Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

HI Frank,

de wissels heb ik met Reefcrystal en Tropic Marin gedaan.
De laatste wissels met het zout van Aqua Forest.

groet
Adri

Vreemd hoor :rolleyes: ... Normaliter als het wat slechter gaat met je bak, en je doet een of enkele wissels met goed zout, dan zie je na een week tot anderhalf wel een opleving. Maar het kan zijn dat je koralen zo verzwakt zijn geraakt, dan kan het wel eens een maand duren voordat je hier het effect van ziet en weer vooruitgang waarneemt.

Hi Frank,

die wissels waren in een periode dat de bak er goed bij stond, dan zijn kleine verschillen waarschijnlijk moeilijk waarneembaar.

Op dit moment staan de meeste dingen er ook weer goed bij, deze verandering schrijf ik toe aan de nieuwe verlichting en de waterwaardes die weer terug op peil zijn.

Ik mag niet klagen na 14 dagen op Bonaire te zijn geweest, vanmorgen terug gekomen en dit zijn de mijn waardes zojuist gemeten.

Kh - 7.3
Ca - 465
Mg - 1320
Po4 - 0,07
No3 - 2.5

Sommige koralen hebben zeker een klap gehad de afgelopen periode, de Hydnopora, de acro met groenig skelet en blauwe groeipunten met erg lange harige poliepen kan ik waarschijnlijk afschrijven, de poccilopora heeft een tik gehad.
Maar alles is weer terug op kleur en de stijgende lijn had zich voordat ik op vakantie ging al ingezet.

Het enige wat er nu nog aan scheelt is dat ik weer behoorlijk wat flap heb, niet op de bodem maar op het steen en op de plekken maar de koralen weefsel hebben verloren.

Maar zoals elk nadeel zijn voordeel heeft hebben we straks weer plek.

groet
Adri

Goed om te lezen dat het weer goed gaat met je bak :). Houden zo!!! topjes

Zou gewoon lekker je eigen koers varen en toch overwegen kleine periodieke wissels in te voeren. Waterwisselen is nog lang niet passe'.... Bedenk maar zo, de zee wordt ook constant voorzien van mineralen ;-).

Zojuist de foto's gesorteerd van mijn duikreis naar Bonaire.

Dit is een kleine selectie, voor de gene die geïnteresseerd zijn naar alle foto's kijk dan op mijn website Fotoalbum en klik op het Bonaire 2015 album.

Bonaire2015-73.jpg
Bonaire2015-85.jpg

Bonaire2015-87.jpg
Bonaire2015-89.jpg

Bonaire2015-95.jpg
Bonaire2015-97.jpg

Bonaire2015-101.jpg
Bonaire2015-106.jpg

groet
Adri

Hi Glenn,

het is inderdaad een geweldig gevoel om dit onderwater in het echt te kunnen en mogen aanschouwen.
De 14 dagen zijn voorbij gevlogen, ik baalde als een stekker dat ik weer terug naar huis moest, helaas!

Gelukkig staat de volgende duik reis alweer gepland, in september zal ik naar de Rode zee vertrekken.

groet
Adri

Machtig om real live te zien adri...

greetings, GlennF

Hi Glenn,

het is inderdaad een geweldig gevoel om dit onderwater in het echt te kunnen en mogen aanschouwen.
De 14 dagen zijn voorbij gevlogen, ik baalde als een stekker dat ik weer terug naar huis moest, helaas!

Gelukkig staat de volgende duik reis alweer gepland, in september zal ik naar de Rode zee vertrekken.

groet
Adri

Ik ga mee... :D

greetings, GlennF

Ik zou willen dat dat mogelijk was maar dit is een groepsreis met de duikvereniging en dus alleen voor leden.
Daarnaast is de reis ook al vol geboekt.

Groet
Adri

Ik ga mee... :D

greetings, GlennF

Zojuist de foto's gesorteerd van mijn duikreis naar Bonaire.

Dit is een kleine selectie, voor de gene die geïnteresseerd zijn naar alle foto's kijk dan op mijn website Fotoalbum en klik op het Bonaire 2015 album.

groet
Adri

SOOOW HEEY!!!

Ik zelf duik ook en doe ook aan hobby matig onderwater fotografie, je hebt wel een super smaakje betreft foto's maken!

Mag ik zo onbeschoft zijn en vragen wat je apparatuur is waarmee je onderwater werkt?:rolleyes:

Greetz Jelmer

SOOOW HEEY!!!

Ik zelf duik ook en doe ook aan hobby matig onderwater fotografie, je hebt wel een super smaakje betreft foto's maken!

Mag ik zo onbeschoft zijn en vragen wat je apparatuur is waarmee je onderwater werkt?:rolleyes:

Greetz Jelmer

Dank je, Jelmer.

Ik ga met een Nikon D90 met een Ikelite onderwaterhuis, twee Sea&Sea flitsers onderwater.
Daarbij maakmik gebruik van een Tokina 10-17 mm fisheye/groothoeklens of een 60mm macrolens met een 1.4 teleconverter, deze zorrgt ervoor dat de 60mm een 85mm macrolens wordt. Soms doe ik hier ook nog een +4 diopter bij.
Deze zorgt er dan weer voor dat ik dichter op het onderwerp kan scherpstellen.

Groet
Adri

Ha Adri,

Je hebt jezelf weer overtroffen met deze foto's. Erg gaaf die foto met het zeepaardje erop...in eerste instantie zie je namelijk de vis en pas later viel het zeepaardje me op!

Schitterend!!

Dank je, Jelmer.

Ik ga met een Nikon D90 met een Ikelite onderwaterhuis, twee Sea&Sea flitsers onderwater.
Daarbij maakmik gebruik van een Tokina 10-17 mm fisheye/groothoeklens of een 60mm macrolens met een 1.4 teleconverter, deze zorrgt ervoor dat de 60mm een 85mm macrolens wordt. Soms doe ik hier ook nog een +4 diopter bij.
Deze zorgt er dan weer voor dat ik dichter op het onderwerp kan scherpstellen.

Groet
Adri

Nice!:cool:

Dan zie ik al dat dit niet echt hobby-matig fotograferen is.

Zelf bij mijn onderwaterfoto's merk ik echt dat een tweede flitser geen overbodige luxe is als ik jou foto's zo zie, dit ivm de schaduw werking.

Moiie config met een mooi resultaat. Ik ga snel je pagina bekijken voor nog meer smakelijk vermaak!
(excuus voor het off-topic reageren!)

Las dat je ook nog naar de rode zee gaat dit jaar. Heb daar zelf regelmatig mijn vakanties onderwater doorgebracht. Heb 1 x op een volle nitrox-fles mijzelf verplicht om op een meter of drie diepte op exact dezelfde plek bij een stuk rif te blijven dobberen. Heb daar ongeveer 2 uur gehangen en 1 van mijn mooiste duikjes ooit. Ongelovelijk hoeveel er gebeurt op die paar vierkante meter rif in die tijd en hoeveel leven er blijkt te zijn. Denk dat die duik er enorm toe heeft bijgedragen dat ik een zeeaquarium-wens kreeg.

:rolleyes:Hey Adri dat zijn mooie fotos , prachtig gr jaap

Dank je, Jaap.

Ha Adri,

Je hebt jezelf weer overtroffen met deze foto's. Erg gaaf die foto met het zeepaardje erop...in eerste instantie zie je namelijk de vis en pas later viel het zeepaardje me op!

Schitterend!!

HI Bas, dank je, bij mij was het omgekeerd. Ik was zo druk bezig om het zeepaardje goed in beeld te krijgen, hij zat niet echt gemakkelijk in het rif dat ik bij terugkomst
in mijn vakantiehuisje pas zag dat de vis erbij stond.

Heel mooi vastgelegd !

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dank je, Nick. Altijd leuk om te3 horen.

Hele mooie foto's op je website adri.
Klasse.....
greetings, GlennF

HI Glenn, dank je voor het compliment. Dat is mijn andere hobbygekte, hierdoor ben ik ook aan het zeewateraquarium begonnen.

Nice!:cool:

Dan zie ik al dat dit niet echt hobby-matig fotograferen is.

Zelf bij mijn onderwaterfoto's merk ik echt dat een tweede flitser geen overbodige luxe is als ik jou foto's zo zie, dit ivm de schaduw werking.

Moiie config met een mooi resultaat. Ik ga snel je pagina bekijken voor nog meer smakelijk vermaak!
(excuus voor het off-topic reageren!)

Het is voor mij nog steeds hobbymatig fotograferen hoor, ik verdien er niets mee behalve dat ik geregeld de foto wedstrijd binnen mijn duikvereniging win en zo
aan jaar lang met mijn foto op de cover van ons verenigingsblad staat. Daarnaast heb ik twee publicaties in de duikgids van Zeeland en de duikgids van Bonaire staan, ook
dit is puur voor de eer en zaten geen vergoeding aan verbonden. Een tweede flitser maakt het zeker een stuk makkelijker maar met één flitser kan je ook al goede foto's maken hoor,
alleen zal je dan een andere flitserpositie moeten kiezen. Ik ben ook met één flitser begonnen, ik had dan de flitser boven mijn camera zitten en richtte de flitser iets schuin naar boven,
dus niet naar het onderwerp gericht.

Las dat je ook nog naar de rode zee gaat dit jaar. Heb daar zelf regelmatig mijn vakanties onderwater doorgebracht. Heb 1 x op een volle nitrox-fles mijzelf verplicht om op een meter of drie diepte op exact dezelfde plek bij een stuk rif te blijven dobberen. Heb daar ongeveer 2 uur gehangen en 1 van mijn mooiste duikjes ooit. Ongelovelijk hoeveel er gebeurt op die paar vierkante meter rif in die tijd en hoeveel leven er blijkt te zijn. Denk dat die duik er enorm toe heeft bijgedragen dat ik een zeeaquarium-wens kreeg.

Hi Marc,

Ik ben al vaker in de Rode zee geweest, blijft toch één van de mooiere plekken om te duiken. Je hoeft niet diep om mooie duiken te maken, ik had het een keer in El Gouna - Egypte, de duik begon in een lagune, deze was ook vrij ondiep,
en heb hier ook zeer lange tijd rond gehangen, ook dit hebben mooie foto's opgeleverd.

Allemaal bedankt voor jullie complimenten.

groet
Adri

Hi Glenn, ik had ook gewild dat het mogelijk was, had het zeker leuk gevonden.

groet
Adri

Haha.. Jammer. Ik had zo adhoc met je meegevlogen hoor.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan