Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Babbes Trigon 190

M'n bak begint nu lekker be-algt te raken :p
Maar de waardes (No2, KH,PH etc) zijn goed, alleen de nitraat & fosfaat waardes zijn nog te hoog. Ga het proberen met waterwissels naar beneden te krijgen en als dit niet voldoende lukt dan ga ik het proberen met NP biopellets. Maar voorals nog laat ik hem lekker door draaien.

Afbeelding 1018..jpgAfbeelding 1017..jpg

hoi Robert,

het ziet er allemaal goed uit hoor! Ik heb respect voor je geduld. Met zoveel geduld gaat het zeker en vast helemaal goed komen.
Hoe doe je de opstart? met volle bak licht of geleidelijk ophogen?

Hoi Edwin,

Bedankt voor je compliment :o

Ik moet eerlijk bekennen dat het af en toe best moelijk is om het geduld op te brengen, maar ik weet uit ervaring (m'n vorige zeebakje) als ik alles te overhaast ga doen dat het alleen maar op teleurstellingen uitloopt en verkoop van m'n bak. Dat hou ik maar in m'n achterhoofd als ik weer kriebels krijg om er al vissen/koralen in te gaan doen.

De verlichting voer ik geleidelijk per week op en ik ververs 10% per week.
Trouwens ik ga je advies mbt filterwatten opvolgen, ik heb m'n potfilter ontdaan van al het filtermateriaal en ga hem nu alleen gebruiken i.c.m. hoog actieve kool en NP Biopellets.

Ik hoop voor jou dat je weer snel de drive vindt om met je prachtbak door te gaan topjes
Het is in iedergeval voor mij een goed voorbeeld geweest om met m'n Trigon 190 bakje te gaan starten.

Groeten,
Robert

Hoi Aquasmurf,

M'n bak draait redelijk goed, alleen heb ik op het moment last van algen. Maar dit komt door een te hoog nitraat/fosfaat waarde, ben bezig om dit omlaag te krijgen.

Over m'n H&S schuimer ben ik zeer tevreden, hij doet z'n werk zeer goed (gelukkig maar ;))

Groeten,
Robert

hoi Robert

ziet er al leuk uit je trigon zijn benieuwd naar foto's als er leven in zit
om de nitraat omlaag te krijgen, wij gebruiken biopallets en naar iedere water verversing voegen we BIO REEFCLEAR van sera toe, en natuurlijk opletten met voeren heeft prima geholpen de waardes zijn nu goed

groetjes Leon en Nicole

Hoi Babbes,

Leuk om de ontwikkelingen van jouw bak te zien. Temeer omdat ik zelf aan de Trigon190 zit te denken. Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaringen met de gekozen techniek gaan worden. Ook de keuze van je levende have ga ik met veel nieuwsgierheid volgen.

Heel veel succes !

grt
Noud

Hoi Noud,

Leuk om te horen dat je ook zit te denken om met een Trigon 190 te gaan starten, ik heb er in ieder geval geen spijt van. Alleen als ik meer ruimte had gehad dan zou ik voor de Trigon 350 zijn gegaan :)

Over m'n techniek ben ik tevreden, alleen zit ik wel te denken om meer verlichting boven de bak te gaan hangen dmv ufo (4x 24 watt of 4x 36 watt), maar daar ben nog niet helemaal over uit. Ik zit nu nog in de opstartfase en wil dit rustig laten verlopen, heb nu lekker tijd om na te denken wat ik qua vissen en koralen er in ga doen.

Afgelopen zaterdag heb ik bij de Rifwachter een heremietje en een turboslakje meegenomen voor m'n algentuintje en binnenkort haal ik er nog een paar turbo'tjes en nassarius vibexen bij.

Groeten Babbes

Afbeelding 1020..jpg Afbeelding 1019..jpg

Bedankt Daniel.

De stenen zijn zeker super, hehehe :):p Ben zeer tevreden met de opbouw hoe die nu is, alleen vind ik m'n algentuintje wat minder :mad:.

M'n bak gaat de goede kant op, ben op het moment bezig om m'n nitraat op een gewenst niveau te krijgen, afgelopen zaterdag heb ik een waterwissel gedaan van 20% met gerijpt zeewater vd Rifwachter en tevens filter ik nu nog alleen over actieve kool en NP biopellets in m'n potfilter, zonder watten/sponzen.

Mijn afschuimer is een Wave Skimmer 400 P (400 liter) en ik ben er zeer tevreden over, hij doet z'n werk goed.

Afbeelding 275..jpg

Trouwens jou bak gaat er ook steeds mooier uit ziet zeg, je hebt nu al een mooie collectie koralen en paar mooie vissen in zwemmen topjes. Succes verder en we keep in touch.

Groeten Babbes

Laatst bewerkt:
gaat goed met je bak hetopjes
hier komt nu rode alg in de bak
dacht dat er eerst bruine en groene alg zou komen, kan niet wachten om over te gaan plaatsen haha
ga straks eerst de waardes controleren :)

Hoi Leon & Nicole,

Het gaat gelukkig zeker voorspoedig met m'n bak, alleen krijg ik wel steeds meer de drang (199544 ) om er al wat vis of koralen in te gaan doen. Maar ik moet toch nog ff geduld hebben ......

Ook goed om te horen dat jullie bak lekker aan de gang is met alle fijne algjes ;):p.
Ga straks ook nog even m'n waardes controleren, hopenlijk zit er wat vooruitgang in m'n nitraatwaarde.

Groetjes.

het ziet er een stuk mooier uit met de zand (had ook hetzelfde haha)
De nieuwe opbouw vind ik ook mooier en bied ook veel ruimte voor koralen :cool:

M'n nitraatwaarde begint nu goed te dalen en ik ben nu voor 95% verlost van m'n algentuintje action
ook mede door de inzet van m'n Turbo'tje en heremietje.

De bak draait lekker en langzamer hand beginnen nu overal op de stenen zich meer kalkalgen te vormen. Als alles zo blijft gaan zoals gaat, dan haal ik van het weekend m'n eerste juweeltje op. Die verblijft op 't moment nog in de bak van m'n vader, het is trouwens een Pictichromis paccagnellae(Dwergzeebaars).

false%20gramma%20&#.jpeg

klinkt goed!

mooie foto trouwens. Welke camera heb je hiervoor gebruikt?

Hoi Giannis,

Het is zeker een mooie foto, alleen heb ik hem niet zelf geschoten :rolleyes:
IK kreeg de Pictichromis niet scherp op de foto (hij is gewoon te snel), dus gebruik (leen) ik een foto van 't web :)

Laatst bewerkt:
Vanmiddag heb ik een mooi Dokter opgehaald ( nog bedankt Leo topjes) en die zwemt nu vrolijk samen met de Pictichromis paccagnellae in de bak. Hij kan zich lekker te goed doen aan alle algen in m'n bak :)

Afbeelding 1027.jpgAfbeelding 1026.jpgAfbeelding 1021.jpg
pencil.png

Back
Bovenaan