U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Hey Adri is je pilaar nog gelukt zondag?
De dansgarnaaltjes zijn niet makkelijk te vangen, heb meerdere dingen geprobeerd, wilde niet lukken totdat Glenn vanmiddag zijn DIY vissenval te leen gaf.
Binnen het uur heb ik de eerste te pakken, zit nu in een apart bakje. De andere dansgarnaal zit nog aan de andere kant van de bak maar die
gaat 's-nachts altijd op de wand van de overloop zitten alwaar de vissenval ook staat.
Met een beetje geluk ben ik er morgenochtend van verlost.
Ze gaan terug naar de Waterweelde alwaar ze de grote tank achter in de zaak mogen vertoeven. krijgen ze toch een goed onderkomen.
De gouden hamer en de twee trachyphillia's hebben het niet overleeft, helaas.
De scolymia staat er gehavend bij, de helft van de mond en binnenstuk is weg gevreten, erg jammer en was ook niet echt een goedkoop koraaltje.
Mooi adri ! Wel jammer van de koralen die ze aangepakt hebben.
greetings, GlennF
Dansgarnalen die koralen lastig vallen raar verhaal.
Hey Adri jammer van je mooie stukjes , en zeker geen raar verhaal hoor , ik zou wel de volgende aanschaf van dieren kontroleren of ze reefseef zijn dat scheeld een hoop ergernis voor je maar mischien had je dat al gedaan gr jaap
Ik ben ook nog op zoek naar een pilaar maar die dingen zijn niet te betalen...
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Hi Jaap,
die garnaaltjes waren een van de eerste aankopen toen ik 13 maanden geleden begon met de zeewater hobby. De LFS vertelde me dat ze reefsafe waren, ik was toen nog niet zo slim om dit zelf te checken.
Tegenwoordig gaan alle aankopen eerst door een ballotagecommisie
groet
Adri
Beide dansgarnaaltjes zijn inmiddels uitgevangen en hebben bij de Waterweelde een eigen bak gekregen.
En natuurlijk kon ik dit stuk niet laten staan.
![]()
wauw....... mooi zeg gele millepora ??
ben ik bijna niet meer gewend van den haag, word tijd een nieuwe bak neer te zetten allean al voor dit moois.
De daling van je magnesium is mooi in lijn met de daling van de saliniteit. Kennelijk heb je zoutwater uit het systeem verwijderd, en dit aangevuld met zoetwater.
De Ca waarde vind ik vreemd. In de eerste plaats vraag ik me af waarom je een targetwaarde van 340 hanteert. Daarnaast bevreemdt het me, ook al zou je geen kruimel calcium hebben toegevoegd, dat je het klaart speelt om sinds de vorige meetronde de meetwaarde te laten zakken van 460 naar 340. Lijkt me verstandig om in het belang van je koraal om wat meer stabiliteit na te streven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.