Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

Hi Glenn,

De Malediven nog wel, okee je begint gelijk bij het ultieme. :)

Mag ik je aanraden om dan ook eerst nog je Padi Advanced Openwater te halen.

Het kan daar behoorlijk stromen.

groet
Adri

Maak niet uit adri..
Het heeft zo z'n voordelen in een duikvereniging te zitten..

1ding staat vast. Ik ga met mijn zoon en dochter duiken in de malediven.:)

greetings, GlennF

bedankt voor de tip
Dat doe ik liever op een tropische locatie..
ik vond het duiken hier in de galderse meren niet zo super spannend (weinig te zien)
Wel leuk om het te leren, maar het zwemmen zonder zicht vond ik niet echt inspirerend

Hi Glenn,

groet
Adri

Hi Glenn,

groet
Adri

Ik denk dat je een goed punt hebt Adri. Volgens mij doet iemand zichzelf behoorlijk te kort door een dergelijk kostbare trip te maken met alleen kaal brevet en een handvol oefenduikjes als ervaring. Naar mate je beter geoefend bent eist "het onderwater in leven blijven" een steeds kleiner deel je aandacht op waardoor meer tijd hebt om om je heen te kijken. Na 50 duiken merk je dat je bv qua trimmen nog steeds beter wordt.

@ Glenn: Een uur onder water in een zoetwaterplas met vaak als enige levensvorm een verdwaalde Voorn, trekt mij ook wat minder.;)
Overweeg eens een paar duiken in de Grevelingen of Oosterschelde. Goede oefening en het barst daar wel van van het leven. Als je de locatie goed kiest is ook de Oosterschelde goed te doen.
Ter inspiratie een paar foto's die ik heb gemaakt in de Oosterschelde, locatie Bergsediepsluis. Sephia's te zien vanaf mei en de daarop volgende maanden.

Bijlagen

• P6028577 (640x480).jpg
    P6028577 (640x480).jpg
    147,7 KB · Weergaven: 28
  • P6089075 (640x480).jpg
    P6089075 (640x480).jpg
    287,6 KB · Weergaven: 29
  • P6309671 (480x640).jpg
    P6309671 (480x640).jpg
    37,6 KB · Weergaven: 30
  • P6089017 (640x480).jpg
    P6089017 (640x480).jpg
    268,6 KB · Weergaven: 30
  • P6048866 (640x480).jpg
    P6048866 (640x480).jpg
    278,5 KB · Weergaven: 29
Maak niet uit adri..
Het heeft zo z'n voordelen in een duikvereniging te zitten..

1ding staat vast. Ik ga met mijn zoon en dochter duiken in de malediven.:)

greetings, GlennF
Ik kan het alleen maar aanraden. Malediven zijn echt geweldig. We zijn op plekken geweest waar het ecosysteem nog echt super gezond is. De hoeveelheid en diversiteit van roofdieren prooidieren koralen enz ben ik nog nooit ergens anders zo tegen gekomen (ben toch behoorlijk de wereld overgeweest met duiken [emoji6] ). Er zijn ook hele mooie plekken in Indonesie, maar deze zijn lastig te vinden. Fiji is ook geweldig.

Ik kan het alleen maar aanraden. Malediven zijn echt geweldig. We zijn op plekken geweest waar het ecosysteem nog echt super gezond is. De hoeveelheid en diversiteit van roofdieren prooidieren koralen enz ben ik nog nooit ergens anders zo tegen gekomen (ben toch behoorlijk de wereld overgeweest met duiken [emoji6] ). Er zijn ook hele mooie plekken in Indonesie, maar deze zijn lastig te vinden. Fiji is ook geweldig.

Haha. Dennis, jij was het die de tip gaf.

greetings, GlennF

Ik denk dat je een goed punt hebt Adri. Volgens mij doet iemand zichzelf behoorlijk te kort door een dergelijk kostbare trip te maken met alleen kaal brevet en een handvol oefenduikjes als ervaring. Naar mate je beter geoefend bent eist "het onderwater in leven blijven" een steeds kleiner deel je aandacht op waardoor meer tijd hebt om om je heen te kijken. Na 50 duiken merk je dat je bv qua trimmen nog steeds beter wordt.

@ Glenn: Een uur onder water in een zoetwaterplas met vaak als enige levensvorm een verdwaalde Voorn, trekt mij ook wat minder.;)
Overweeg eens een paar duiken in de Grevelingen of Oosterschelde. Goede oefening en het barst daar wel van van het leven. Als je de locatie goed kiest is ook de Oosterschelde goed te doen.
Ter inspiratie een paar foto's die ik heb gemaakt in de Oosterschelde, locatie Bergsediepsluis. Sephia's te zien vanaf mei en de daarop volgende maanden.

Zeker waar John,
Misschien moet ik idd in de grevelingen gaan kijken voor meer interessante flora en fauna.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit een hardcore duiker zal worden. Het gaat mij meer om het recreatieve aspect.. Zeg maar de bucketlist. Maar wie weet wordt ik besmet.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

je hoeft ook geen hardcore duiker te worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik in Nederland ook steeds minder duik. Niet omdat het niet mooi is in Nederland hoor maar puur omdat
ik het steeds meer een hoop gedoe vind om voor 1 duikje naar Zeeland te rijden.

Wat betreft je Advanced halen in tropisch water raad ik je af om de volgende redenen:

- Je wilt je kostbare duikvakantie niet besteden aan leren van theorie, opleidingsduiken en dergelijke.
- Opleidingen in het buitenland zijn niet altijd van goede kwaliteit, ik ken verhalen van mensen die hun theorie examen deden en bij dit examen een papiertje kreeg met de antwoorden erbij.
- Als je in Nederland eenmaal goed kan duiken en dus ook de stromingsduiken (Oosterschelde) hebt gedaan dan is het in het buitenland veel makkelijker om te duiken.
Kan je in Nederland goed duiken dan kan je bijna overal duiken.

groet
Adri

Zeker waar John,
Misschien moet ik idd in de grevelingen gaan kijken voor meer interessante flora en fauna.

Ik moet wel zeggen dat ik nooit een hardcore duiker zal worden. Het gaat mij meer om het recreatieve aspect.. Zeg maar de bucketlist. Maar wie weet wordt ik besmet.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

je hoeft ook geen hardcore duiker te worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik in Nederland ook steeds minder duik. Niet omdat het niet mooi is in Nederland hoor maar puur omdat

Wat betreft je Advanced halen in tropisch water raad ik je af om de volgende redenen:

- Je wilt je kostbare duikvakantie niet besteden aan leren van theorie, opleidingsduiken en dergelijke.
- Opleidingen in het buitenland zijn niet altijd van goede kwaliteit, ik ken verhalen van mensen die hun theorie examen deden en bij dit examen een papiertje kreeg met de antwoorden erbij.
- Als je in Nederland eenmaal goed kan duiken en dus ook de stromingsduiken (Oosterschelde) hebt gedaan dan is het in het buitenland veel makkelijker om te duiken.

groet
Adri
absoluut mee eens!!!

Hi Glenn,

groet
Adri

Mee eens Adri.....als je idd in de Nederlandse wateren gewent/getraind bent is de tropen vaak een eitje....echter wat Adri ook aangeeft in en rond de Malediven is de stroming zeer verradelijk.......ik ben inmiddels al meerder malen op duikcruise geweest bij de Malediven en hoe ze ook hun best doen die gezagvoerders van de schepen ze zitten er bijna altijd naast qua stroming en getijden.....vaak zijn de duiken daar de zogeheten driftduiken....goed uitgetrimt knietjes optrekken en je vliegt voor bij de riffen :biggrin::biggrin::biggrin::biggrin:
Ik raad toch mensen af (duik ca. 30 jaar, 1000+ duiken) om de Malediven als beginner te doen, advanced of 2* NOB is wel een must! Daarom geef ik vaak mensen het advies om eens op de Antillen of rustige kantduikjes te doen in de Rode Zee.
Overigens nogmaals complimenten voor je fantastische onderwaterfoto`s zijn echt geweldig.

Hi Glenn,

ik denk dat dat een wijze beslissing is, duiken is een hele gave sport / tijdsbesteding, het zou zonde zijn
als jullie door een slechte ervaring cq panieksituatie ineens genezen zijn en het niet meer leuk vinden.

Geloof me ik spreek uit ervaring als ik het heb over een panieksituatie, ik zat op 48 meter en kwam bijna zonder lucht te zitten.
Oorzaak: een stikstofnarcose en niet verwacht dat het zo snel zou gaan met mijn luchtvoorraad, ik was pas 10 minuten aan het duiken.
Alles is gelukkig goed afgelopen, mede door mijn opleiding maar zo'n ervaring kan lang door je hoofd blijven spoken en hierdoor
ook de pret in het duiken bederven

Duiken heeft als sport een verhoogd risico maar zolang je duikt al gelang naar je bekwaamheden zijn
deze risico's tot een minimum te beperken.

groet
Adri

ww09052015.png

Het gaat gelukkig weer goed met de bak, montiplaten en andere koralen zijn weer terug op kleur.
Laten we hopen dat deze lijn zich voortzet en de problemen nu achter de rug zijn.
Helaas wel het mooie grote acro stuk van Bas & Denise verloren, heeft het heel lang goed gedaan met zeer lange poliepen maar is nu toch ten onder gegaan.
Heb hier nog een kleine stek van kunnen maken, hopen dat deze aanslaat.

groet
Adri

Hi Glenn,

ik denk dat dat een wijze beslissing is, duiken is een hele gave sport / tijdsbesteding, het zou zonde zijn
als jullie door een slechte ervaring cq panieksituatie ineens genezen zijn en het niet meer leuk vinden.

Geloof me ik spreek uit ervaring als ik het heb over een panieksituatie, ik zat op 48 meter en kwam bijna zonder lucht te zitten.
Oorzaak: een stikstofnarcose en niet verwacht dat het zo snel zou gaan met mijn luchtvoorraad, ik was pas 10 minuten aan het duiken.
Alles is gelukkig goed afgelopen, mede door mijn opleiding maar zo'n ervaring kan lang door je hoofd blijven spoken en hierdoor
ook de pret in het duiken bederven

Duiken heeft als sport een verhoogd risico maar zolang je duikt al gelang naar je bekwaamheden zijn
deze risico's tot een minimum te beperken.

groet
Adri

We gaan van jou ervaringen lering trekken.

greetings, GlennF

Hi Glenn,

Ik heb ook dat vermoeden maar dan vind ik het wel vreemd dat de Ati buizen nog geen 6 maanden mee gaan,
Dit zou toch niet mogen dat deze buizen zo snel achteruit gaan bij maar 9 uur per dag.

Of is het een samenspel omdat ik de leds gedurende de dag heb terug geschroeft naar maar 5%.

De leds doen nu ook weer mee, nog niet volledig maar heb ze wel weer aan gezet.

Groet
Adri

Ik wijs de verlichting als schuldige aan adri....

greetings, GlennF

Hi Glenn,

Ik heb ook dat vermoeden maar dan vind ik het wel vreemd dat de Ati buizen nog geen 6 maanden mee gaan,
Dit zou toch niet mogen dat deze buizen zo snel achteruit gaan bij maar 9 uur per dag.

Of is het een samenspel omdat ik de leds gedurende de dag heb terug geschroeft naar maar 5%.

De leds doen nu ook weer mee, nog niet volledig maar heb ze wel weer aan gezet.

Groet
Adri

Voorzover ik weet had je de leds teruggedraaid vanwege de acro voetjes doe bleken .. zo kom je van de eene in de ander "geval". Het blijft zoeken...

Hoeveel T5 buizen heb je weer total op de diepte ?

greetings, GlennF

Back
Bovenaan