Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

Wat andere techniek:

De stroming wordt verzorgd door 1 Tunze 6100 stromingspomp en een Tunze wavebox.Met bijbehorende controlers.

Bijlagen

• DSC00229.JPG
    DSC00229.JPG
    224,9 KB · Weergaven: 10
  • DSC00230.JPG
    DSC00230.JPG
    156,8 KB · Weergaven: 12
  • DSC00231.JPG
    DSC00231.JPG
    102,1 KB · Weergaven: 12
De verlichting wordt verzorgd voorlopig door 2 maal 2 x 80watt Ati powerbalken en 1 balk van 2 x 150watt HQI + nachtverlichting.De HQI en nachtverlichting wordt gestuurd door een licht computer van Aqua Medic. De T5's door de alom bekende schakelklokjes van een bekende bouwmarkt.

Bijlagen

• DSC00234.JPG
    DSC00234.JPG
    151,8 KB · Weergaven: 22
  • DSC00232.JPG
    DSC00232.JPG
    100,7 KB · Weergaven: 15
  • DSC00218.JPG
    DSC00218.JPG
    109,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
De temperatuur wordt verzorgd door een temperatuur computer van Aqua Medic met een titanium verwarming van 300watt,de koeling wordt verzorgd door een Aqua Medic Titan1500.

Bijlagen

• DSC00233.JPG
    DSC00233.JPG
    142,2 KB · Weergaven: 10
Kijk....:D

Ik ben even niet op het forum, en dan worden er zulke mooie bakken in elkaar geknutseld :goed:
Ziet er goed uit, ga proberen om het tussen de vuile luiers door een beetje bij te houden :p

Groetjes, Nathalie.

zebra zei:
Kijk....:D

Ik ben even niet op het forum, en dan worden er zulke mooie bakken in elkaar geknutseld :goed:
Ziet er goed uit, ga proberen om het tussen de vuile luiers door een beetje bij te houden :p

Groetjes, Nathalie.
Bedankt Nathalie ik vind het een hele eer dat je tussen de luiers door mijn dagboek wilt bekijken:D .Zolang dat je het toetsenbord en de luiers niet door elkaar haalt........:p

Updateetje:

Vandaag samen met Anton water wezen scheppen bij Neeltje Jans,dus we hebben eindelijk zeewater in de bak.Een uitgebreid verslag volgt nog wanneer de foto's er zijn.
Na een paar uur draaien in de bak zie je het water helderder worden per minuut.:D

De factor geduld is jouw niet vreemd, kan ik wat van leren....

Veel succes en vooral plezier met de opstart:) :goed:

weer un stap verder en goed werk geleverd vandaag :goed: !! kheb de foto's al gezien Stefan......donderdag steen toch? Kben benieuwd naar je opbouw,maar ook dat zal goed komen ;) !! suc6 met bouwen!! mvg Manuel!!

Anton - AVO zei:
De factor geduld is jouw niet vreemd, kan ik wat van leren....
Met dat geduld valt het op het moment best wel tegen hoor,ik kan op het moment haast niet wachten op leven in de bak...;)
En met dat geduld van jou komt het volgens mij ook wel goed.

Anton - AVO zei:
Veel succes en vooral plezier met de opstart:) :goed:
Ik geniet er nu al elke minuut van:D
Oh ja en even tussen haakjes wederom ontzettend bedankt voor de info en de hulp vandaag, ondanks het natte pak van vandaag(wat je wel erg grappig vond:( ;) ).

Laatst bewerkt:
manuel69 zei:
weer un stap verder en goed werk geleverd vandaag :goed: !! kheb de foto's al gezien Stefan......donderdag steen toch? Kben benieuwd naar je opbouw,maar ook dat zal goed komen ;) !! suc6 met bouwen!! mvg Manuel!!
Inderdaad Manuel volgens Wim donderdag het steen;) .Opbouw zal wel even puzzelen worden maar zal vast wel goed komen.

Wat de foto's betreft heb je al meer gezien dan mij.:D

ziet er errug gelikt uit en op je techniek heb je ook niet bezuinigd veel c6 en vooral plezier met de opstart fase.

jos.

Desert's Ocean zei:
Tja er stond nog al wat wind aan zee dus de golven kwamen nog al eens niet te zacht zinnig tegen de kade en op één of andere manier was ik altijd net te laat weg.:o In tegenstelling tot Anton die had veel meer geluk.
Je moet er wat voor over hebben hé.

josh74 zei:
ziet er errug gelikt uit en op je techniek heb je ook niet bezuinigd veel c6 en vooral plezier met de opstart fase.

jos.
Bedankt Jos! Bezuinigen op de techniek vind ik persoonlijk het domste wat je kunt doen,als je al met minder materiaal begint ben je al aan het kl**en bij het begin en blijf je dus achter de feiten aanlopen.
Mijn advies aan beginners net als mij is dus:Verdiep je van te voren heel goed in de hobby en probeer uit te vinden wat je precies wilt,naar de hand van deze wetenschap kun je dan bepalen wat je nodig hebt en inderdaad niet bezuinigen!!!!

Sea-Crab zei:
Tja er stond nog al wat wind aan zee dus de golven kwamen nog al eens niet te zacht zinnig tegen de kade en op één of andere manier was ik altijd net te laat weg.:o In tegenstelling tot Anton die had veel meer geluk.
Je moet er wat voor over hebben hé.
Geluk? Oefening baart kunst :D Ook hij kwam vaak met een aantal liters meer thuis dan in de emmers zouden passen ;)
Eindelijk water in die bak! Nu gaat het gebeuren! ben erg benieuwd wat er van dit nette systeem gaat worden.

Dat is het beste advies mi.:goed:

Sea-Crab zei:
Bedankt Jos! Bezuinigen op de techniek vind ik persoonlijk het domste wat je kunt doen,als je al met minder materiaal begint ben je al aan het kl**en bij het begin en blijf je dus achter de feiten aanlopen.
Mijn advies aan beginners net als mij is dus:Verdiep je van te voren heel goed in de hobby en probeer uit te vinden wat je precies wilt,naar de hand van deze wetenschap kun je dan bepalen wat je nodig hebt en inderdaad niet bezuinigen!!!!

rww zei:
En? Is het steen vandaag binnen? Ben benieuwd!!
Yep steen is binnen en na een middagje en avond puzzelen zit het in de bak.Morgen maak ik wat foto's als de mist is opgetrokken:D .
Hier alvast wat foto's van de 75 kg rechtstreeks van het vliegveld:

Bijlagen

• DSC00235.JPG
    DSC00235.JPG
    136,9 KB · Weergaven: 15
  • DSC00237.JPG
    DSC00237.JPG
    229,9 KB · Weergaven: 24
  • DSC00236.JPG
    DSC00236.JPG
    176,5 KB · Weergaven: 21
Back