Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Adri's DSR Reef Journey

17314-12.jpg

die 2 voorste staat er idd niet goed bij, hoe lang staan ze al zo ?
het gekke is dat de achterste stuk wel goed staat

wat voor kleur hoort deze te hebben ?

probeer je kh , ca, mg wat hoger en stabiel te houden door dagelijkse doseringen

Hi Glenn,

de achterste is groen, de rechter hoort oranje te zijn, de linker is grijs.

Doet al een week raar, ene moment is er een gedeelte van de poliepen zichtbaar, een ander moment weer niet.

Verder voeg ik elke dag 0,15 ppm = 3 ml ijzer toe en zit ik met de Carbon op week 11 8 ml per dag.

groet
Adri

17314-12.jpg

die 2 voorste staat er idd niet goed bij, hoe lang staan ze al zo ?
het gekke is dat de achterste stuk wel goed staat

wat voor kleur hoort deze te hebben ?

probeer je kh , ca, mg wat hoger en stabiel te houden door dagelijkse doseringen

Laatst bewerkt:
Het zit wel lekker mee de laatste tijd. Gisteren deed hij het nog en vandaag staat de doopvont open maar zijn rok helemaal ingetrokken, zeker 1.5 cm binnen de schelp.
Reageert ook traag, denk dat deze aan het hemelen is.

kijk ff goed of hij niet word geplaagd door hele kleine parasitaire puntslakjes Aad,ik heb dat namelijk ook gehad met een dopie.
ze zaten bij bij mij dus ook in die rand.
Sukses ermee.

Kan helemaal niets ontdekken, Ton,

Geen puntslakjes, geen wormpjes helemaal niets.
Er is nu ook een gat in de mantel gekomen, Heb hem maar hoger in het licht gezet en zojuist plankton gevoerd.

Het zal er om gaan hangen, gaat hij dood dan gaat hij dood maar probeer toch nog om hem er bovenop te krijgen.

Bij sommige is dit gelukt waar ook gaten in de mantel zijn gevallen dus we hopen er maar het beste van en anders is het heel erg jammer.

Het is gelukkig niet allemaal negatief wat er in de bak plaats vind.

Had een tijdje geleden een groene acropora Formosa bij Glenn overgenomen, deze ging vanaf onder zijn weefsel verliezen en was totaal verkleurd naar paars.

Ik heb van Glenn een nieuwe stek gekregen maar kon het niet laten om het stukje waar nog weefsel zat af te breken en deze naast de nieuwe stek te plaatsen.
Verder heb ik de stek hoger in de bak geplaatst en kan inmiddels zeggen dat het oude stukje helemaal terug op kleur begint te komen.
Verder staan alle LPS koralen maar ook de groene seriatopora caliendrum, de fluwelen caliendrum, de hamertjes, toortsen, blaaskoraal, montiplaten er allemaal super bij.

Begin nu ook de uitwerking van de DSR amino's te zien op de buttons. De worden groter van formaat en veel dieper van kleur.

Kortom, over het geheel gekeken staat de bak er voor 98% gewoon erg goed bij, de andere 2% zullen we altijd blijven houden.
Geen bak draait perfect, kan wel oneindig gaan sturen naar nog betere waardes maar dit heeft dan waarschijnlijk weer zijn uitwerking op de koralen die
er wel super bij staan.

Ik mag dus totaal niet klagen.

Vandaag ook nog enkele stukken van Nico333 overgenomen, twee behoorlijk acro stukken, een Trachyphyllia Ridata (warpaint), een groot stuk blauwe montipora en enkele
Ricordea Yuma oren. Zal later foto's plaatsen, de acro zijn wat van kleur af dus we hebben iets om naar toe te werken

groet
Adri

Je hebt toch niet die witte acro met dunne vertakkingen/corallites overgenomen he? Die wilde ik hebben:p.

Hoe grof het jij jou zand gekozen? Ik heb er nu wat zand uit mijn oude bak in liggen maar dat word volkomen weggeblazen door de WP25 pompen.

Nee, die heb ik voor jou laten staan ;)

Ik heb de witte/creme met de blauwe groeipunten, ik de steen met de blauwe montipora waar ook nog een grote acropora op zat en ook twee pavona cactus stukjes, verder zit een nog een grijze acro stekje op met blauw/paarse groeipunten.

Ik heb voor het fijne zand gekozen en ben ook ff bezig geweest met het uitrichten van de stromingspompen.
Heb twee wp-25 in de bak en zit er aan te denken om er nog een derde bij te plaatsen.

groet
Adri

Je hebt toch niet die witte acro met dunne vertakkingen/corallites overgenomen he? Die wilde ik hebben:p.

Hoe grof het jij jou zand gekozen? Ik heb er nu wat zand uit mijn oude bak in liggen maar dat word volkomen weggeblazen door de WP25 pompen.

Hmm dan is iemand anders me voor want hij is al weg:mad:.

Ik heb ook 2 WP25's in de bak maar zelfs als ze op ongeveer 2/3 van de kracht draaien blijft het zand nog niet liggen. Misschien moet ik nog wat meer gaan puzzelen met de richting van de stroming.

Groetjes

Dan weet ik bijna zeker, wie je voor is geweest! Hoorde net dat een maatje van me na mij is wezen kijken bij Nico dus denk dat hij ze heeft.

Waarschijnlijk zal je je pompen dan anders moeten plaatsen, ik had dit in het begin ook, de stromingen kwamen samen op een punt en hier werd het zand continue weggeblazen.
Je moet ze zo plaatsen dat ze elkaar wel bij staan.

Ik had er één links boven voor in de bak en de andere had ik rechts boven achter in de bak, deze dan zo uitrichten dat ze niet tegen elkaar in staat te streamen maar een stukje ernaast,
de pompen werken dan wel samen en zorgen voor een circulerende werking.

groet

Adri

Hmm dan is iemand anders me voor want hij is al weg:mad:.

Ik heb ook 2 WP25's in de bak maar zelfs als ze op ongeveer 2/3 van de kracht draaien blijft het zand nog niet liggen. Misschien moet ik nog wat meer gaan puzzelen met de richting van de stroming.

Groetjes

Sorry bvds ik heb hem meegenomen..
Groet Ton.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Adri, zonde van de paar zaken die wat minder lopen, maar volgens mij gaat 't verder allemaal prima. Je bak draait natuurlijk nog niet heel lang, mijn ervaring is dat in verse aquaria van de sps-koralen Acropora de laatste is die het lekker gaat doen. Ik denk dat je over een paar maanden (nog) minder problemen zult hebben hiermee. Dagelijks doseren is m.i. een must bij de dsr- en de ballingmethode.

Plaats eens een paar mooie overzichtsfoto's als je tijd hebt :)

Hi Tanne,

dank je voor het compliment, het gaat over het algemeen ook best goed. De bak draait nu ongeveer 4 maanden d.m.v. een Full DSR opstart, dus ik mag niet klagen.
Er zijn maar een paar kleine dingetjes die misschien beter kunnen. Het enige wat echt vervelend is, is de flap, maar de aanhouder wint. We blijven gewoon afzuigen en
morgen ga ik ff biodigest bacterien en reefbooster halen. Het enige is de doopvont, die om een of andere reden het ineens aan het opgeven is. Staat nog verder ingetrokken
dan gisteren en reageert volgens mij ook niet meer, poetsgarnalen zitten er nu ook bovenop, helaas. Wat betreft de acro's mag ik ook niet klagen, de nieuwe stukken gaan ook
goed en het enige stekje wat het eerst niet deed komt nu heel snel weer terug op kleur.

Een paar overzichtfoto's daar wordt aan gewerkt, is alleen niet zo makkelijk om de juiste kleuren te laten zien.

groet
Adri

Adri, zonde van de paar zaken die wat minder lopen, maar volgens mij gaat 't verder allemaal prima. Je bak draait natuurlijk nog niet heel lang, mijn ervaring is dat in verse aquaria van de sps-koralen Acropora de laatste is die het lekker gaat doen. Ik denk dat je over een paar maanden (nog) minder problemen zult hebben hiermee. Dagelijks doseren is m.i. een must bij de dsr- en de ballingmethode.

Plaats eens een paar mooie overzichtsfoto's als je tijd hebt :)

Twee voor en na foto's

31122013-8.jpg
31 december 2013

17314-1.jpg
17 maart 2014

20022014-7.jpg
20 februari 2014

21314-3.jpg
17 maart 2014

Laatst bewerkt:
Het begin van mijn Ricordea veldje.

21314-4.jpg
19314-13.jpg

21314-7.jpg

Op verzoek van Tanne

pano2132014.jpg

Hee Adri, heb je de powerfilters al is ingezet tegen de flap?

Sent from my HUAWEI G510-0100 using Tapatalk

hoi adri , bedankt voor het terugbrengen van het visvalletje.
hopelijk heb je wat aan de instructies gehad en zien we binnenkort mooie natuur getrouwe foto's.
doe maar rustig aan, want het gaat al gauw genoeg zo.
soms heb je een tegenslag maar dat hoort bij de hobby.
de essentie is te leren van jou en andermans fouten.
je bak ziet er goed uit voor zo'n korte periode en daar mag je blij me zijn.
ik lees regelmatig mee, maar hou me afzijdig tenzij ik daar en reden toe ziet of gewoon niks te doen heb.

jammer van de doopvont ...

Back
Bovenaan