Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Taurus zei:
maar wel graag de goeie kant op ;)

weet je al welke vissen / koralen je wilt gaan houden?
Voornamenlijk zal ik steenkoralen gaan houden en daar de visbezetting aan aanpassen.
Maar eerst zal er wel een schoonmaakploeg in komen want de algen beginnen al lekker te groeien.;)

Ten eerste:Edwin bedankt voor het compliment.

Ten tweede weer wat waterwaardes gemeten om 14:30:

temp: 25,6
SG: 35 promille
PH: 8,4
NO2: <0,3 mg/l
NO3: 0 mg/l
Ca: 400 mg/l
Mg: 1470 mg/l
KH: 7,5
PO4: 0

Verder nog een overzichts foto incl.algen:(
En nog twee foto's met nader te bepalen wat het is, graag info?

Bijlagen

• DSC00277.JPG
    DSC00277.JPG
    205,6 KB · Weergaven: 70
  • DSC00273.JPG
    DSC00273.JPG
    179,2 KB · Weergaven: 22
  • DSC00276.JPG
    DSC00276.JPG
    169,9 KB · Weergaven: 22
Hoi Stefan,

Onderste foto zijn kokerwormen en de tweede anthelia!

Grtz,

Kurt

bobo zei:
Hoi Stefan,

Onderste foto zijn kokerwormen en de tweede anthelia!

Grtz,

Kurt
Kurt sorry dat ik het nogmaals vroeg maar in eerste instantie leek het er echt niet op,zag het er meer uit als een bloem,maar nu is het inderdaad duidelijk de zwaaiende hand(Anthelia).

Bedankt

Mooie opstart , het loopt als een zonnetje.:goed:

Ander licht???

Sea-Crab zei:
Ten eerste:Edwin bedankt voor het compliment.

Ten tweede weer wat waterwaardes gemeten om 14:30:

temp: 25,6
SG: 35 promille
PH: 8,4
NO2: <0,3 mg/l
NO3: 0 mg/l
Ca: 400 mg/l
Mg: 1470 mg/l
KH: 7,5
PO4: 0

Verder nog een overzichts foto incl.algen:(
En nog twee foto's met nader te bepalen wat het is, graag info?

Als de algen erbij horen dan loopt het inderdaad aardig,geen meetbare nitriet,nitraat en fosfaat meer en dat na ander halve week!

Anton inderdaad ander licht ik heb mijn balk van 2 x 150watt vervangen door een balk van 2 x 250watt met dank aan Yves:goed: .Er moeten nog wel nieuwe pitten in maar dat komt binnenkort.

Is het normaal dat het calcium gehalte terug loopt en moet ik dit aanvullen?

En helemaal als een zonnetje gaat het niet hoor,zie foto:( :

Bijlagen

• DSC00281.JPG
    DSC00281.JPG
    144,3 KB · Weergaven: 20
Tja dat is normaal hoor, die lastdieren!(deelanemoontje)

Hoe hoog of laag staat je Ca en Kh?

Grtz,

Kurt

bobo zei:
Tja dat is normaal hoor, die lastdieren!(deelanemoontje)

Hoe hoog of laag staat je Ca en Kh?

Grtz,

Kurt
Het zijn nog geen alarmerende waarde maar het valt me op bij elke meeting dat deze teruglopen(Ca 400 en Kh 7,5).

Een paar Wurdimanni's er in en je bent zo van je deel/glasanemoontjes af.
KH ff in de gaten houden zodat ie niet scheef gaat staan t.o.v. je CA.
En algen horen er inderdaad bij. Mooie groene veldjes :D.

Nu je nog in de opstart zit, zou ik de stenen met deelanemonen en/of eventueel glasanemonen boven water halen.
Sla dan het klein stukje steen waar deze op zit met een beitel/slechte schroevendraaier eraf.

Dan ben je pas zeker dat het niet terugkomt en moet je geen producten gebruiken.
Later als je systeem gerijpt is, kan je er nog pepermuntgarnalen inbrengen ter preventie.

Eindelijk........Ik heb hem op de foto! Ik wist dat hij erin zat maar hij liet zich na die ene keer niet meer zien,Het is een roodachtige krab ik hoop alleen dat hij reefsafe is.Nou hier is tie dan:

Bijlagen

• DSC00284.JPG
    DSC00284.JPG
    248,5 KB · Weergaven: 96
Niet echt scherpe foto maar ik denk dat het goed zit, heb er hier ook zo eentje en het is een algeneter!:)

Grtz,

Kurt

bobo zei:
Niet echt scherpe foto maar ik denk dat het goed zit, heb er hier ook zo eentje en het is een algeneter!:)

Grtz,

Kurt
Dat denk ik ook Kurt,hij/zij zat op zijn/haar gemak de steen schoon te schrapen toen ik hem/haar ontdekte.Maar ik hou het wel in de gaten...

Het valt ook helemaal niet mee om echt hele mooie foto's te trekken BoBo. Zeker niet als het onderwerp vluchtgevaarlijk is:D.

Mooi groen is niet lelijk:eek:! Ga jij nu die algen oogsten Stefan? Of laat je het gewoon gaan tot ze weer verdwijnen?

John27 zei:
Het valt ook helemaal niet mee om echt hele mooie foto's te trekken BoBo. Zeker niet als het onderwerp vluchtgevaarlijk is:D.
Nee inderdaad ik moest zeer snel zijn want een tweede foto kon ik al niet meer maken,toen was de vogel alweer gevlogen.

John27 zei:
Mooi groen is niet lelijk:eek:! Ga jij nu die algen oogsten Stefan? Of laat je het gewoon gaan tot ze weer verdwijnen?
Zo af en toe pluk ik de langste algen weg met een tangetje, heb ik nu 2 keer gedaan in twee weken dus echt af en toe.;)
Het valt me op dat bij mij de algen al iets minder worden.Mijn waardes zijn al 10 dagen stabiel, dus de schoonmaakploeg is niet meer ver weg.:D

John27 zei:
:goed: En waar gaat die uit bestaan?
Vandaag bestelt en morgen erom.:D

4 x Lysmata wurdimanni
4 x Calcinus elegans
1 x Diadema setosum
1 x Percnon gibbesi
1 x Zebrasoma flavescens
1 x Salarias fasciatus
1 x Siganus vulpinus

Dit zal die algen wel klein krijgen denk ik!;)

Das idd een mooie ploeg Stefan, 2 weken en de alg is weg;)

De percnon is ook een hele harde werker.

Aan de percnon te zien ga je naar Den Haag?

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan