U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nu eens een keer een overzichtfoto, meerdere foto's gemaakt en Photoshop er een panorama van laten maken.
![]()
De goniopora stokesi heeft het niet naar de zin, wat ik ook doe, meer licht, bijvoeren met stof, cyclops het mag niet baten. Daar zullen we over een tijdje wel afscheid van
kunnen nemen, jammer genoeg!
dat is inderdaad wel jammer adri, zonde .
Ja Glenn,
dat is inderdaad jammer, want hij stond er de eerste week echt super bij, alles lekker te wapperen in de stroming.
Ik heb nog een optie om te proberen, aan de zijkant met minder licht en iets minder stroming, misschien dat dat de oplossing is.
Wel vreemd, de database zegt veel licht en een redelijk tot indirecte sterke stroming, de gebruikers waarbij hij het wel doet hebben hem ook in veel licht staan.
Maar bij iedereen die een stuk uit deze collectie heeft gekocht gaat de goniopora juist dicht zodra het licht aan gaat.
We zien het wel waar deze uitdaging eindigt.
Ik vind je scape echt prachtig zo!! Jammer van die Goniopora. Mss nog op een andere plek proberen?Nu eens een keer een overzichtfoto, meerdere foto's gemaakt en Photoshop er een panorama van laten maken.
![]()
De goniopora stokesi heeft het niet naar de zin, wat ik ook doe, meer licht, bijvoeren met stof, cyclops het mag niet baten. Daar zullen we over een tijdje wel afscheid van
kunnen nemen, jammer genoeg!
Ik vind je scape echt prachtig zo!! Jammer van die Goniopora. Mss nog op een andere plek proberen?
Ik vind je scape echt prachtig zo!! Jammer van die Goniopora. Mss nog op een andere plek proberen?
Mooie fotos Adrie ,jammer van de geniopora , mischien een schaduuww plekje waar ze net wat licht kan vangen ,je weet nooit gr jaap
Supermooi geworden je bak Adri!
Doe je Goniopora het s,nachts ook niet?
Bij mijn word die ook minder hoor,ik had beter er een paar knaken bij kunnen leggen en voor die paarse variant kunnen gaan.
komt goed Adri je woont in de buurt haha gr jaapIk heb de gonio op een andere plek gezet maar ook hier wil het niet echt, het is niet anders.
Zo heeft elk nadeel ook weer een voordeel, hebben we straks een mooi bolletje om bijvoorbeeld jou oranje buttons op te plakken, Jaap?
Dus als je over een tijdje weer een stekkie hiervan hebt, hou ik me aanbevolen
groet
Adri
![]()
Bijzonderheden:
Boor correctie: Boorwaarde is 5, dus ook iets opgelopen ten opzichte van verleden week, zoals Glenn al eerder heeft gemeld, heeft Boor een alternatieve bron waardoor deze oploopt.
Meer mensen hebben dit euvel, maar op den duur zakt het weer als je niet doseer, daarom heb ik het bijsturen nu op 4ppm gezet i.p.v. 4,4ppm
Jodide weer terug op 0,01, terwijl ik deze week toch meerdere keren hebt toegevoegd, ik ga niet ophogen om doorschieten te voorkomen, komt vanzelf wel een keer goed
jodide gewoon aanvullen in een keer to 0,06ppm en dan na 7 dagen testen, delen door 7 en dan elke dag doseren. na een week weer meten tot het stabiel blijft dat kan je intervallen gaan verlengen. om te doseren met doseer pomp 1 deel jodide op 9 delen water aanmaken. 1ml jodide => 10ml van deze vedunde oplossing
Ca + Mg gaan erg langzaam, ik wijt die aan de Vitaminos van Grotech omdat hier ook Ca en Mg in zit en ik hiervan 5ml per dag toevoeg.
amino van grotech kan ik niks over vertellen, maar verbruik ca en kh gaan veranderen als de groei begint. Mg wordt nauwelijks verbruikt maar blijft essentiëel voor je waterwaarde
Jij heb led hangen toch ?
Wesley had exact hetzelfde euvel met de groene formosa. Hij heeft ook led.
Iemand in belgie (filip) idem dito ook led.
Het word dan paarsig met alleen de poliepen groen.
Bij filip was het paarsige buiten de led bundel.
greetings, GlennF
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.