Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Jammer genoeg moet ik een tak van mijn prachtige formosa knippen. Het betreft een heel licht groene soort met blauwachtige schijn, witte groeipunten die ook iets paarsachtig hebben. Ik heb het nog nooit ergens anders tegengekomen.

Maar zoals op de foto hieronder te zien is raakt hij nog net mijn gele acro niet dus moet de tak eraf, lengte is iets van een 5 a 10 cm, naargelang hoe goed ik er bij kan om het af te knippen.

Mensen die interesse hebben sturen maar een PB, ik zet het nog op het verkoop topic omdat ik lezers van mijn dagboek wat voorrang wil geven.

Filip

Bijlagen

• IMG_6254.JPG
    IMG_6254.JPG
    68,7 KB · Weergaven: 13
tja voor mij nog te vroeg hé Grrrrr.

Was anders wel een prachtstek geweest.

Filip,

Nog eens dikke merci voor al je hulp.

...

Vini

Geen probleem Vinnie, blij eindelijk eens een liefhebber hier wat dichter in de buurt te hebben! Jammer dat er wat weinig reacties in je dagboek komen, maar geloof mij ze komen wel. Je bent goed bezig!

Voor de mensen die ooit willen opbouwen met PUR schuim, gisteren nog een wijze les geleerd, als je dit gebruikt, doe het dan met mate!!! Wij gisteren alles goed volgespoten zodat alles zeker zou plakken. Achteraf alles mooi weggesneden en afgebrand. Toen we de constructie in het aquarium plaatste kwam ze boven drijven :p:biggrin:.

Zoals gewoonlijk eerst een half uur gevloekt zonder 2 keer het zelfde woord te gebruiken, maar bon, na een tijdje hadden we het ding toch op de bodem staan :rolleyes:

De echinata is van kleur aan het veranderen, met het licht uit ziet hij er licht roze uit, met het licht uit lichtblauw :eek:

Ik zal proberen er wat foto's van te trekken vanavond.

Filip

Dat heb ik recent ook ondervonden.
Ik heb even in vincent zijn dagboek gekeken, jullie hebben dat goed gedaan!
Amai grootse plannen in het vooruitzicht!

Yves

Net terug van een tripje duitsland. Een ATK 17.000 liter op de kop getikt. Ook zijn we nog bij Heinz Rey binnen gemogen (hadden op voorhand gebeld) en nog een mooie acro op de kop getikt.

Ook een vergelijk van de echnita, in het begin spierwit, nu blauw-roze. Ik krijg hem alleen niet echt mooi meer op de foto, mabon :)

Bijlagen

• IMG_6300.jpg
    IMG_6300.jpg
    85 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6301.jpg
    IMG_6301.jpg
    75,4 KB · Weergaven: 13
  • IMG_5625.JPG
    IMG_5625.JPG
    171,7 KB · Weergaven: 24
  • IMG_6307.jpg
    IMG_6307.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 32
Na 9 dagen ballingzouten te hebben toegediend voor het magnesium staat deze nu terug mooi op 1440. Vanaf nu zal ik iedere week een meting doen en bijsturen waar nodig.

Net terug van een tripje duitsland. Een ATK 17.000 liter op de kop getikt. Ook zijn we nog bij Heinz Rey binnen gemogen (hadden op voorhand gebeld) en nog een mooie acro op de kop getikt.

Ook een vergelijk van de echnita, in het begin spierwit, nu blauw-roze. Ik krijg hem alleen niet echt mooi meer op de foto, mabon :)

Ik blijf het één van de mooiste bakken vinden.
De tijd dat je niet tvreden was met je kleuren ligt nu toch ver achter je.

Na 9 dagen ballingzouten te hebben toegediend voor het magnesium staat deze nu terug mooi op 1440. Vanaf nu zal ik iedere week een meting doen en bijsturen waar nodig.
Waarom zo hoog Filip?:)op een gegeven moment slaat het gewoon neer en ga je het weer verhogen naar deze waarden die niet nodig zijn.
Bij ieder zoutgehalte horen de juiste mg waarden bv
32% mg 1198
34% mg 1270
36% mg 1347
Alles wat je hoger toegeeft heeft eigenlik geen nut.

Goed dat de echinata uiteindelijk nog mooier aan het kleuren is:)

Klopt Luc,
Maar dan moet de Calcium ook mee kloppen in de verhouding van mg en kalium zou ook in verhouding moeten volgen.
32% mg 1198 -Ca 384- Kalium 373
34% mg 1270 -Ca 408- Kalium 396
36% mg 1347 -Ca 432- Kalium 420 max.
;)
Gr. Erik

Hey Erik, kan je mij misschien een link naar een goed artikel over kalium aan de hand doen? Ik weet eigenlijk niet goed wat dit doet?

Je toonde mij onlangs een boek waar onder andere een curve instond over wat niet verversen doet. Kan ik die titel ook eventjes meekrijgen?

Alvast bedankt,

Filip Wilms

Klopt Luc,
Maar dan moet de Calcium ook mee kloppen in de verhouding van mg en kalium zou ook in verhouding moeten volgen.
32% mg 1198 -Ca 384- Kalium 373
34% mg 1270 -Ca 408- Kalium 396
36% mg 1347 -Ca 432- Kalium 420 max.
;)
Gr. Erik

Ca x 3 = mg.
Zo dacht ik dat het moest bij normaal zoutgehalte om in balans te zijn.

Bedankt Gerrit, ik volg je dagboek al sinds het begin en het ziet er prachtig uit. Als ik nog eens een dagje aquariumbezoeken inplan wil ik jouw bak zeker ook gezien hebben.

Filip

Het aardbeikoraal dat ik een paar maand geleden ten dode had opgeschreven staat sinds een goeie maand terug open. vooral rond voedertijd :). Onder een fototje.

Ik probeer wat complete foto's van het aquarium trekken, maar het lukt niet goed, ik moet nog veel oefenen.

Nitraat is 0.2 fosfaat 0.008

Bijlagen

• IMG_6319.jpg
    IMG_6319.jpg
    131,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG_6359.jpg
    IMG_6359.jpg
    187,6 KB · Weergaven: 87
Het aardbeikoraal dat ik een paar maand geleden ten dode had opgeschreven staat sinds een goeie maand terug open. vooral rond voedertijd :). Onder een fototje.

Ik probeer wat complete foto's van het aquarium trekken, maar het lukt niet goed, ik moet nog veel oefenen.

Nitraat is 0.2 fosfaat 0.008

Filip, is er geen nul teveel bij je fosfaat? 0.08 ipv 0.008? Met welke test meet je?
Aan wat schrijf je het herstel van het aarbeikoraal toe? Voer je meer gericht?

Hey Dominique,

Inderdaad een nul te veel! 0.08 dus, gemeten met MERCK test.

Het herstel van het aardbeikoraal wijt ik aan het terug aanwezig zijn van PO4 in het systeem. Dit heeft lange tijd op 0 gestaan op de Merck test. Ik gebruikte toen geen fosfaat verwijderaar maar voerde heel heel miniem. Ik ben toen begonnen met het voer niet te spoelen en heb na 3 dagen fosfaat verwijderaar op ijzerbasis in het aquarium gedaan.

Van zodra het fosfaat op 0.08 stond ben ik terug begonnen met het uitspoelen van het eten. Ook zijn er nu 9 anthiassen bijgekomen die voor een wat voedingsrijkere bak zorgen (lees net niet nul nitraat, net niet nul fosfaat). Door het inbrengen van de anthiassen wordt er ook iedere dag iets of wat stofvoer gegeven, het geen de tabustrea alleen maar ten goede komt.

Filip

Back
Bovenaan