draaien met osmosewater, zout, stromingspomp en verwarming zodat ik het verdampte water straks kan bijvullen met het zoutere water om de zoutwaarde iets omhoog te brengen.
Nitriet en nitraat is natuurlijk te hoog. Ik twijfel nu wel wat ik moet doen. Gewoon geduld hebben en wachten tot het nitraat en nitriet vanzelf zakt of toch weer wat reef fuel toevoegen dat eerder de bacteriebloei veroorzaakte wat ik nu juist niet wil stimuleren?
Temp, 24,5
Zout, 1022,5
Nitraat, 25
Nitriet, 0,1
Fosfaat, 0,02
Zoutwaaarde moet nog iets omhoog dus ik heb nu een emmer water draaien met osmosewater, zout, stromingspomp en verwarming zodat ik het verdampte water straks kan bijvullen met het zoutere water om de zoutwaarde iets omhoog te brengen.
Nitriet en nitraat is natuurlijk te hoog. Ik twijfel nu wel wat ik moet doen. Gewoon geduld hebben en wachten tot het nitraat en nitriet vanzelf zakt of toch weer wat reef fuel toevoegen dat eerder de bacteriebloei veroorzaakte wat ik nu juist niet wil stimuleren?