Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Boarder Riff

Prachtig Roy ! Echt een acro woud ! :goed:

groet
jw

Ronald81 zei:
Ziet er weer super uit Roy :goed:
Dat vind ik ook! In de komende HZ valt meer te lezen over deze bak!

Ksluit me aan bij de rest........topbak!!

mvg Manuel!!

Ik zit met smart op de komende HZ te wachten om meer over je bak te lezen!

Top zo Roy:goed:

Hoi Roy.

Ik heb het laatste is even goed bekeken.
Het ziet er allamaal zo mooi uit,daar mag je heel trots op zijn.
Ga zo door met je hobby.
Ik blijf geregeld kijken naar jou foto,s
Gr Martin.

Thnx voor de complimenten :goed: !

Gisteren heb ik het volgende geleverd gekregen:

- Amtra Actieve Kool
- Salifert Fosfaat Killer
- Korallen Zucht Amino
- Korallen Zucht Zeospur 2

De bedoeling was om met Zeovit te starten, maar ik ga op aanraden van Tanne eens proberen met wat minder middelen de gewenste kleuren te bereiken. Ik zal vandaag tevens wat foto's plaatsen, zodat het verschil goed te zien is over een aantal weken/maanden! Foto's zijn overigens niet echt geweldig, maar goed we doen het er mee!

Ik heb deze producten nog niet eerder gebruikt dus ik ben erg benieuwd naar de resultaten.

Gr. Roy

Bijlagen

• 01.jpg
    01.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 6
  • 02.JPG
    02.JPG
    175,7 KB · Weergaven: 3
  • 03.JPG
    03.JPG
    127,3 KB · Weergaven: 2
  • 04.JPG
    04.JPG
    158 KB · Weergaven: 2
  • 05.JPG
    05.JPG
    173,2 KB · Weergaven: 5
Zoals je ziet zijn de op de foto aanwezige koraalkleuren te bruin. Door de zoöxanthellen te verminderen met Zeospur 2, hoop ik de oorspronkelijke kleuren (pasteltinten) te verkrijgen.

Hieronder nog wat foto's met een overzichtje!

Gr. Roy

Bijlagen

• 09.JPG
    09.JPG
    92,5 KB · Weergaven: 85
  • 08.JPG
    08.JPG
    123,3 KB · Weergaven: 2
  • 07.JPG
    07.JPG
    133,6 KB · Weergaven: 4
  • 06.JPG
    06.JPG
    158,5 KB · Weergaven: 4
Boarder zei:
Zoals je ziet zijn de op de foto aanwezige koraalkleuren te bruin. Door de zoöxanthellen te verminderen met Zeospur 2, hoop ik de oorspronkelijke kleuren (pasteltinten) te verkrijgen.

Hieronder nog wat foto's met een overzichtje!

Gr. Roy
Roy,
De laatste foto van de eerste serie is heel indrukwekkend en de overzichtsfoto is heel mooi,koralen beginnen aardig volwassen te worden,klasse.Ik denk dat je door toevoeging van kz amino`s meer kleur kan verwachten dan van zeospur op korte termijn.

Pieter

Hoi Roy, dat ziet er echt heel mooi uit ! Goeie spullen heb je in huis gehaald ! Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat die Spur een zeer dramatisch effect kan hebben ( zowel in positieve als negatieve zin ) ? :D Veel plezier met je experiment.

groet
jw

Hoi JW en Pieter,

Bedankt voor de complimenten.

jwre zei:
Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat die Spur een zeer dramatisch effect kan hebben ( zowel in positieve als negatieve zin ) ?
Wat bedoel je met negatief effect? Heb je hier een negatieve ervaring mee?

Ik ben eerst begonnen met de kool en de fosfaatkiller. Daarbij ga ik om de dag één druppel amino toevoegen (hiermee vandaag gestart).

Na een week ga ik voor de eerste keer Zeospur toevoegen (3 ml per week). Aangezien ik volgende week naar Boedapest ga en een halve week later naar Cuba, zal ik hier naar alle waarschijnlijkheid pas na mijn vakantie (over vier weken) mee beginnen. Misschien dat ik het één keer toevoeg vóór mijn vakantie, maar daar ben ik nog niet uit.

Gr. Roy

Boarder zei:
Hoi JW en Pieter,

Bedankt voor de complimenten.

Wat bedoel je met negatief effect? Heb je hier een negatieve ervaring mee?

Ik ben eerst begonnen met de kool en de fosfaatkiller. Daarbij ga ik om de dag één druppel amino toevoegen (hiermee vandaag gestart).

Na een week ga ik voor de eerste keer Zeospur toevoegen (3 ml per week). Aangezien ik volgende week naar Boedapest ga en een halve week later naar Cuba, zal ik hier naar alle waarschijnlijkheid pas na mijn vakantie (over vier weken) mee beginnen. Misschien dat ik het één keer toevoeg vóór mijn vakantie, maar daar ben ik nog niet uit.

Gr. Roy
Ik zelf heb gelukkig geen negatieve effecten gehad van Spur maar ik weet dat dit het meest omstreden produkt uit de KZ lijn is. Het is enorm sterk. Ik voeg 10 ml per week toe op 2000 liter en je ziet het effect al na enkele uren na toediening. Gebruikte je altijd al fosfaat killer ? Bij zeo wordt dat afgeraden. ( maar dat wist je waarschijnlijk al )
Ben je ook van plan met de steentjes te gaan werken ?

Roy gefeliciteerd met het artikel in de HZ ziet er heel goed uit..........TOP :goed: !!

Mvg Manuel!!

Thnx voor de complimenten... Uiteraard ook complimenten aan Tanne, aangezien hij het artikel geschreven heeft :D !

Ik ga morgenavond op reis naar Cuba, dus ik ben even afwezig. Hopelijk gaat alles goed met m'n bak.. Zojuist de bak nog even ververst en nu nog een hoop water aanmaken voor de twee weken dat ik weg ben.

Gr. Roy

Ja mijn broer verzorgt de bak! Gelukkig heeft hij ook ervaring in de zeewaterhobby, dus dat moet goedkomen.

Gr. Roy

Hoi allemaal,

het is weer even geleden, dus het wordt weer eens tijd voor een updateje. Ik ben inmiddels alweer tweeënhalve week terug van Cuba (echt een aanrader).

Mijn broer heeft tussentijds de bak bijgehouden, wat goed is gegaan. Alle vissen leven nog, echter hebben de koraaltjes het wat zwaarder gehad. Doordat mijn overloop redelijk verstopt was (door de groei van Xenia), is er een kaamlaag op het water ontstaan. Hierdoor kregen de koralen te weinig licht. Dat is dan ook nog steeds aan sommige koralen te zien.

Ik ben twee weken geleden begonnen met de Zeospur, maar hier zie ik nog geen resultaten van (evenals de amino's). Nu alle vakantiedagen weer op zijn, kan ik wat constanter zijn in deze toevoegingen.

De cyano's (rode en groene) zijn weer in alle hevigheid losgebarsten, dus dit blijf ik elke waterwissel afhevelen. Ik ben een beetje huiverig voor biodigest, anti-red, etc. dus het gebruik hiervan stel ik nog even uit.

Nou zoals altijd hieronder wat foto's...

Bijlagen

• 01.JPG
    01.JPG
    180,6 KB · Weergaven: 14
  • 02.JPG
    02.JPG
    184,2 KB · Weergaven: 14
  • 03.JPG
    03.JPG
    114,4 KB · Weergaven: 6
  • 04.JPG
    04.JPG