Alles is weer echt op de rit en de groei is terug. Toen ik terug kwam van vakantie, nu vier weken geleden, was de groene montiplaat nog ruim 3.5 centimeter van de voorruit
verwijderd. Nu is dit nog krap 1 cm en kan ik nog net met de flipper er langs om de ruit schoon te maken. Voor de rest staat alles er weer super bij.
Maar toch is er ook iets vervelend te vertellen want niet alles is super gegaan de afgelopen twee weken. Ik had een fles Nyos Goldpods gekocht.
Zoals op de fles staat kan je dit gewoon direct met een pipet op de koralen spuiten, ik ben blij dat ik dit niet bij alle LPS heb gedaan anders had ik waarschijnlijk
nog veel meer stukken kwijt geraakt. Ik heb twee fungia's, een cynarina en mijn Scolymia Bleeding Apple hier mee gevoerd. De Cynarina spuugde
de goldpods na 2 minuten gelijk weer uit, volgende dag de mond wijd open. De Scolymia stond de volgende dag helemaal ingetrokken en ook met zijn mond wijd open, de fungia's
hadden het weefsel terug getrokken en op de plaats waar de goldpods hadden gezeten waren ze spierwit geworden. De Cynarina en Scolymia hebben het niet gered,
na een paar dagen waren ze van binnen uit opgelost en lag de huid/vel los over het skelet. De fungia zijn nog niet dood maar hebben het zeer moeilijk.
Ik had de Goldpods bij Seaflower gekocht en zij hebben meer gedaan dan dat zij eigenlijk hadden hoeven te doen.I
k heb twee nieuwe Australische fungia's en een blauwe spons met zeer hoge korting hiervoor terug gekregen, je kan bijna zeggen dat ik ze
gewoon heb gekregen van Seaflower. Dennis en Erik, wederom super staaltje service!!!
Ik ben nog met Nyos in conclaaf want het schijnt dat de Goldpods heel heel heel erg zout zijn en als je dit te direct op de koralen voert je in feite het weefsel verbrand omdat
het zo zout is. Ik ben van mening dat dit dan gewoon op de fles hoort te staan.
Ik moet de fles terug sturen naar Nyos en ben benieuwd wat zij hier nog aan gaan doen als verwacht ik hier weinig van.
groet
Adri