Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Zwijg me over vissen vangen hé.

Ik heb ooit voor iemand zijn vlinders uit te vangen nachten opgezeten ;)

Hé Filip

Grts

Vini

En wat foto's... De hyacinthus wordt blijkbaar aangevreten door de inwonende krabbetjes... De witborst vertoont nog altijd de stipvlekjes van toen hij werd ingezet. Ik geef hem goed te eten.

Nitraat is bij de laatste meting tussen de 2.5 en 5. De bak begint wat op kleur te komen.

Bijlagen

• IMG_3972.JPG
    IMG_3972.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 7
  • IMG_3973.JPG
    IMG_3973.JPG
    108,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_3975.JPG
    IMG_3975.JPG
    122,8 KB · Weergaven: 10
  • IMG_3977.JPG
    IMG_3977.JPG
    112,5 KB · Weergaven: 6
  • IMG_3981.JPG
    IMG_3981.JPG
    93,3 KB · Weergaven: 13
...

Bijlagen

• IMG_3985.JPG
    IMG_3985.JPG
    115,6 KB · Weergaven: 8
  • IMG_3987.JPG
    IMG_3987.JPG
    143,4 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4002.JPG
    IMG_4002.JPG
    84,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_4012.JPG
    IMG_4012.JPG
    101,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_4015.JPG
    IMG_4015.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 11
En twee totaaltjes... ik zou willen dat ik beter was hierin, maar het geeft tenminste een beeld van de bak.

Bijlagen

• IMG_4038.JPG
    IMG_4038.JPG
    108,3 KB · Weergaven: 63
  • IMG_4043.JPG
    IMG_4043.JPG
    107,6 KB · Weergaven: 56
De felle schomeling in waardes die ik heb veroorzaakt met de grote wissel laat toch zijn gezicht zien. 2 koralen vertonen plots een grote witte vlek, ik hoop dat ze erdoor komen.

Ondertussen ben ik een week thuis omdat mijn vrouw symptomen van de mexicaanse griep vertoont :).

Hey Filip

Vraagje?? Heeft dat oranje montipora stekje het overleefd?

Groetjes

Vini

....

Bijlagen

• IMG_5056.JPG
    IMG_5056.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG_5061.JPG
    IMG_5061.JPG
    74,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG_5093.JPG
    IMG_5093.JPG
    95 KB · Weergaven: 19
  • IMG_5094.JPG
    IMG_5094.JPG
    100,5 KB · Weergaven: 13
We doen ons best hé Luc :) Vandaag voor de eerste keer bibberend water ververst, nog altijd wat stipjes op de zijvinnen, maar niks dat zich lijkt te vermeerderen. Wel draait er een UV lamp mee op het systeem. Ook heb ik 2 pompen van 12.000 liter gekocht die kunnen pulseren. Het closed loop systeem was toch niet toerijkend achteraf bekeken. Vooral aan de zijkanten heb ik veel dode vlakken.

Mijn koeler heeft blijkbaar de geest gegeven. Vandaag begon ie ineens temperaturen te tonen tussen de 22 en de 26 graden, spring ie af en aan, enfin niet goed dus. Bij het inhangen van een termometer gaf deze een waarde van 28.5 aan. Prachtig dus.

De koeler is een achtal maanden oud, de winkelier is op vakantie.

Bon, ik ben dus een hele avond aan het futselen geweest, ben eventjes moeten ophouden want de madam heeft de voiture half perte total gereden, maar bon. Ik denk, hoop, wens, dat hij terug gaat.

Bon, ik ben dus een hele avond aan het futselen geweest, ben eventjes moeten ophouden want de madam heeft de voiture half perte total gereden, maar bon. Ik denk, hoop, wens, dat hij terug gaat.
bedoel de je de voiture of de koeler Filip:pze zijn toch lief he die madammen,groetjes aan Eva:)zij heeft toch niets

bedoel de je de voiture of de koeler Filip:pze zijn toch lief he die madammen,groetjes aan Eva:)zij heeft toch niets

Hey luc, goed verschoten... Net zoals de voiture ;). Ochja, is nooit expres zoiets.

Koeler schijnt te werken... Ik hoop het, woensdag de hittegolf, ik heb echt geen zin om gekookte vis te hebben. :p

Aankoop 2 voor het grotere aquarium is gedaan, de vroegere BBK 300 extern met bijhorende pomp van Vava heb ik gekocht van Chris.

De mega-DaSTaCo heb ik ook al besteld en betaald bij Aïssa.

De BBK 250 intern hou ik normaal ook, op een grote bak draai ik liever een paar dingen parallel, als ik lees wat hans voor had met zijn schuimer een dag te verliezen...

2 dingen al van de lijst dus, volgende aankoop zal ofwel de stroming zijn, ofwel de opvoer :).

Heel rustig, maar heel doordacht kom ik er wel :).

Het nitraat staat nog altijd mooi op 5, de vissen doen het goed, ook de witborst. Maar de afgelopen twee dagen heb ik al drie koralen die volledig wit zien aan hun voet, ik weet hier absoluut geen oorzaak voor. Misschien ben ik toch niet gemaakt voor deze hobby, zelf met het lezen van alle boeken, van alle fora en het luisteren naar een gekende winkelier en het niet kijken naar geld schijnt het toch niet te lukken. Ochja.

Filip,

wat is het fosfaatgehalte?
Langzaam uitbleken is vaak een tekort aan fosfaat....

Back
Bovenaan