Robert58
Senior Forumlid
Dankjewel!Mooie scape![]()
Ben er nog niet helemaal tevreden over.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dankjewel!Mooie scape![]()

Mooi TapijtjeDe algen groeien sinds het weekend als kool.
Het wordt denk ik tijd voor een echte grazer, een zeehaas.
In mijn vorige aquaria heb ik met dit dier altijd de alggroei tijdens de opstart goed kunnen aanpakken.
Bekijk bijlage 656813
Morgen maar eerst de waterwaardes weer controleren. Het is al bijna 2 weken geleden, dat ik dit heb gedaan.
Ik mis dit soms een beetje. Als je het hebt wil je er voorbij, maar als je 3 jaar je bak hebt staan dan denk je er aan terug.Een bak met mooie groen wapperende "Euphylia's"
Dankjewel voor de mooie woorden.Ik mis dit soms een beetje. Als je het hebt wil je er voorbij, maar als je 3 jaar je bak hebt staan dan denk je er aan terug.
Ik vind het altijd een mooie fase. Beginners vinden het allemaal maar spannend maar als ik het zie, dan krijg ik altijd een glimlach en denk "dat ziet er goed uit".
Tof dat je doorgaat Robert! Ik ben blij je te kunnen blijven volgen.
Die gedachte heb ik ook.Ik gok dat al die wapperende Torches een hoop nitraat en fosfaat opslurpen![]()
ziet er goed uit/ kh verhogenInmiddels weer een testrondje gedaan. Wat me is opgevallen zijn de waardes van nitraat en fosfaat. Deze zijn enorm gedaald t.o.v. de eerste meting.
Bekijk bijlage 656839
Is dit een app of heb je dit zelf in een mooi excelsheet gezet? Ik zoek nog een goede app om de resultaten makkelijk in bij te houden.Inmiddels weer een testrondje gedaan. Wat me is opgevallen zijn de waardes van nitraat en fosfaat. Deze zijn enorm gedaald t.o.v. de eerste meting.
Bekijk bijlage 656839
Hoe bedoel je?je bacteriën gaan dood
Ik doseer een beetje fosfaat en ammoniumchloride.Die hebben geen fosfaat en nitraat meer
Dat zal de tijd gaan uitwijzen.Je bent weer lekker bezig
Altijd leuk zo'n opstart, gaat mooi worden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.