Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Crabcity Reef

..Stefan.. zei:
Hoi Ria heb je het een beetje kunnen winnen van Anton en Manuel op het terras?
Ja het gaat nog steeds niet zo lekker maar dat komt best weer wel goed.
Voorlopig kunnen zo heel goed met elkaar overweg,zijn niet bij elkaar weg te slaan.
Volgende keer ben ik er gewoon weer bij hoor op het terras.;)

Hoi Stefan

Jij dacht toch niet dat ik het kon winnen??? Zo'n stil en verlegen mens als ik ben. Kreeg niet eens de kans iets te zeggen.:D

Hoop dat je inderdaad snel beter bent. Wordt het niet eens tijd dat je naar dokter gaat. Niet verwaarloze hoor (dit zegt de zuster);)

Misschien wordt de een nog wel een vrouwtje. En anders zij het zo.

gr. Ria.

We zijn een maand verder en nog steeds doet het koppeltje Halichoeres rubricephalus het erg goed.Zijn zeer goede eters soms tot ergenis van de dokters in de bak.:D

Bijlagen

• DSC01630.JPG
    DSC01630.JPG
    154,1 KB · Weergaven: 4
Nog een zeer slechte foto van het koppeltje mandarijn pitvisjes.Foto is genomen zonder licht in de bak en met flits. Omdat ik hem zo lief vond.......

Bijlagen

• DSC01624.JPG
    DSC01624.JPG
    178,1 KB · Weergaven: 20
Schitterend dat koppeltje Halichoeres rubricephalus. Denk dat jij 1 van de weinige ben die dit visje in leven houd tot nu toe en dan nog in koppel super!

Groetjes Michael

Hee stefan,,

Waar blijven de foto's van jou bak?
mooie Foto's kan jij maken dus ik verwacht er nu wel een paar.!! :D

Gr Thijs.

Thijs. zei:
Hee stefan,,

Waar blijven de foto's van jou bak?
mooie Foto's kan jij maken dus ik verwacht er nu wel een paar.!! :D

Gr Thijs.
Thijs ik kan alleen maar goede foto's maken van vissen.:o Dus bij deze een fotootje van het nieuwe koppeltje......

Oh ja dit is op het moment mijn visbezetting niets speciaals maar ik vind ze wel allemaal mooi:

-2 x Paracanthurus Hepatus
-1 x Zebrasoma Desjardinii
-1 x Zebrasoma Flavescens
-1 x Pseudanthias Dispar
-3 x Pseudanthias Tuka
-2 x Centropyge Aurantonotus
-1 x Chromis Viridis
-1 x Siganus Unimaculatus
-3 x Halichoeres Chrysus
-2 x Hemiulis Rubricephala
-2 x Synchiropus Splendidus
-1 x Salarias Fasciatus
-2 x Chelmon Rostratus

Bijlagen

• DSC01639.JPG
    DSC01639.JPG
    200,9 KB · Weergaven: 7
Erg mooi koppel je laatste aanwinst :goed:

Je noemt je visbestand 'niet speciaals', maar daar gaat het toch ook niet om? Althans dat is mijn mening :o . Gaat er vooral om wat jíj mooi vind toch :) ...
t Is leuk om allemaal speciale/aparte dieren te willen hebben of aan te schaffen, maar word het daarom mooier?

Wat is er overigens bijzonder aan de Hemiulis Rubricephala (hoop dat t goed geschreven is), niet qua soort (of komen ze ook weinig voor?), maar blijkbaar qua in leven houden?

En als laatste vraag: heeft het een reden waarom de pseudanthiassoorten per 1 en per 3 gehouden worden? (kon niet zo snel vinden of je er eerst meerdere had)

Zo en nu zou ik ook graag een nieuwe overzichtsfoto willen zien :D

MarjanH zei:
Je noemt je visbestand 'niet speciaals', maar daar gaat het toch ook niet om? Althans dat is mijn mening :o . Gaat er vooral om wat jíj mooi vind toch :) ...
t Is leuk om allemaal speciale/aparte dieren te willen hebben of aan te schaffen, maar word het daarom mooier?
Marjan daarom schreef ik ook "maar ik vind ze mooi". Er verschijnen steeds meer zeldsamen en exclusieve dieren op de markt en ik denk dat deze vaak gekocht worden juist om die reden!:confused:

MarjanH zei:
Wat is er overigens bijzonder aan de Hemiulis Rubricephala (hoop dat t goed geschreven is), niet qua soort (of komen ze ook weinig voor?), maar blijkbaar qua in leven houden?
Deze vis wordt niet vaak aangeboden in de handel en als ze al aangeboden worden zijn ze blijkbaar moeilijk in leven te houden.

MarjanH zei:
En als laatste vraag: heeft het een reden waarom de pseudanthiassoorten per 1 en per 3 gehouden worden? (kon niet zo snel vinden of je er eerst meerdere had)
Daar ik wat te vroeg was met inzetten van deze vissen terwijl mijn bak hier nog niet aan toe was,zijn er een aantal overleden(dispar).De Tuka's waren met 5en maar 1 is de eerste week niet doorgekomen(dit is een vrij goed percentage van overlevende bij Tuka's 80%),1 is er in de overloop geraakt en bij het uitvangen is er blijkbaar iets fout gegaan en ik kon hem niet meer vinden tot een half uur daarna toen ik hem op de grond vond.:o

MarjanH zei:
Zo en nu zou ik ook graag een nieuwe overzichtsfoto willen zien :D
Zoals ik al tegen Gijs zei ik kan alleen vissen redelijk op de foto krijgen,maar ik zal van het weekend nog wel eens een poging wagen.

..Stefan.. zei:
Nou vooruit dan maar...! Slechte foto maar alee....
Ziet er mooi uit hoor Stefan.!! :goed:
Is je achterwand volledig begroeid met kalk algen?

Gr Thijs.

Mooi overzichtje Stefan :) kun je wat foto's plaatsen van je nieuwe stekjes?!

Desert's Ocean zei:
Mooie koraal eilandjes in je bak Stefan.:goed:
Dat gaat een mooi tafereel opleveren wanneer al je koraal kolonies volgroeid zullen zijn:)
Dank je Aissa,als de groei nu eindelijk eens doorzet en ik geen problemen meer tegen ga komen,zal het inderdaad wel eens een mooie bak kunnen gaan worden,maar ik heb tot nu toe nog niet veel geluk gehad.

Manuel zei:
Mooi overzichtje Stefan :) kun je wat foto's plaatsen van je nieuwe stekjes?!
Dank je manuel,ik zal kijken wat ik kan doen,al staan de meeste op de meest onmogenlijke plekken om te fotograferen.

Stefan ik vond het erg leuk om je ontmoet te hebben vandaag.

Je wist eerder wie ik was dan andersom (of stiekum toch niet, want in vanuit mijn ooghoeken had ik de ninja en de man erbij al even bekeken :D ;) ).
Ik vond het echt erg gezellig en ik hoop je nog nog eens vaker te zien.
Het is maar goed dat ik geen rijbewijs heb en dat het een dikke twee uur rijden is vanaf hier...:D

Back
Bovenaan