Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Boarder

Lord of the Boards
Hoi allemaal,

ik vond het eens tijd worden om mijn ervaringen en opstart met jullie te delen!

Ik heb in september 2003 samen met mijn vriendin een huisje gekocht. Dit was eindelijk mijn kans om een zeeaquarium in de muur te bouwen. Dit heb ik dan ook gedaan en ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van.

Hier volgt een aantal foto's van de opbouw!

Bijlagen

• ROY01.JPG
    ROY01.JPG
    29,9 KB · Weergaven: 83
  • ROY02.JPG
    ROY02.JPG
    27,9 KB · Weergaven: 75
  • ROY03.JPG
    ROY03.JPG
    21,9 KB · Weergaven: 74
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
Er moest iets opgeofferd worden in huis voor mijn aquarium en dit is uiteindelijk de trappenkast geworden!

Met celbetonblokken heb ik samen met mijn zwager de onderbouw gemetseld. Tevens heb ik een afvoer gemaakt en een waterleiding aangelegd!

Bijlagen

• ROY04.JPG
    ROY04.JPG
    25,8 KB · Weergaven: 74
  • ROY05.JPG
    ROY05.JPG
    25,3 KB · Weergaven: 79
  • ROY06.JPG
    ROY06.JPG
    27 KB · Weergaven: 89
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
toen kon eindelijk de bak erop! Een bak van 120 x 90 x 55 (l x b x h). Ik vind de diepte fantastisch!

OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
toen begonnen met de bovenbouw! Dit was een hels karwei, maar dit is uiteindelijk goed gekomen.

Ik heb aan de voorkant een luik gemaakt die ik volledig kan kantelen en aan de zijkant zit een deur die naar buiten open draait.

Bijlagen

• ROY07.JPG
    ROY07.JPG
    27,8 KB · Weergaven: 110

aquagek

Senior Forumlid
Hoi boarder ,
Ziet er goed uit ben benieuwd naar de andere foto's .:goed: :D
even een vraagje, vindt je 2 powerheads niet wat weinig stroming????:confused:

mvg koen

OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
Nou hier is het resultaat! Ik heb in eerste instantie nog cichliden gehouden, om de bak toch gevuld te hebben. Ik had namelijk nog niet alle apparatuur bij elkaar gespaard.

Bijlagen

• ROY08.JPG
    ROY08.JPG
    24,1 KB · Weergaven: 308
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
Na een half jaar cichliden vond ik het welletjes! Het was eindelijk tijd om mijn droom te verwezenlijken.

Alle apparatuur bij elkaar maar nu nog....

levend steen à € 12,95???

ongelofelijk duur zeg. In eerste instantie heb ik slechts 26 kilo vers levend steen ingebracht. Maar dit is werkelijk niets.

Dus ik hoopte dat er iemand op het forum toevallig een partij levend steen te koop had. En ja hoor!!! Pff, Fredel start opnieuw, waardoor ik al zijn levend steen kon overnemen voor een prikkie! Met het steen meegekomen:

Vingerlederkoraal
Apenhaar
Pompende Xenia
Paddestoelleder
en heel veel oren! Nog heel erg bedankt Fredy!

Onderstaande foto is van 26 september dit jaar! Net gestart met het levende steen van Fredel.

Bijlagen

• Roy09.jpg
    Roy09.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 71
  • Roy10.jpg
    Roy10.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 71
  • Roy11.jpg
    Roy11.jpg
    41 KB · Weergaven: 70
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
De bak draaide overigens al ruim een maand voordat Fredy's steen erin kwam. Ik ben overigens gestart met natuurlijk zeewater. Hier ververs ik het ook mee.

Mijn eerste visje heb ik gered van de dood. Mijn broer heeft ook een zeeaquarium. Hij vond de nemo's wel erg leuk, niet wetend dat een koraalduivel wel eens heel geinteresseerd zou zijn in zo'n lekker oranje hapje. Twee van de drie hebben het niet overleefd. Eéntje wel en die zit bij mij!

Overigens mijn broer wilde een vissenbak; echter na het zien van mijn bak wilde hij toch ook wel een gecombineerde bak met koraal en vis.

Nog een kleine impressie van mijn aquarium!

Bijlagen

• Roy14.jpg
    Roy14.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 66
  • Roy13.jpg
    Roy13.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 63
  • Roy12.jpg
    Roy12.jpg
    59,1 KB · Weergaven: 66
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
nog een paar!

OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
oeps foto's vergeten! Hier alsnog!Trouwens een nieuw koraal erbij! Alleen weet ik de naam niet; kan iemand mij vertellen welke dit is?

Bijlagen

• Roy16.jpg
    Roy16.jpg
    43,6 KB · Weergaven: 71
  • Roy17.jpg
    Roy17.jpg
    56,7 KB · Weergaven: 57
  • Roy18.jpg
    Roy18.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 61
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
hier een overzichtsfoto!

Bijlagen

• Roy15.jpg
    Roy15.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 198
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
de alg begon wel erge vormen aan te nemen, daarom had ik besloten een Salarias en een gele dokter aan te schaffen.

Daarnaast nog een drietal blauwe geelstaart juffertjes, een royal gramma en een poetsgarnaal.

Leuke foto van mijn salarias hè?

Bijlagen

• Roy21.jpg
    Roy21.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 156
  • Roy20.jpg
    Roy20.jpg
    31,7 KB · Weergaven: 67
  • Roy19.jpg
    Roy19.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 71
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
De koralen die ik heb, staan heel mooi open!

Bijlagen

• Roy22.jpg
    Roy22.jpg
    45 KB · Weergaven: 59
  • Roy23.jpg
    Roy23.jpg
    37,9 KB · Weergaven: 53
  • Roy24.jpg
    Roy24.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 54
OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
Dit waren even mijn eerste foto's. Uiteraard ga ik jullie vervelen met nog veel meer foto's. Ik zal proberen dit onderwerp vaak te updaten over het verloop van mijn bak.

Hasta Luego!

Roy

OP
Boarder

Boarder

Lord of the Boards
Hoi Koen,

ik weet niet of twee powerheads te weinig zijn. Ze geven een stroming van iets meer dan 3000 liter per uur. Dit lijkt mij voldoende. Ik moet ook toegeven dat alles er geweldig mooi bijstaat.

Maar misschien heb je wel gelijk! Ik heb er natuurlijk ook over nagedacht, maar zo lang het er goed bijstaat verwacht ik dat het voldoende is.

Gr. Roy

aquagek

Senior Forumlid
Boarder ,

Vindt het een mooie bak vooral de op bouw en het witte koraal zand
ook de koralen die je tot nu toe al hebt staan er inderdaad goed bij,:goed: :goed: :D

En blijf vooral foto's plaatsen denk niet dat er iemand zich verveelt voelt met deze te bekijken

mvg koen
ps kan je een een totaal foto plaatsen van iets dichter bij de aquarium???

C

CrocoDillon

Guest
Erg mooie "luchtige" opbouw van het steen, ziet er goed uit :cool:

Tanne

Tanne
Leuk! Waarschijnlijk zul je binnen afzienbare tijd inderdaad meer stroming nodig hebben. Leuk begin, ben benieuwd hoe 't bakje zich gaat ontwikkelen!

Bovenaan