Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Maar toch is er ook iets vervelend te vertellen want niet alles is super gegaan de afgelopen twee weken. Ik had een fles Nyos Goldpods gekocht.
Zoals op de fles staat kan je dit gewoon direct met een pipet op de koralen spuiten, ik ben blij dat ik dit niet bij alle LPS heb gedaan anders had ik waarschijnlijk
nog veel meer stukken kwijt geraakt. Ik heb twee fungia's, een cynarina en mijn Scolymia Bleeding Apple hier mee gevoerd. De Cynarina spuugde
de goldpods na 2 minuten gelijk weer uit, volgende dag de mond wijd open. De Scolymia stond de volgende dag helemaal ingetrokken en ook met zijn mond wijd open, de fungia's
hadden het weefsel terug getrokken en op de plaats waar de goldpods hadden gezeten waren ze spierwit geworden. De Cynarina en Scolymia hebben het niet gered,
na een paar dagen waren ze van binnen uit opgelost en lag de huid/vel los over het skelet. De fungia zijn nog niet dood maar hebben het zeer moeilijk.

Zo dat is balen, en dan denk je je koraaltjes eens wat te verwennen... Heb je dit spul in de koraal mond "geinjecteerd" of losjes over de koralen gedoseerd?
(Het effect zo eens bekijkend, zou het wel eens het perfecte middel tegen glasanemoon kunnen zijn.)

Jeetje, Adri! Daar schrik ik van....wat een effect heeft dat op je koralen! Ik zelf heb de Nyos Artemis in gebruik. Tot op heden daar geen problemen mee gehad, maar ik heb dat ook nog niet rechtstreeks gevoerd aan de koralen.

Goed om te lezen dat seaflower zo'n goede service biedt! Hopelijk komt Nyos met een goede oplossing!

Hi John,

ja dat is flink balen, zeker omdat ik die Scolymia en Cynarina erg goedkoop had kunnen kopen, ik heb hier 100,- voor betaald en als ik nu zie wat men voor soortgelijke Scolymia's rekenen, baal ik dubbel.
De Cynarina daar had ik 35 euro voor betaald, ik zie ze nu voor rond de 60 euro gaan.

De Scoly en de Cynarina stonden vol met de poliepen open dus heb het er regelrecht in gespoten, de fungia heb ik het er over heen gespoten van nog geen centimeter afstand.

De fungia heb ik nog wel hoop op, overdag zien ze er nog niet uit maar in de nacht blazen ze zich weer op dus dit komt waarschijnlijk wel goed.

groet
Adri

Zo dat is balen, en dan denk je je koraaltjes eens wat te verwennen... Heb je dit spul in de koraal mond "geinjecteerd" of losjes over de koralen gedoseerd?
(Het effect zo eens bekijkend, zou het wel eens het perfecte middel tegen glasanemoon kunnen zijn.)

Hi Bas, geloof me ik ben er ook van geschrokken, het huilen stond me nader dan het lachen. Die Scoly en Cyna waren behoorlijk blikvangers in mijn bak en stonden elke dag volledig opgeblazen
en in de nacht volledig in de poliepen.

Ik vind Seaflower echt super, en dit is niet om te slijmen maar zijn gewoon goede gasten.

groet
Adri

Jeetje, Adri! Daar schrik ik van....wat een effect heeft dat op je koralen! Ik zelf heb de Nyos Artemis in gebruik. Tot op heden daar geen problemen mee gehad, maar ik heb dat ook nog niet rechtstreeks gevoerd aan de koralen.

Goed om te lezen dat seaflower zo'n goede service biedt! Hopelijk komt Nyos met een goede oplossing!

Hi Bas, geloof me ik ben er ook van geschrokken, het huilen stond me nader dan het lachen. Die Scoly en Cyna waren behoorlijk blikvangers in mijn bak en stonden elke dag volledig opgeblazen
en in de nacht volledig in de poliepen.

Ik vind Seaflower echt super, en dit is niet om te slijmen maar zijn gewoon goede gasten.

groet
Adri

Naast blikvangers zijn het ook nog eens behoorlijk prijzige stukken. Ik leef met je mee! Bedankt voor de waarschuwing in ieder geval!

Alles is weer echt op de rit en de groei is terug. Toen ik terug kwam van vakantie, nu vier weken geleden, was de groene montiplaat nog ruim 3.5 centimeter van de voorruit
verwijderd. Nu is dit nog krap 1 cm en kan ik nog net met de flipper er langs om de ruit schoon te maken. Voor de rest staat alles er weer super bij.

groet
Adri

Goed om te lezen Adri topjes

Ook al druist het tegen principes in van sommige medeaquarianen of gevolgde methode, mijn tip; blijf of probeer toch die kleine periodieke wissels erin te houden met goed zeezout (TM). Dat zal je bak goed blijven doen!!

Goed om te lezen Adri topjes

Ook al druist het tegen principes in van sommige medeaquarianen of gevolgde methode, mijn tip; blijf of probeer toch die kleine periodieke wissels erin te houden met goed zeezout (TM). Dat zal je bak goed blijven doen!!

Dank je, Frank. Misschien heb je wel gelijk, de tijd zal het ons leren :)
Op dit moment denk ik echter dat de verlichting en het uitzetten van de witte leds de oorzaak is geweest.
Ik heb de leds geminderd en alleen als zonsop- en ondergang om te bekijken of de leds de oorzaak was dat sommige acro's niet willen. Hierdoor heb ik waarschijnlijk de ondergrens bereikt waarbij de koralen zich lekker voelde. Een ander gevolg hiervan was dat mijn nitraat ging oplopen terwijl ik altijd erg stabiel was op 2.5. Nu heb ik alweer een tijdje nieuwe buizen en heb ik ook de leds weer aan gedurende de dag. Nu ben ik alleen nog de lichtperiode aan het verlengen, ik zit op krap 9 uur, dit gaat naar 10 uur.

Hey Adri dat is zwaar kl maar toch een warme douce voor saeflower gr jaap

Hi jaap, zeker een meer dan warme douche voor de jongens.

Groet,

Adri

Hi Glenn,

Ja precies, ik hou ook van een goede biefstuk/ossehaas op zijn tijd, ik dacht laat ik de koralen ook eens iets extra gunnen.
Ik geef normaal ook altijd diepvries, had ik moeten blijven doen.
Never change a winning team zeggen ze toch.

Groet
Adri

Wel heftig dat je iets goeds probeert te doen en je koraal probeer te vertoetelen en dit krijgt..

Ik voer mijn koralen niet bij en als ik dat verkiest b.v. NPS, dan is het gewoon met diepvries mysis.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

Ja precies, ik hou ook van een goede biefstuk/ossehaas op zijn tijd, ik dacht laat ik de koralen ook eens iets extra gunnen.
Ik geef normaal ook altijd diepvries, had ik moeten blijven doen.
Never change a winning team zeggen ze toch.

Groet
Adri

Het verschil is dat wij hersens hebben en een beleving van genot kunnen ervaren.. de koralen hebben geen hersens en reageren onverschillig en hun mechanisme berust op (over)leven om het even hoe.

Never change a winning team.
Zelfs als het gras bij de buurvrouw groener lijkt en je die graag zou willen maaien is dat geen goed idee;). Dat straft zich altijd af.

greetings, GlennF

Ik kan natuurlijk wel zeggen dat het goed gaat met mijn bak maar denk dat deze foto's meer zeggen!!!

Foto's deel 1

010615-16.jpg
010615-1.jpg

010615-2.jpg
010615-3.jpg

010615-4.jpg
010615-5.jpg

010615-6.jpg
010615-7.jpg

Foto's deel 2

010615-8.jpg
010615-9.jpg

010615-10.jpg
010615-11.jpg

010615-12.jpg
010615-13.jpg

010615-14.jpg
010615-15.jpg

Foto's deel 3

010615-17.jpg
010615-18.jpg

010615-19.jpg
010615-20.jpg

Voor mijn vakantie had ik deze een beetje verwaarloosd, na de vakantie zag het er niet best uit, weefsel helemaal terug getrokken en
was met geen mogelijkheid meer te verleiden om zijn poliepen te laten zien. Vervolgens drie dagen lang in de avond uit de bak gehaald
en in een apart bakje gezet om vervolgens met een pincet handmatig en heel voorzichtig een hele mysis in de mond te steken.
Na 3 dagen kwam er weer langzaam leven in de brouwerij en kwam er weer een kleine poliepexpansie. Vervolgens om de dag gevoerd
met een voerklok over het koraal, gewoon in de bak.

Nu staat het er weer zo bij en komen de poliepen elke avond weer automatisch open.

020615-1.jpg

groet
Adri

Back
Bovenaan