Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Nou vandaag in Breda geweest en ik heb er toch maar voor gekozen om 8 squamipinnis te nemen. Ik was van plan er 10 te nemen, maar toch eens eerst met een groepje van 8 proberen.

Het risico van het niet eten en de moeilijkheid van de evansi en de tuka hebben me toch doen twijfelen. Ik vond het roze erg mooi, maar durfde het toch uiteindelijk niet aan. Dan maar oranje!

Maar ik heb nu dus 8 squamipinnis rondzwemmen (zitten er nu twee uur in, maar durven zich nog niet te laten zien). Ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Mochten ze minder schuw zijn, dan zal ik wat fotootjes plaatsen.

Jullie advies (Jop en Tanne) kwam te laat, maar uiteindelijk toch onbewust Tanne's advies opgevolgd!

Groetjes Roy

Hé Jop,

bedankt voor het advies, maar ik heb géén mannetje genomen. Er zal als het allemaal goed gaat, vanzelf een vrouwtje transformeren tot een mannetje.

Dus vooralsnog geen mannetje.

Groetjes Roy

Jop zei:
Hoi Roy,

je hebt een prachtige bak maar ik denk wel iets aan de kleine kant voor squamipinnis. En al helemaal als je er 5 in wilt hebben. Ik had er in 1000 liter water 5. 3 vrouwtjes en 2 mannetjes. Die laatste 2 gingen altijd vechten. de vrouwtjes ging goed. Zeker in een kleinere bak wordt dit lastig aangezien ze ook nogal aanwezig zijn.

Ik zou er nog goed overnadenken en sowieso slechts 1 man nemen.

Succes. Jop

He he Roy,is het er toch van gekomen :goed: ;) !! Hopen dat ze zich snel laten zien!! mvg Manuel!!

Hé Manuel,

Jep de eerste acht zitten er in. Nu is het even afwachten hoe dit gaat. Duurt het lang voordat ze zich tonen?

Mocht het een succes worden dan wordt het schooltje wellicht uitgebreid.

Groetjes Roy

manuel69 zei:
He he Roy,is het er toch van gekomen :goed: ;) !! Hopen dat ze zich snel laten zien!! mvg Manuel!!

Ik heb ze gelukkig weer allemaal gezien. Een tweetal durfde zich al tussen de chromisjes te voegen. De rode dwergkeizer is de anthiassen flink aan 't opjagen.

Hier alvast de eerste foto's...

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    62,4 KB · Weergaven: 6
  • 2.JPG
    2.JPG
    145,5 KB · Weergaven: 11
Mooi die anthiassen, je bak vind ik ook erg mooi trouwens.

Bij mij bleven de anthiassen niet bij elkaar en op een gegeven moment vormde uit de groep van 20 2 mannen.
Dit heeft een flinke knokpartij opgeleverd met de nodige slachtoffers.
Het blijven schitterende vissen en een heel leuk gezicht zo'n groepje.

Groeten,
Pierre

Hé Pierre, bedankt voor de complimenten.

Wat ik begrepen heb is dat juist de squamipinnis echt in schoolverband zwemt. De andere anthiassen zouden niet zo goed bij elkaar blijven. Daarbij komt nog dat ik ook een schooltje van 10 chromisjes heb, die heel erg goed bij elkaar blijven. Dus ik hoop dat de anthiassen zich daarin mengen. Maar we zullen wel zien. Ik hoop dat zich hooguit maar één mannetje vormt.

Vandaag durven ze al iets meer. Een viertal zwemt mooi bij elkaar in het midden van de bak. De andere vier verschuilen zich nog in hun grotje. Ze leven in ieder geval nog allemaal. Ik vind het altijd spannend om nieuwe visjes in te brengen.

Vanmiddag als het licht aangaat, krijgen ze direct voer. Het voerregime ga ik de eerste week (weken) even opvoeren, om de anthiassen aan het droogvoer te krijgen. Dus een combinatie van mysis, artemia, spirulina en granulaat geef ik in kleine hoeveelheden, meerder malen per dag. Uiteindelijk gaan ze hopelijk ook het droogvoer accepteren. Daarna zal ik rustig de voerfrequentie terugbrengen naar hooguit tweemaal daags.

Ik hou jullie op de hoogte met vanmiddag hopelijk een foto van de totale school!

Groetjes Roy

Pierre zei:
Mooi die anthiassen, je bak vind ik ook erg mooi trouwens.

Bij mij bleven de anthiassen niet bij elkaar en op een gegeven moment vormde uit de groep van 20 2 mannen.
Dit heeft een flinke knokpartij opgeleverd met de nodige slachtoffers.
Het blijven schitterende vissen en een heel leuk gezicht zo'n groepje.

Groeten,
Pierre

Hele mooie visjes , de verleiding wordt steeds groter.
Ik heb gisteren nog tuka's gezien bij AC , maar toch maar overgeslagen ( scheelde niet veel)

Groeten , Peter

Nou ze zijn nog een beetje schuw maar ik heb alvast wat foto's...

Bijlagen

• 1.JPG
    1.JPG
    105,4 KB · Weergaven: 6
  • 2.JPG
    2.JPG
    83,5 KB · Weergaven: 2
  • 3.JPG
    3.JPG
    105,4 KB · Weergaven: 4
  • 5.JPG
    5.JPG
    116,5 KB · Weergaven: 10
  • 4.JPG
    4.JPG
    129,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hoi Roy,MOOI MAN :goed: !! Kzie dat ze zich al vertonen :);) :goed: !! Suc6 met je nieuwe aanwinsten!! mvg Manuel!!

...

Bijlagen

• 6.JPG
    6.JPG
    46,8 KB · Weergaven: 6
Ziet er erg mooi uit en natuurlijk de vissen helemaal goed jammer dat je zover weg woont anders was ik zeker eens komen kijken.

Groet

DAvid

Gisteren weer een tweewekelijkse waterwissel gedaan van ongeveer 150 liter. Tevens nieuw koraalzand ingebracht. Wat wordt je bak er toch mooi van hè?

Ik heb weer last van flap, wat ik gisteren zoveel mogelijk heb afgeheveld. Ik heb het idee dat dit mede komt doordat ik meer ben gaan voeren. Ik voer nu per dag twee blokjes diepvries + de dagelijkse hoeveelheid vlokvoer en granulaat.

Kan het overigens kwaad dat de dokters elke dag wat van het diepvriesvoer binnenkrijgen, want ik kan me nog herinneren dat mijn inmiddels overleden Naso Elegans er niet tegen kon i.v.m. darmklachten. Ik probeer overigens heel gericht te voeren met een spuitje, maar uiteraard valt ook een deel ten prooi aan de dokters!

Ik ben overigens zwaar aan 't denken om met de ZEOVIT-methode te gaan starten. Ik wil de koralen mooier op kleur hebben en daarnaast lijkt het me niet onverstandig i.v.m. met een eventuele zwaardere visbezetting (nog een schooltje anthiassen misschien).

Nou hier wat foto's van gisterenavond en vandaag:

Bijlagen

• 04.JPG
    04.JPG
    89,8 KB · Weergaven: 33
  • 02.JPG
    02.JPG
    147,3 KB · Weergaven: 54
  • 03.JPG
    03.JPG
    146,7 KB · Weergaven: 27
  • 01.JPG
    01.JPG
    83,1 KB · Weergaven: 37
  • 05.JPG
    05.JPG
    93,3 KB · Weergaven: 9
Ziet er schitterend uit Roy :goed: !! Koralen kleuren goed en de Anthiassen maken het helemaal af......wat het voeren betreft is dit volgens mij geen probleem zolang de dokters maar hun hoeveelheid groenvoer binnen krijgen :) !!

mvg manuel!!

Als je met zeovit gaat beginnen koop dan zo,n mooi filter met dubbele buis , dat scheelt je een hoop ellende.
Je kan het natuurlijk ook zelf maken van pvc.
Ik heb er ook zelf 1 gemaakt , ik had er eerst 1 van grotech wat een onding was dat hij liep iedere keer vast.

groeten , Peter

Prachtig Roy ! Wat betreft dat voer mijn dokters vreten zich ook iedere keer vol met diepvries en tot op heden geen enkel probleem. Wel regelmatig een blaadje/blokje groen. Ben benieuwd wat de zeo bij jou gaat doen. Ik vind je kleuren al zo mooi !!! :goed:

Complimenten! In enkele jaren tijd heb je verschillende stekken erg mooi uit laten groeien. Ik denk dat je met zeovit de koralen wellicht nog net iets mooier krijgt, en ook voorkomt dat, door het vele voeren van de Anthias, algproblemen et cetera ontstaan.

Keep up the good work!

Back
Bovenaan