U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Voor een bak die nog maar kort draait ziet het er top uit Adri!!
Ik stond er echt van te kijken maar het gaat zeker een topbak worden!!
De bak moet nog z'n echte stabiliteit krijgen en behouden maar dat komt wel goed!!
Hou het in de gaten!!
Vandaag twee nieuwe aanwinsten erbij, een mooie Siganus vulpinus oftewel vossekop en een Trachyphyllia geoffroyi.
Verder zelf even een bijvulsysteem gemaakt, ze kunnen me we wat met die veel te dure gadgets, spendeer me geld liever aan koraal of vissen.
Kosten van het bijvulsysteem, rond de 35 euro.
Wat heb je nodig, een adapter van 6 - 12V, twee vlotterschakelaars en een pompje.
![]()
![]()
Werk je niet met een relay om laagspanning te creëren? Tijd geleden ook zitten kijken voor een diy ato. Handmatig bijvullen elke dag gaat ook vervelen en het maken kost ongeveer 22 dollar![]()
Hey Adri wat zonde van je vis , ik geef mijn vissen 2 x per week heel fijn gesneden knoflook , er zijn discusies over wel of niet maar bij mij heeft het altijd geholpen ik heb geen uv of ozon ,ook dokters die er heel gevoelig voor zijn ,japonicus en picasso gewoon stukjes voeren tot ze er drie of vier stukjes van ophebben verder heb ik ook een poetsvisje erbij gr jaap
Nu ff rustig aan adri, je moet de boel niet uitdagen.
Veel voeren en daarbovenop knoflook toevoegen is zelfs voor mijn rif een uitdaging. Het inbrengen van extra organische stoffen en vooral knoflook is een zware beproeving als het gaat om die cyano.
Keer op keer heb ik dat kunnen constateren.
Nu ben ze zeker weken bezig dit weer weg te krijgen.
Een truuk is het op bepaalde plekken op 't zand gecontroleerd laten groeien, zodat het een dikke plak vormt.
Deze verwijder je pas als het bijna gaat drijven (afzuigen op de piek).
Mijn ervaring is dat proberen een vis te redden met extra middelen in een rif met koralen zijn weerslag zal hebben op de bak.
Om een idee te geven wat ik geeft.
Per dag wrijf ik 1/3 teen knoflook uit op de noriblad ( alleen als ik merk dat de vissen gestrest zijn of signalen vertonen). Op 1500 liter. Dan nog zie ik dat ik een hoger risico op cyano heb.
Vandaag ook een pluk cyano verwijderd die ik heb laten doorgroeien voor een week.
greetings, GlennF
Knoflook is voor het hongergevoel toch? Als je vissen goed eten is dit toch niet nodig ?
Nu ff rustig aan adri, je moet de boel niet uitdagen.
Veel voeren en daarbovenop knoflook toevoegen is zelfs voor mijn rif een uitdaging. Het inbrengen van extra organische stoffen en vooral knoflook is een zware beproeving als het gaat om die cyano.
Keer op keer heb ik dat kunnen constateren.
Ik kan me goed voorstellen dat het kwistig voeren van, met name verse, knoflook, de bacteriehuis houding in een aquarium danig kan verstoren vanwege de antiseptische werking.
Dan laat ik het met rust en groeien totdat het echt een massa is.
Zal de lichtcyclus nog korter zetten, terug naar 4 uur voor het witte licht. Blauw licht mag langer als ik het goed heb begrepen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.