Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Hey Manuel,

zeer jammer voor je lobo. was uiteraard een zeer prachtig koraal (zoals de meeste in je bak trouwens)...

Mijn mening is dat deze onvoldoende voeding kreeg (aangezien je ook minder ging voeren, de vissen het eten afpakken en je het aquarium bewust armer hebt gemaakt.)

Ik gebruik voor mijn eigen bak LPS pellets van Fauna Marin en moet zeggen dat het erg goed voedingrespons krijg (symphyllia liet voedertentakels voor het eerst zien zelfs na 2 voedingen..). Vissen en garnalen lijken deze voer ook minder lekker te vinden. Als je wilt stuur ik klein beetje op, dan kun je het proberen;) Hopelijk blijven je vissen vanaf!

Groeten,
Ioannis

Bedankt voor jullie RE en tips :) !!

Alles wat leeft gaat dood...ik vermoed dat de oorzaak het te snel verarmen van mijn bak is geweest :o !!
Gister de Lobo in de stekkenbak geplaatst en vanmorgen stonden alle mondjes open en kwam er al wat rafellig vlees uit,al mn koralen stonden minder en vooral de LPS...blasto's dood,oxyopora's,flower en zelfs mn C,furcata wat dode kopjes :confused: !!

Gelijk de Lobo maar verwijderd omdat ik een week lang 2 maal in de nacht mn nest uit ben gegaan om gericht te voeren,hele dagen voor mn bak lag,fosfaatkiller eraf,zeoliet eraf,kool eraf,fijn voer erin,grof voer erin,water wisselen etc. etc.
Op een gegeven moment wist ik het niet meer...wel weet ik dat een lobo met een doorsede van 47cm die langzaam wegrot in de bak ook niet best is...elke dag de eiwitafschuimer schoonmaken die vol zat tot de rand en een lijkengeur niet te filmen!!

Nu geef ik de bak een week rust...komend weekend een grote waterwissel en waardes meten :) !!

Dan opzoek naar de worm....Marja zoals Bart zegt elk nadeel heeft zijn voordeel ;) !!

Hier nog een laatse foto :( !!

Bijlagen

• lobo 012.jpg
    lobo 012.jpg
    179,4 KB · Weergaven: 47
Manuel sterkte met het verlies. Erg jammer dat hij niet meer te redden viel. Zoals vele al hebben gesproken je bak heeft teveel mooie dieren om te stoppen.

Heel jammer Manuel! De mijne was maar 25 cm en ik had er een enorme kater van.

Grt

Echt kl--te manuel, dat je dit nu weer moet mee maken mecry

Van Coral-shop bestaat er carotroph reef, dit help je bak de nodige voeding te geven!
Ik heb er goede ervaringen mee bij een te kort aan organische voeding.

Ik hoop dat je er weer snel boven op komt, nog veel sterkte.
Groetjes Erik

Hoi Manuel.

Dit is wel erg jammer.

Had je hem niet kunnen delen?
Het onderste stuk was zo te zien nog niet aangetast!

Gewoon zonde het zo op de stoep te zien liggen.

Ik weet dat het een bijzonder stuk voor je was.

sterkte,
twan

wat een kut zooi manuel :mad: ben ik blij dat ik nog maar aan het oefenen ben hoorde het van de gerrit jammer maar da kom wel weer goed daar ben ik zeker van
de groete van her von sluiven

Hoi Manuel.

Dit is wel erg jammer.

Had je hem niet kunnen delen?
Het onderste stuk was zo te zien nog niet aangetast!

Gewoon zonde het zo op de stoep te zien liggen.

Ik weet dat het een bijzonder stuk voor je was.

sterkte,
twan

Bedankt voor de RE :) !!

Ben er zelf vrij nuchter onder...wel balen als je net de mooiste koralen verliest maar als je daar depressief van zou worden moet je postzegels gaan verzamelen ;) !! Heb 2x de bodem uitgescheurd gehad dus weet wat de risico's kunnen zijn met levende haven :o !!

Ik was het in 1 keer zat Twan :mad: zag heel de bak achteruit gaan,was bang voor een sneeuwbal effect...en nu zit ik met een sneeuwbal effect...vandaag 2 oxyopora's dood,1 chipastrea dood,weer kopje calustrea dood,montiplaat dood,paarse caliendrun witte stukken,en 80% van de stekkenbak dood,en de zeeappel wordt ook kleiner en staat al een dag of 4 niet uit :( !!
De cynerina's staan ook niet best...daar tegenover staan de scolly's super :confused: !!

Wat ik merkwaardig vind is dat de moeilijkere SPS niets aan te zien is,de makkelijkere koralen vallen om :confused: !!

Alle waardes die ik kan meten zijn verders goed...alleen de PH is wat hoog 8.46 wat kan duiden op ammonia vergiftiging maar deze testset heb ik niet dus blijft vermoeden :confused: !!

Heel de avond bezig geweest met dode stukken verwijderen,zeoliet steentjes in de sump en veel kool ingezet,watervat gevuld en staat op temperatuur te komen voor een hele grote waterwissel dit weekend :) !!

Volgende week komt Luc met de Engelsen...die zullen ook wel denken :confused: SHAME :o !!

Ben benieuwd wat de dag van morgen brengt :) !!

Pfff...........wat een ellende. Ik hoop dat je het geheel snel weer op de rit hebt en dat de verliezen beperkt blijven.

Grt. Mark

Very sorry to read your misfortune, wish you all the luck in returning your wonderful reef back to its glory.
We look forward to meeting you in a week.

Regards

Vince UK topjes

Vreselijk Manuel. Bewonderenswaardig hoe je zo nuchter kunt blijven bij al deze ellende.
Maar je hebt gelijk als je dit niet aan kunt moet je postzegels gaan verzamelen.
Heel veel sterkte en hopelijk hervind je het evenwicht spoedig.
groet
jw

Hoi Manuel,

Heb je sores via je dagboek nauwgezet gevolgd en ben echt geschrokken hoe snel zoiets gaat. Het verlies van de lobo is uiteraard al erg, maar dat je ondanks je harde ingreep nu toch te maken krijgt met het domino effect is zo mogelijk nog veel erger.
Blijft knap hoe nuchter je erover schrijft; bedankt daarvoor. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig voor je is om erover te schrijven maar ik weet zeker dat iedereen hier met je meeleeft en hopelijk zit er ook weer een les in voor ons allen.
We kunnen i.i.g. allemaal een voorbeeld nemen aan je doorzettingsvermogen!

Sterkte!

Ook vanuit Spakenburg, heel veel sterkte toegewenst manuel!!!

Very sorry to read your misfortune, wish you all the luck in returning your wonderful reef back to its glory.
We look forward to meeting you in a week.

Regards

Vince UK topjes

K van Twillert,Bbezouw,Mark,Vince en Jan-Willem bedankt voor de bemoedigende woorden :o !!

De fout die ik gemaakt heb is het mindere voeren...een Lobo van 10cm zet zijn 25 tentakeltjes uit vangt wat fijnvoer en wat mysis en dat is oke :) !! Bij een dier van bijna een halve meter doorsnede wordt dit toch een ander verhaal...de vorige eigenaar zoals Hennie Harbeek zei voerde hem elke dag Noordzeekrabben als alle lichten uit waren :eek: !!

Mijn inziens had ik de bak best armer kunnen trekken maar had mn LPS goed moeten bijvoeren....het dier was verzwakt en geen houden meer aan :( !!

Nadat ik hem in de stekkebak had gezet heb ik de opvoer minimaal gezet door de kogelkraan te knijpen...andere dag 80% van de stekken dood,mn grote bak heeft dit rottingsproces opgevangen door het grotere watervolume :) !!

De bak lijkt nu te stabeliseren...vandaag 1 tak chipastrea dood en een stukje van de groene humilis!!

Zeeappel staat ook weer uit maar wel wat gekrompen!! In elk geval...weer wat wijzer geworden :o !!

Elk nadeel heeft zijn voordeel....weer plaats genoeg ;) !!

Manuel,

Ik hoop dat je bak weer snel mag herstellen, maar je bent een echte doorzetter met een groot zeewater hart dus dat gaat helemaal goed komen.

Manuel,

Ik hoop dat je bak weer snel mag herstellen, maar je bent een echte doorzetter met een groot zeewater hart dus dat gaat helemaal goed komen.

Alles komt goed Jan :o !!

Vince,

Thanks for your reaction topjes !! We are looking forward to see you the 5th february!! We're gonne make it a nice weekend :) !!

See you soon :) !!

pff gelukkig gaat het weer de goede kant uit, en zul je de ''fout'' van het mindere voeren niet nog eens maken.

Je ziet me binnenkort wel weer.;)

Back
Bovenaan