Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

MarjanH zei:
Stefan ik vond het erg leuk om je ontmoet te hebben vandaag.

Je wist eerder wie ik was dan andersom (of stiekum toch niet, want in vanuit mijn ooghoeken had ik de ninja en de man erbij al even bekeken :D ;) ).
Ik vond het echt erg gezellig en ik hoop je nog nog eens vaker te zien.
Het is maar goed dat ik geen rijbewijs heb en dat het een dikke twee uur rijden is vanaf hier...:D
Het was een een wederzijds genoegen en ik ben er van overtuigd dat het niet de laatste ontmoeting was.(even Thijs overhalen dan komt die tweede ontmoeting snel genoeg in Spijk;) )

dan komt die tweede ontmoeting snel genoeg in Spijk ;)
Dan pas?? :D :D

(ik zal even contact opnemen nog met Thijs, want die denkt straks ook waaaar gaat dit over... :p)

ps: dat probleempje van jou waar we (nou ja, jij en Ton) het gister over hadden, is dat soms net zo "erg" als de pluisalg van Manuel (wat dus wel meevalt volgens mij :D )

MarjanH zei:
Dan pas?? :D :D

(ik zal even contact opnemen nog met Thijs, want die denkt straks ook waaaar gaat dit over... :p)
Dat was nou precies de bedoeling.:p

MarjanH zei:
ps: dat probleempje van jou waar we (nou ja, jij en Ton) het gister over hadden, is dat soms net zo "erg" als de pluisalg van Manuel (wat dus wel meevalt volgens mij :D )
Nee de flap is echt even een probleem maar die zijn er om opgelost te worden toch?;)

Dan laten we Thijs gewoon nog ff in spanning ;) .

Ik hoop dat het flapprobleem zich oplost, je moest dan nu nog eenmaal een dosering doen toch? Laat je even weten hoe het na die dosering is?
En tja als dat niet lukt, ben je een geval apart he zoals je hebt gehoord :D

(en ik heb me niet netjes gedragen geloof ik, om het ook andersom aan te bieden: je bent hier natuurlijk ook altijd van harte welkom!)

Hey Stefan; Even uw dagboek doorgenomen ziet er mooi uit, wij starten binnenkort terug met ongeveer de zelfde maten. En nu ken ik ineens weeral 2 gezichten van op het forum jij & MarjanH ;) maar moet Marjan gelijk geven Ninja was de blikvanger toch:D ale' voor mij toch:cool: Groetjes Mark

MarjanH zei:
Dan laten we Thijs gewoon nog ff in spanning ;) .

Ik hoop dat het flapprobleem zich oplost, je moest dan nu nog eenmaal een dosering doen toch?
Ik ben wel benieuwd wat het is hoor, gelukkig lees ik het nu pas.!! :p:D

Met watvoor dosering tegen flap ben jij bezig stefan? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, en ervaring.

Gr Thijs.

MarjanH zei:
En tja als dat niet lukt, ben je een geval apart he zoals je hebt gehoord :D
Ach dat ben ik ondertussen wel gewend hoor is al mijn hele leven zo.;)

MarjanH zei:
(en ik heb me niet netjes gedragen geloof ik, om het ook andersom aan te bieden: je bent hier natuurlijk ook altijd van harte welkom!)
Daar ga ik je zeker nog een keer aan houden.

marky zei:
Hey Stefan; Even uw dagboek doorgenomen ziet er mooi uit, wij starten binnenkort terug met ongeveer de zelfde maten. En nu ken ik ineens weeral 2 gezichten van op het forum jij & MarjanH ;) maar moet Marjan gelijk geven Ninja was de blikvanger toch:D ale' voor mij toch:cool: Groetjes Mark
Even? Zal wel iets langer geduurt hebben?:)
Bedankt voor je interesse.Tja die ninja nog zo'n hobby zonder bodem...:D

Succes met je vernieuwde opstart en natuurlijk wel een dagboek starten!

Thijs. zei:
Ik ben wel benieuwd wat het is hoor, gelukkig lees ik het nu pas.!! :p:D
Ik schat jou toch wel zo in dat je van één en één twee kan maken......:p

Thijs. zei:
Met watvoor dosering tegen flap ben jij bezig stefan? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, en ervaring.

Gr Thijs.
Even ter verduidelijking, eigenlijk ben ik niet zo'n voorstander van middeltjes,maar omdat er toch wel een aantal koralen begonnen er onder te lijden heb ik na aandringen van mijn vaste winkelier(die me verzekerde dat er geen nadelige gevolgen zouden zijn), toch besloten Anti Red te gaan gebruiken. Nu na twee doseringen heb ik niet echt het idee dat ik al veel voorruitgang zie,maar ook zie ik geen nadelige gevolgen.
Ik heb dus nog één dosering te gaan we zullen het zien....

Nou de laatste dosering is achter de rug en tot mijn spijt moet ik mededelen dat het niet het gewenste effect heeft gebracht.:( Bij iedereen zal het wel werken maar bij mij dus niet.
Ik heb nu dus mijn dosering van spoorelementen maar gehalveerd en zal minder gaan voeren.Terug naar elke dag afhevelen en hopen dat er na verloop van tijd toch enig effect zal optreden.
Dit zal ongetwijfeld lijden tot het verlies van enkele koralen omdat er toch al wel een aantal er behoorlijk last van heeft.
Soms vraag ik me wel eens af waarom ik met deze hobby ben begonnen en waarom ik er zoveel tijd in steek.:confused:

begrijp dat je problemen hebt met flap? waarom gebruik je geen mycocidol? ik hebt het in dit aquarium mijn vorige 2 aquariums gebruikt en flap was binnen enkele dagen verdwenen! een maat van mij hetzelfde, en geen verliezen zoals je weet heb ik ook redelijk wat sps lps soft en genoeg vissen in mijn aquarium ;)

Da's balen Stefan, vooral omdat anderen er wel vaak baat bij hebben (althans naar wat ik eruit en ervan begreep zondag).

Hopelijk helpt t hetgeen je nu van plan bent en verlies je niet al te veel (of liever helemaal niet natuurlijk) wat koraaltjes...

Enne niet zo sip ;) , draai anders je blik maar ff vaker van het aquarium af en ga wat leuks doen! De gedachte aan het waarom hebben we allemaal op z'n tijd. En ook gevallen apart vinden vaak een uitweg :D :p

Laatst bewerkt:
Heee Kop op he :)

Niet zo sip, zo kennen we je niet :(

Misschien helpt het als ik zeg dat bij ons ook de eerste keer de Anti-Red niet heeft geholpen.
Toen we het de tweede keer gebruikte (zo'n 6 maanden later) hielp het wel :)
Daarna nooit geen flapje meer gezien.

Dit zou trouwens nog ergens in ons dagboek moeten staan, hoe kwaad we waren op de flap en wat een troep we die anti-red wel niet vonden toen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
..Stefan.. zei:
Ik schat jou toch wel zo in dat je van één en één twee kan maken......:p
Ik ben echt slecht in wiskunde.!! :p Een hint? :p

Hoi Stephan

Ben wel niet meer zo vaak op forum, maar ik dacht dat het goed ging met je aquarium, en niet zo pessimistich he, zoals Nat al schreef zo ben je helemaal niet. En zo ken ik je ook niet.;)

Je hebt een hele goede leermeester en meesteres. Niet je koppie laten hangen he. Ik weet dat je er misschien moedeloos van wordt. Zeker als het bij misschien 70% helpt en men de flap onder controle krijg.
Misschien moet je doen wat Nathalie zegt. Over 3 maanden nogmaal toevoegen. Als dit kan en mag.
Ik weet het niet want ik ben geen deskundige en heb hier helemaal geen ervaring mee. dus dat antwoord moet dan ook van deskundige koen.

Groetjes Ria.

hoi stefan ik heb ook zoon probleem gehad met flap middelen die bij een ander wel werkte maar bij mij natuurlijk niet toen kreeg ik een tip van arie van ac dat dit een bacterie is die leeft van licht dus advies is je bak afplakken met vuilnis zakken zodat er ook geen daglicht bij kan licht 3 dagen uit daarna weer langzaam opbouwen ik heb dit bij 2 bakken in de afgelopen 10 jaar gedaan en koralen en andere dieren hebben er geen schade van ondervonden wil je nog meer weten kan je altijd kontact met mij opnemen oja hou wel temperatuur in de gaten want anders gaat die zakken gr martin

..Stefan.. zei:
Sorry dames soms heb ik ook zo mijn momentjes;) .Komt allemaal goed hoor!

mph_kroon zei:
hoi stefan ik heb ook zoon probleem gehad met flap middelen die bij een ander wel werkte maar bij mij natuurlijk niet toen kreeg ik een tip van arie van ac dat dit een bacterie is die leeft van licht dus advies is je bak afplakken met vuilnis zakken zodat er ook geen daglicht bij kan licht 3 dagen uit daarna weer langzaam opbouwen ik heb dit bij 2 bakken in de afgelopen 10 jaar gedaan en koralen en andere dieren hebben er geen schade van ondervonden wil je nog meer weten kan je altijd kontact met mij opnemen oja hou wel temperatuur in de gaten want anders gaat die zakken gr martin
Martin dank je voor deze tip, ik ben net klaar met het afplakken van de bak. Daar dit een methode is zonder middeltjes, ga ik dit maar eens proberen baat het niet schaad het niet!
Alleen weet ik niet hoe ik 3 dagen moet doorkomen zonder in mijn bak te kunnen kijken.:D :(

ik weet het maar het is voor een goed doel en als de alg weg is kijk je weer met meer plezier gr martin
..Stefan.. zei:
Martin dank je voor deze tip, ik ben net klaar met het afplakken van de bak. Daar dit een methode is zonder middeltjes, ga ik dit maar eens proberen baat het niet schaad het niet!
Alleen weet ik niet hoe ik 3 dagen moet doorkomen zonder in mijn bak te kunnen kijken.:D :(

Back
Bovenaan