Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Babbes Trigon 190

ik zou het zeker doen je kan ze ook dicht bij elkaar plaatsen of minimaal 1tje

kwa functie is het vooral om je water te scheiden bij stroomuitval of verstopping

als je overloop verstopt raakt pompt ie niet je hele sump leeg

gr marcel

Daar heb je wel gelijk in Marcel, ik ga proberen om er 2 schotjes in zetten. Bedankt voor tip :).

Ik vind 2 schotten in een dergelijke sump erg veel. Bedenk dat je ook de afschuimer en andere apparatuur (kalkreactor o.i.d.) uit de sump moet kunnen halen voor onderhoud of in het geval van problemen. Een schot belemmerd je dan alleen maar. Ik weet uit ervaring dat de kast onder de Trigon erg weinig ruimte biedt. Dat zal bij een 190 nog veel minder zijn. Is hier nog wel eens een probleem.
Wellicht ten overvloedde, maar bij het aanpassen van de kast, zorg ervoor dat de kast voldoende stevigheid blijft bieden zodat het het gewicht van een gevulde bak kan dragen.

Laatst bewerkt:
Ik heb net mijn JBL potfilter binnen gekregen en ziet er goed uit :o Vanmiddag ga ik maar eens beginnen met het lakken vd zijwanden en ga ik het leidingwerk halen voor mijn sumpje en overloop.

Bijlagen

• Afbeelding 018..jpg
    Afbeelding 018..jpg
    221,4 KB · Weergaven: 6
Het aquarium meubel heb ik nu aangepast (tussenschot met 7cm ingekort) zodat mijn sumpje er goed in kan staan.

Bijlagen

• Afbeelding 006..jpg
    Afbeelding 006..jpg
    234,2 KB · Weergaven: 7
  • Afbeelding 007..jpg
    Afbeelding 007..jpg
    226,5 KB · Weergaven: 8
De zijwanden zijn nu afgelakt, eindelijk :). Nu verder met het leiding werkt aansluiten, de werkzaamheden vorderen gestaag, maar we komen er wel.

Bijlagen

• Afbeelding..jpg
    Afbeelding..jpg
    230,2 KB · Weergaven: 6
Ik heb na zitten denken over de toekomstige (vis)bezetting en het volgende wil gaan houden:

1x Archaster Angulatus
4x Cyprea Moneta
1x Calcinus Elegans
1x Cryptocentyrus Cinctus
2x Amphirion Percula
1x Pseudocheilinus Hexataenia
6x Chrysiptera Parasema of 2x Chrysiptera Talboti

Over de juffertjes twijfel ik nog of het wel verstandig is deze te gaan houden, vind ze namelijk wel heel mooi :confused:

Plexiglas plaatje op maat gesneden ter ondersteuning van de bodemplaat, moet hem alleen nog ff vast kitten.

Bijlagen

• Afbeelding 009..jpg
    Afbeelding 009..jpg
    183,9 KB · Weergaven: 3
Over die vissen, die wilt gaan houden, zit daar geen doktertje bie

Is wel een funtionele vis

Groet

Ryba

Hoi Ryba, een dokterje zou ik er wel in willen hebben maar ik denk dat mijn bak er te klein voor is :(

Je kan een doktertje heel klein kopen, als ie te groot wordt, kan je deze verkopen en weer een kleine kopen.

Gr Ryba

ik heb ook een trigon 190 en bij mij zit er een gele dokter in van een 8cm hoogte en die doet het perfect (waterwaardes soms nog te arm)
maar ik heb wel een aqua medic torboflotor 1000 er op zitten

@ Ryba, ik zou dat kunnen gaan doen,bedankt voor de tip :) Maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe mijn toekomstige vis bezetting eruit gaat zien, in ieder geval niet te veel vis. Eerst maar eens (proberen) rustig op op gaan starten.

@Dries, ik probeer/wacht eerst mijn huidige schuimer af hoe ie werkt, mocht ie te weinig capaciteit hebben, dan schaf ik een andere aan. Ik zag dat je geen dagboek hebt, is 't misschien mogelijk dat je wat foto's van je bak naar mij kan mailen ???

Het was wel weer eens tijd voor een update, dus tijd voor wat foto's.

Afbeelding 131..jpgAfbeelding 132..jpgAfbeelding 130..jpg

Bijlagen

• Afbeelding 133..jpg
    Afbeelding 133..jpg
    231 KB · Weergaven: 15
knappe bak hoor
ik ga je een tijdje volgen hoor
want ik heb ook een trigon 190
maar er zitten nu discussen in en als ik uit verlof ben
zou ik ook heel graag een zeeaquarium beginnen
ben nog veel aan het opzoeken en denken over de werkwijze
maar die van u is heel knap en proper gedaan enaccord

peter

knappe bak hoor
ik ga je een tijdje volgen hoor
want ik heb ook een trigon 190
maar er zitten nu discussen in en als ik uit verlof ben
zou ik ook heel graag een zeeaquarium beginnen
ben nog veel aan het opzoeken en denken over de werkwijze
maar die van u is heel knap en proper gedaan enaccord

peter
Bedankt voor het compliment Peter.

Vandaag heb ik de laatste hand gelegd aan het elektra werk en nu is het eindelijk tijd om de bak te gaan vullen met water & steen en hem lekker te laten draaien action

Afbeelding 169..jpg
Afbeelding 170..jpg

Succes, de voorbereiding is in ieder geval goed!
Denk je dat je uitkomt met 8 stopcontacten? Vaak vervallen stopcontacten met dit soort dozen omdat bv een tijdschakelaar of adapter de ander in de weg komt te zitten.

Heb dit "probleem" ook, ik gebruik 3 tijdschakelaars en 1 temp regelaar, deze zijn zo groot dat het stopcontact eronder niet meer te gebruiken is.

Back
Bovenaan