Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

nieuwe uitdaging

bjelka

Senior Forumlid
Begin maar alvast een nieuw dagboek.

Mijn nieuwe aqaurium is binnen. In eerste instantie dacht ik hij zal wel klein zijn:( Maar het valt reuze mee. Is groter dan ik dacht:D .
Ik weet dat ik nu beperkingen heb en niet moeilijk houdbare koralen kan gaan plaatsen en ook qua vissen.
Ik ben nu eenmaal met zeewater virus besmet, en een virale infektie is moeilijker te bestrijden. Het allerbelangste is dat je plezier en met enthousiasme je hobby beoefend.
Dat je weet dat je binnen grenzen moet blijven en optijd snoeien mocht het te snel groeien of te groot worden.

Het enige wat ik kan vermelden is de maten van het aquarium

binnenmaten
70 x 55 x 50 waterhoogte.
overloop rechts.
sump wil ik zo groot mogelijk houden, maar ik wil ook de stroom in de onderkast aanleggen (nou ja ik:p mijn zoon natuurlijk:D ) kan heel veel zelf maar stroom heb ik geen kaas van gegeten. Ben ik een beetje bang van.

apparatuur moet ik nog uitdokteren. Heb voldoende in huis, alleen kijken of het niet te zwaar is. Dit kan pas als hij staat en dat is nu nog niet mogelijk.
Hoop dat it in het weekend kan. Want het lijkt hier nu wel een aquariumwinkel.Er staan er nu 3. Gezellie hoor.:o
Lees veel bij mensen in dagboek die soort gelijke maten hebben.

Hier alvast een indruk.
Ria.

Bijlagen

• P4050629.JPG
    P4050629.JPG
    47,8 KB · Weergaven: 33
Hoi Ria,

Veel plezier met de opstart. Een kleinere bak is zeker niet minder. En zo klein is 'ie niet hoor ;).

Groet,

Marcel

Hoi Ria,daar ga je zeker veeeeeel plezier aan beleven :goed: :) !! En de nodige elende natuurlijk :D grapje!! Suc6 met de start.....blijf je volgen ;) !!

Ria,

Mooie maat hoor, daar ga je zeker veel plezier aan beleven.
Ik ga dagboek volgen.

Geduld, en een mooie opstart gewenst.

Mvg Rob Visser

Klein ,Ria?Positief blijven hé.Ik vind het een zeer grote nano;)Daar maak jij wel een mooi bakje van.

Hoi Ria,

Dat is een mooi bakje :D
Veel plezier ermee, en maak er wat moois van he ;)

Groetjess

wij zeggen hier Ria,beter een leuke kleine dan een grote vervelende,de mannen zeggen dat hier lachend onder elkaar als het over de grootte gaat van iets bepaald:D je kan wel raden wat maar ik had het gelinkt naar je kleinere bakje:)
bjelka zei:
:confused: :( :D

Hoi Luc

Kan je dit voor mij vertalen Ik ben niet van daar.

Gr. Ria.

leuk bakkie ria!!

ik hou zeker je dagboekie weer in de gaten, ennuh als ie staat komen we gezelllig weer ns een bakkie doen, ok?

kus

heel veel succes

Allemaal bedankt voor het vertrouwen dat jullie hebben dat ook dit een leuke bakje gaat worden.

Heel de dag in de puinhoop gezeten. Plannen die ik gemaakt had mbt het bakje zijn in het figuurlijk in het water gevallen. Ik had mijn grote aquarium naar buiten willen hebben en mijn nieuwe op zijn plekkie zetten. Omdat niet alle vissen volgens afspraak opgehaald zijn heb ik deze maar in een ander aquarium gezet en dan morgen kijken wie ik kan charteren om het aquarium buiten te zetten voor het naar nieuwe eigenaar gaat.

Ook ga ik morgen naar MWS om e.e.a. te kopen o.a. leidingen bochten enz.achterwand en vers zeewater, wat hier ga ik voor 50% mee opstarten.En de rest met water uit mijn bestaande bak wat ik er uit heb gehaald voor ik daar in ging rommelen. Op die manier wordt het geent. ook gebruik ik wat leven steen uit mijn oude bak.
Op deze manier heb ik het al 2x gedaan en ze zeggen 3x is scheepsrechts.
Ook even raad vragen of mijn techniek niet te zwaar is dus wordt een gezellige dag morgen.
s.Avonds kijken of alles aangesloten kan worden en dan vast proef draaien.

Ria.

Zo voor vandaag heb ik het weer gehad.:)

Dag Ria,

Het was weer gezellig op het terras in het zonnetje.Vandaag eens even gepraat met je visjes, en ze hebben het echt naar hun zin dus je kunt gerust zijn.Veel succes met het nieuwe bakje, en al het andere.

wij horen weer wel van je he:)

groetjes cora
bjelka zei:
Allemaal bedankt voor het vertrouwen dat jullie hebben dat ook dit een leuke bakje gaat worden.

Heel de dag in de puinhoop gezeten. Plannen die ik gemaakt had mbt het bakje zijn in het figuurlijk in het water gevallen. Ik had mijn grote aquarium naar buiten willen hebben en mijn nieuwe op zijn plekkie zetten. Omdat niet alle vissen volgens afspraak opgehaald zijn heb ik deze maar in een ander aquarium gezet en dan morgen kijken wie ik kan charteren om het aquarium buiten te zetten voor het naar nieuwe eigenaar gaat.

Ook ga ik morgen naar MWS om e.e.a. te kopen o.a. leidingen bochten enz.achterwand en vers zeewater, wat hier ga ik voor 50% mee opstarten.En de rest met water uit mijn bestaande bak wat ik er uit heb gehaald voor ik daar in ging rommelen. Op die manier wordt het geent. ook gebruik ik wat leven steen uit mijn oude bak.
Op deze manier heb ik het al 2x gedaan en ze zeggen 3x is scheepsrechts.
Ook even raad vragen of mijn techniek niet te zwaar is dus wordt een gezellige dag morgen.
s.Avonds kijken of alles aangesloten kan worden en dan vast proef draaien.

Ria.

Zo voor vandaag heb ik het weer gehad.:)

Vandaag een emotionele dag achter de rug, maar mijn zoon heeft toch de bak op zijn plekje gezet leidingen aangesloten en we hebben het aquarium gevuld met zeewater en water uit mijn eigen bak. Er gaat meer water in dan we gedacht hadden dus kan het zich goed mengen. Morgen zout water aanmaken want ook de sump moet nog gevuld worden.
Voor ik het aanvul met water ga ik eerst een mini rifje maken want het project is niet zo groot, maar heb zo eens zitten kijken denk dat ik een leuk rif kan bouwen.
Het is niet te vergelijken met mijn andere aquarium maar ben blij dat ik op deze manier toch nog mijn hobby kan uitvoeren en waar ik hopelijk veel plezier aan zal beleven.
En zoals het spreekwoord zegt wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Hier alvast een foto

Bijlagen

• P4140699.JPG
    P4140699.JPG
    65,7 KB · Weergaven: 28
Echt top ria.!! :goed::goed:

Heel veel succes.!!

Gr Thijs

Geen lekkage gehad dus alles is dicht.:D Mijn aquarium gevuld met vers zeewater en water uit mijn oude bak. Maar behoorlijk vergist in de hoeveelheid water die er nog in dit mini bakje gaat. Dus extra synthetisch zeewater aangemaakt. Na 24 uur draaien dacht ik zo ik ga even een rifje maken. Nu echt niet :( Voor je het weet heb je weer een berlijnse meer. Ik wil toch graag zwemruimte voor mijn vissen en ruim opzetten. Nu dat is dus beperkt in kleinere bak. Dus maar met zuiltjes gaan werken. Dan komt de stroming. Ik heb nanostreamer 6045 en 6025 Ik heb er nu 1 van 6025 maar het lijkt de woeste zee wel. mijn terugvoer is links en daar komt natuurlijk ook stroming van.
Alles wat op de bodem ligt beweegt ook Jongens wat een ellende. En er ligt nog niet eens bodem bedekking in. Want hier wacht ik nog even mee. Eerst een rif naar mijn zin. En wie mijn kent weet dat ik niet snel tevreden ben. ;) Ik wil ook diepte proberen te creeeren diepte is maar 5 cm minder dan oude aquarium maar ben maar 70 breed en dat merk ik nu. Denk ook dat ik de als ik pvc zuiljes maak ik met mijn stenen de hoogte in moet. Dus als iemand ervaring hiermee heeft, raad is altijd welkom.
Misschien moet ik 2 stromings pompen die minder stroming gevenm waardoor ik de stroming kan verdelen????

Dit bakje wordt echt een uitdaging Denk dat dit meer problemen ga opleveren dan ik had verwacht. maar ga toch de uitdaging aan.

Dit dagboek wordt een naslag werk voor mijzelf dus ik schrijf niet alleen positieve dingen op. Soort back up wat ik allemaal doe.
Dus ga stap voor stap te werk. Eerst een goed rif maken. Als eerste ga ik morgen eerst de waardes van het water meten.

Back
Bovenaan