U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

theezeefjeKlein vraagje, hoe spoel je die lobster eggs uit of ander klein spul? Ik heb daar nog niet echt een geschikt zeefje voor gevonden.
Daarnaast zijn lobster eggs ook extra vervuilend. Heel erg vet. Alleen als ik (nieuwe) vissen heb die aan moeten sterken, dan voer ik ze dagelijks. Anders een keer per week ongeveer. Scheelt ook een hoop fosfaat.
Maar nu met je kers verse Antiassen, zou ik ook lekker lobster eggs voeren.
Ik spoel al het voer uit in een speciaal zeefje. Heb ik jaren geleden gekocht in een aquarium winkel. Volgens mij was dit bij Reef Corner.Klein vraagje, hoe spoel je die lobster eggs uit of ander klein spul? Ik heb daar nog niet echt een geschikt zeefje voor gevonden.
Daarnaast zijn lobster eggs ook extra vervuilend. Heel erg vet. Alleen als ik (nieuwe) vissen heb die aan moeten sterken, dan voer ik ze dagelijks. Anders een keer per week ongeveer. Scheelt ook een hoop fosfaat.
Maar nu met je kers verse Antiassen, zou ik ook lekker lobster eggs voeren.
Ohja, natuurlijk, een artemiazeefje.Ik spoel al het voer uit in een speciaal zeefje. Heb ik jaren geleden gekocht in een aquarium winkel. Volgens mij was dit bij Reef Corner.
Ik heb nooit echt de behoefte gehad om diepvries voer uit te spoelen maar meer om uit te laten lekken (en wel eens verrijken).Ik spoel al het voer uit in een speciaal zeefje. Heb ik jaren geleden gekocht in een aquarium winkel. Volgens mij was dit bij Reef Corner.
Bij een verschil in osmotische druk over een membraan, wat verplaatst er dan? Heeft dat voedingswaarde?Ik heb nooit echt de behoefte gehad om diepvries voer uit te spoelen maar meer om uit te laten lekken (en wel eens verrijken).
Doe jij dat ook?
En spoel je het daarna onder de kraan?
Het is niet mijn bedoeling om moeilijk te denken of een hele discussie in gang te zetten maar wat ik me afvraag is of de voedingswaarde van het voer minder wordt wanneer het uitgespoeld wordt met zoetwater (omdat misschien de voedingswaarde kan dalen door osmotische druk).
Ik snap je vragen en ik weet het niet.Bij een verschil in osmotische druk over een membraan, wat verplaatst er dan? Heeft dat voedingswaarde?
Als die osmotische druk een rol speelt, welke kant op staat die osmotische druk dan? En wat kunnen dan de gevolgen zijn?
Dan nog, bijvoorbeeld bij Mysis hangt het maar net van de soort af of ze uit zoet- of brakwater komen... Iig niet zo zout als onze aquaria.

Deze heb ik ruim 2,5 jaren geleden ook als een jong exemplaar van 5 cm gekocht. Een ideale aquariumvis, die nooit stress heeft/ veroorzaakt en heerlijk rustig door de bak zwemt.die Halichoeres Iridis lipvis had ik vroeger in mijn oude bak. Had hem in Duitsland ( als ik het nog goed heb...) gevonden in super klein formaat ( cm of 5) en heel lang plezier mocht hebben tot hij te groot werd. Vond hem altijd erg mooi!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.