Gisteren eind van de middag werden bij de LFS de twee bestelde semilarvatussen geleverd. Direct opgehaald (nog in de zak van de Jong) en de adviezen uit boek 2 van
@Tanne gevolgd: na overwennen aan mijn aquariumwater, 5 minuten in een zoetwaterbad geplaatst, en in een wenbakje gezet. Wat een schitterend koppel (ze hebben bij de Jong al een weekje samen apart gezeten). Ik heb ze tot nu toe clams on the half shell gegeven met daarin wat vitalis pellets gemengd, De kleinste at direct als een bootwerker, maar de grootste heb ik nog niet aan het eten gekregen. Wel interesse tonen en er opaf zwemmen, maar nog niets nemen.
De vraag is even hoe verder? Het wenbakje is zeker voor de grootste vis aan de kleine kant. Mijn plan was om ze in ieder geval tot zondag erin te laten, ze op die dag weer een zoetwaterbad te geven en dan los te laten. Het lijkt me wel goed ze beide aan het eten hebben voor ze los gaan. Mocht de grootste nog niet eten, wat is dan wijsheid (loslaten en zelf zijn kostje laten zoeken - lobo's en zoa's :S - , of nog wachten totdat deze eet)?
Ik zal straks eens even kijken of ik ergens oesters kan krijgen.
ps. er draait ook een steriel quaraintaine systeempje op de achtergrond, maar daar maak ik liever geen gebruik van.