Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Hi glenn,

Ik heb totaal 5 buizen van 54 Watt T5 boven mijn bak dus totaal 270 Watt.

Als ik daar de leds bij op tel dan zit ik op 310 Watt op334 liter.

Groet
Adri

Voorzover ik weet had je de leds teruggedraaid vanwege de acro voetjes doe bleken .. zo kom je van de eene in de ander "geval". Het blijft zoeken...

Hoeveel T5 buizen heb je weer total op de diepte ?

greetings, GlennF

Hi Erik, dennis,

Op de lamp voldoen ze goed maar op flitsers niet, deze zijn te krachtig en geven dan gewoon wit licht.

Groet
Adri

Hoe is het gegaan met de camera filters?? Ben zeer benieuwd.

Hi Glenn,

Ik heb ook dat vermoeden maar dan vind ik het wel vreemd dat de Ati buizen nog geen 6 maanden mee gaan,
Dit zou toch niet mogen dat deze buizen zo snel achteruit gaan bij maar 9 uur per dag.

Of is het een samenspel omdat ik de leds gedurende de dag heb terug geschroeft naar maar 5%.

De leds doen nu ook weer mee, nog niet volledig maar heb ze wel weer aan gezet.

Groet
Adri

De lampen lopen geleidelijk terug qua opbrengst... dus blijkbaar in jou situatie kom je onder een drempelwaarde qua opbrengts en het werkelijk licht dat de koralen bereikt is afhankelijk van je reflectie, opbouw en aantal gebruikte lampen.

Je kent mijn bak en je weet dat ik maar 0,6 watt op de liter hebt... maar als je in bak kijkt is het hel verlicht..... opbouw en refectie is de sleutel.
Ik zie het met een oogopslag...

greetings, GlennF

ww17052015.png

Bijzonderheden:
Met zulke waardes mag je niet klagen toch, moet nu zelfs fosfaat en nitraat toevoegen.

Heb gisteren wel een aantal koralen verwijderd en de goede stukken er af geknipt en opnieuw op een steentje gelijmt.
De Hydnopora en Fluor groene Seriatope Caliendrum hadden flink wat weefsel verloren en dat was een lelijk gezicht.
Ze zijn nu niet echt groot meer maar dat groeit wel weer bij, hoop ik :)

groet
Adri

Weer een paar mooie stukken meegenomen bij Seaflower.

21515-1.jpg
21515-2.jpg

21515-3.jpg
21515-4.jpg

De groene Acropora Formosa had ik verleden week zaterdag al bij ze gehaald, hij staat nog steeds :) :) :). Zal het dan eindelijk gaan lukken.

groet
Adri

Weer een paar mooie stukken meegenomen bij Seaflower.

21515-1.jpg
21515-2.jpg

21515-3.jpg
21515-4.jpg

De groene Acropora Formosa had ik verleden week zaterdag al bij ze gehaald, hij staat nog steeds :) :) :). Zal het dan eindelijk gaan lukken.

groet
Adri

Mooie haliclona... ben benieuws hoe het 't bij jou gaat doet.

greetings, GlennF

Leuk, ik word Peetvader, me Kaudernies hebben eitjes, de man heeft zijn bek vol.

Nu kijken hoe we dit broedsel in leven gaan houden.

Groet
Adri

Geinig..ik wil er dan ook een paar...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hey dat is mooi Adri als het blijft leven wil ik er wel twee overnemen haha gr jaap

Staat genoteerd, Jaap!

Geinig..ik wil er dan ook een paar...

Geen probleem, Ton.

Ik hoop dat ik ze in leven kan houden, ga zo even een imitatie egel maken.

groet
Adri

😊😊

Jullie zullen geduld moeten hebben tot de volgende keer dat mijn kaudernies eitjes hebben.

Ik was te laat en vond de volgende precies één mini kauderni in mijn sump, de rest is verdwenen / opgegeten.

groet
Adri

ww25052015.png

Kijk ik vannacht in de bak zie ik ineens mijn acropora's vol open staan, deze poliepexpansie heb ik al tijden niet meer gezien.
Nu nog bewerkstelligen dat dit ook gedurende de licht aan periode gaat gebeuren.Tips zijn altijd welkom.

27515-4.jpg
27515-5.jpg

27515-6.jpg

Deze is er over gebleven van het eerste legsel van de kauderni's.

27515-1.jpg

En dit omdat het gewoon mooi is.

27515-2.jpg
27515-3.jpg

groet
Adri

Laatst bewerkt:
mooi hoor Adri.
Je zult zien als de groei aantrekt dat de poliepexpansie op de groeipunten nog veel extremer is snachts. Dit ziet er zeker goed uit [emoji106] [emoji106]
edit: zoals dat groeipunt op foto 1 ;)

Mooie fotos adri de buttons gaan hard gr jaap

Hi Jaap.

Tja, hoe kan dat ook anders, ze komen uit een goed nest :)

mooi hoor Adri.
Je zult zien als de groei aantrekt dat de poliepexpansie op de groeipunten nog veel extremer is snachts. Dit ziet er zeker goed uit [emoji106] [emoji106]
edit: zoals dat groeipunt op foto 1 ;)

Hi Dennis,

dat klopt, is op de foto nog niet echt te zien maar stond vannacht echt een dikke pluim op de groeitop.

Ik ben allang blij dat de acro's eindelijk hun poliepen weer gaan laten zien. En de groene Formosa heb ik al meerder stekken van gehad
die iedere keer weer verbleekte en weefsel verloor. Het ziet er naar uit dat deze het naar zijn zin heeft.

groet
Adri

Alles is weer echt op de rit en de groei is terug. Toen ik terug kwam van vakantie, nu vier weken geleden, was de groene montiplaat nog ruim 3.5 centimeter van de voorruit
verwijderd. Nu is dit nog krap 1 cm en kan ik nog net met de flipper er langs om de ruit schoon te maken. Voor de rest staat alles er weer super bij.

ww30052015.png

Maar toch is er ook iets vervelend te vertellen want niet alles is super gegaan de afgelopen twee weken. Ik had een fles Nyos Goldpods gekocht.
Zoals op de fles staat kan je dit gewoon direct met een pipet op de koralen spuiten, ik ben blij dat ik dit niet bij alle LPS heb gedaan anders had ik waarschijnlijk
nog veel meer stukken kwijt geraakt. Ik heb twee fungia's, een cynarina en mijn Scolymia Bleeding Apple hier mee gevoerd. De Cynarina spuugde
de goldpods na 2 minuten gelijk weer uit, volgende dag de mond wijd open. De Scolymia stond de volgende dag helemaal ingetrokken en ook met zijn mond wijd open, de fungia's
hadden het weefsel terug getrokken en op de plaats waar de goldpods hadden gezeten waren ze spierwit geworden. De Cynarina en Scolymia hebben het niet gered,
na een paar dagen waren ze van binnen uit opgelost en lag de huid/vel los over het skelet. De fungia zijn nog niet dood maar hebben het zeer moeilijk.
Ik had de Goldpods bij Seaflower gekocht en zij hebben meer gedaan dan dat zij eigenlijk hadden hoeven te doen.I
k heb twee nieuwe Australische fungia's en een blauwe spons met zeer hoge korting hiervoor terug gekregen, je kan bijna zeggen dat ik ze
gewoon heb gekregen van Seaflower. Dennis en Erik, wederom super staaltje service!!!

Ik ben nog met Nyos in conclaaf want het schijnt dat de Goldpods heel heel heel erg zout zijn en als je dit te direct op de koralen voert je in feite het weefsel verbrand omdat
het zo zout is. Ik ben van mening dat dit dan gewoon op de fles hoort te staan.
Ik moet de fles terug sturen naar Nyos en ben benieuwd wat zij hier nog aan gaan doen als verwacht ik hier weinig van.

IMG_0998.JPG
IMG_0999.JPG

IMG_1001.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_1003.JPG
IMG_1004.JPG

groet
Adri

Back
Bovenaan