Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boekender Rifaquarium "gaat door"

Vanavond bij Jos wat Chaeto wieren gehaald voor het refugium.
Tevens een paar schijfanemoontjes gekregen. Deze in de bak op stenen bij de bodem neergelegd. Nu afwachten of ze blijven liggen.

PXL_20250804_204608037~2.jpg

Gisteren bij Twan geweest. Daar begint het aquarium nu ook beter te draaien.
Mijn vissen zijn bij hem terecht gekomen op 5 april. Bijna al "mijn vissen" hebben de lekkage goed overleefd. Enkele Anthiassen en een anemoonvisje hebben het helaas niet gered.
Van Twan een 2-tal stekjes gekregen om uit te proberen. Het betreft een paddestoelleder en een ledergorgoon.
Vanmorgen stonden ze redelijk goed uit.
Krijg weer echt plezier in de bak.
PXL_20250807_091719686~2.jpg
PXL_20250807_091731878~2.jpg

Een paar van de schijfanemoontjes heb ik een andere plek gegeven. Is een betere plek i.v.m. de stroming lijkt mij.
PXL_20250807_091725016~2.jpg

Zo heb ik ook de rechterkant van de bak iets gewijzigd in opbouw.
Verder gaat alles naar wens.
PXL_20250807_092317840~2.jpg
PXL_20250807_092201000.jpg

Gisteren bij Twan geweest. Daar begint het aquarium nu ook beter te draaien.
Mijn vissen zijn bij hem terecht gekomen op 5 april. Bijna al "mijn vissen" hebben de lekkage goed overleefd. Enkele Anthiassen en een anemoonvisje hebben het helaas niet gered.
Van Twan een 2-tal stekjes gekregen om uit te proberen. Het betreft een paddestoelleder en een ledergorgoon.
Vanmorgen stonden ze redelijk goed uit.
Krijg weer echt plezier in de bak.
Bekijk bijlage 656545
Bekijk bijlage 656546
Fijn dat je er weer plezier in hebt👍

Durf je weer bet de buttons beginnen?;)
Ja hoor, ik houd ze nu wel meteen bij.
Wie weet groeien de buttons in deze bak niet zo snel. 😅.

Aangezien mijn elktriciën pas na september tijd heeft om de aansluitingen van aquarium en apparatuur aan te passen, dit komt namelijk door zijn en onze vakantie.
Heb ik vanmiddag de kast achter het aquarium provisorisch opgeruimd en aangepast.
Zo heb ik ook mij 2 GHL Dosers gekalibreerd en weer op het aquarium aangesloten. Nu staat er weer ATI Essentials + op het aquarium, uiteraard met een kleine dosering.
De KH-Director is eveneens aangesloten op de bak en doet het weer naar wens.
Screenshot_20250808-223432.png

De KH-Director is er mee gestopt. Het apparaat doet niets meer. Het apparaat reageert nergens meer op, kortom krijgt geen spanning meer. Volgens mij valt het apparaat nog in de garantietermijn van 2 jaren. Morgen maar eens contact opnemen met de verkoper.

De KH-Director is er mee gestopt. Het apparaat doet niets meer. Het apparaat reageert nergens meer op, kortom krijgt geen spanning meer. Volgens mij valt het apparaat nog in de garantietermijn van 2 jaren. Morgen maar eens contact opnemen met de verkoper.
Dat is vervelend , zit er geen interne zekering in ?
@Erbe2307 rené ?

Ojee, klinkt als (interne) lekkage…

Dat is vervelend , zit er geen interne zekering in ?
@Erbe2307 rené ?
Niet dat ik weet.

Ojee, klinkt als (interne) lekkage…

Niet dat ik weet.
Het apparaat heb ik op 5 april leeg laten pompen. Toen ook de elektrode eruit gehaald en deze goed opgeborgen. Het apparaat is vrijdagavond weer in gebruik genomen. Zaterdag in de loop van de ochtend uitgevallen.

Het apparaat heb ik op 5 april leeg laten pompen. Toen ook de elektrode eruit gehaald en deze goed opgeborgen. Het apparaat is vrijdagavond weer in gebruik genomen. Zaterdag in de loop van de ochtend uitgevallen.
Precies, mocht de seal rond de sensor een beetje lekken, dan is dat een termijn waarop ik problemen zou verwachten.

Als dit zo is dan zou je wat vochtsporen/zout aanslag in de plastic onderrand moet zien.

Wat ik mij ook meen te herinneren is dat een klep in het apparaat kan blijven kleven en door de oplopende druk een slangetje in het apparaat los kan schieten. Maar dat zou je dan eerder direct bij het opnieuw in gebruik nemen verwachten.

Precies, mocht de seal rond de sensor een beetje lekken, dan is dat een termijn waarop ik problemen zou verwachten.

Als dit zo is dan zou je wat vochtsporen/zout aanslag in de plastic onderrand moet zien.

Wat ik mij ook meen te herinneren is dat een klep in het apparaat kan blijven kleven en door de oplopende druk een slangetje in het apparaat los kan schieten. Maar dat zou je dan eerder direct bij het opnieuw in gebruik nemen verwachten.
Ik heb geen sporen van zout gezien, vanmorgen nog extra op gecontroleerd.
Het apparaat staat altijd in de muurkast achter het aquarium. En komt totaal niet in contact met het aquarium.
Bovendien hoe kan ik nu voorkomen dat een slangetje in het apparaat losschiet?
Gelukkig is deze KH-Director van juni 2024 en nu ruim een jaar oud. De garantie is 2 jaren.
Zojuist op de post gedaan retour naar de winkel gestuurd.
Nu maar afwachten.

Je kan ook de wartel los gedraaid hebben met het demonteren van de elektrode.

Afgelopen vrijdag een filmpje geschoten van de bak.

Vanavond een 15-tal slakken in de bak geplaatst. Deze zullen inmiddels voldoende algen aantreffen op de stenen en ruiten.

Laatst bewerkt:
Mooie scape 👌

Back
Bovenaan