Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boekender Rifaquarium "gaat door"

Ik heb 5 lepidozygus tapeinosoma zwemmen. Die zwemmen heel vaak samen. Altijd wel een groepje van 3/4. De andere schuilen dan ergens in de stenen. Maar zeer regelmatig ook alle 5 samen.
Bedankt voor je tip. Zijn aardige visjes om te zien. Helaas heb ik er nog niet veel info over kunnen vinden en zijn ze volgens de informatie moeilijk verkrijgbaar.

Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaringen met de Chromis vanderbilt?
Lijkt me ook een geschikt scholenvisje voor mijn aquarium.
Zo ook de Zoramia leptacantha lijkt me mooie aanwinst voor mijn bak.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip. Zijn aardige visjes om te zien. Helaas heb ik er nog niet veel info over kunnen vinden en zijn ze volgens de informatie moeilijk verkrijgbaar.
Moeilijk verkrijgbaar dus geduld nodig. Laat dit nu een geduld hobby zijn. 😉

Heeft iemand ervaringen met de Chromis vanderbilt?
Lijkt me ook een geschikt scholenvisje voor mijn aquarium.
Verderbiltii’s zijn leuke visjes maar amper een scholenvisje te noemen.

Dan is een groepje anthiassen van een kleine soort een 10 keer betere optie.

Ben met AI aan het zoeken en krijg nu dit schema:
De bijgewerkte vergelijking voor jouw 560 liter aquarium

EigenschapZoramia leptacanthaChromis vanderbiltiLepidozygus tapeinosoma
ZwemgedragExtreem kalm. Zweven elegant en bijna roerloos op één plek.Subtiel actief. Altijd rustig in beweging in de stroming.Zeer druk. Snelle, krachtige en constante zwemmers.
SchoolgedragBlijven heel strak als één hechte formatie bij elkaar.Vormen een lossere school kris-kras door de bak.Vormen een actieve, bewegelijke groep (zoals Anthiassen).
Visuele aanwezigheidSubtiel, chic en transparant met glimmende neonblauwe ogen.Mooie glinstering van blauw en geel, valt subtiel op.Slank, langwerpig en constant dominant aanwezig in de waterkolom.
Match met jouw wens (Rust)Perfect. Brengt maximale rust en harmonie.Goed. Geeft wat lichte activiteit zonder stress.Niet geschikt. Geeft exact dezelfde drukte als Anthiassen.

Conclusie
Als je de rust in je bak wilt bewaren voor vissen zoals je Chelmon en Pygoplites, blijft de Zoramia leptacantha (Blauwoogje) jouw absolute nummer één optie. De Lepidozygus tapeinosoma kun je vanwege zijn drukke "Anthias-gedrag" het beste van je lijstje strepen. [1, 2]

Moeilijk verkrijgbaar dus geduld nodig. Laat dit nu een geduld hobby zijn. 😉

Verderbiltii’s zijn leuke visjes maar amper een scholenvisje te noemen.

Dan is een groepje anthiassen van een kleine soort een 10 keer betere optie.
Dank voor het meedenken.
Laat ik nu net geen Anthiassen willen in mijn bak. Ik heb nu juist een mooi rustig visbestand. Ik mis alleen een schooltje.
Heb hiermee geen haast en geduld is een pre in onze hobby.

Ben met AI aan het zoeken en krijg nu dit schema:
De bijgewerkte vergelijking voor jouw 560 liter aquarium

EigenschapZoramia leptacanthaChromis vanderbiltiLepidozygus tapeinosoma
ZwemgedragExtreem kalm. Zweven elegant en bijna roerloos op één plek.Subtiel actief. Altijd rustig in beweging in de stroming.Zeer druk. Snelle, krachtige en constante zwemmers.
SchoolgedragBlijven heel strak als één hechte formatie bij elkaar.Vormen een lossere school kris-kras door de bak.Vormen een actieve, bewegelijke groep (zoals Anthiassen).
Visuele aanwezigheidSubtiel, chic en transparant met glimmende neonblauwe ogen.Mooie glinstering van blauw en geel, valt subtiel op.Slank, langwerpig en constant dominant aanwezig in de waterkolom.
Match met jouw wens (Rust)Perfect. Brengt maximale rust en harmonie.Goed. Geeft wat lichte activiteit zonder stress.Niet geschikt. Geeft exact dezelfde drukte als Anthiassen.

Conclusie
Als je de rust in je bak wilt bewaren voor vissen zoals je Chelmon en Pygoplites, blijft de Zoramia leptacantha (Blauwoogje) jouw absolute nummer één optie. De Lepidozygus tapeinosoma kun je vanwege zijn drukke "Anthias-gedrag" het beste van je lijstje strepen. [1, 2]
Hé de zoramia leptacantha heeft David van seadragon zitten

Wat is voor jou een rustig schooltje? Ik heb verder 0,0 ervaring met schoolvissen en/of Anthiassen. Maar vind de Tapeinosoma’s niet overdreven aanwezig. In mijn dagboek kan je meerdere filmpjes zien.

Ben helemaal tevreden met mijn aquarium. De koralen en vissen doen het goed.
Alleen mis ik iets van een soort scholenvisje. Als je al van een school kunt spreken in een aquarium van mijn afmetingen.
Weet alleen niet wat?
Serranocirrhitus latus?

Back
Bovenaan